Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11

    Standaard

    Ik ook

    Dus: rond die prijs, met een dunnere nek, welke merken best eens bekijken, ik dacht aan blueridge, Guild (had ik hiervoor), takamine, taylor eventueel


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Voor 700,- (evt. 2dehands) koop je toch wel iets meer dan een 'rammelbak' mag ik hopen
    Inderdaad, het wordt wel heel zwart-wit gesteld. Voor 700 zijn er leuke akoestische gitaren te koop (nieuw en 2ehands) waar de OP veel plezier op kan beleven (Seagull, Blueridge etc.). En goedkopere gitaren kun je net zo goed afstellen dan dure. Beter een wat goedkopere gitaar die je fijn vind spelen als een dure waar de hals je niet van bevalt. Het is een kwestie van gevoel (welke gitaar grijp je graag vast) en dat kan bij een goedkopere gitaar beter zijn dan bij een duurdere.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Ik ook

    Dus: rond die prijs, met een dunnere nek, welke merken best eens bekijken, ik dacht aan blueridge, Guild (had ik hiervoor), takamine, taylor eventueel
    Niet vergeten: Furch.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Ik ga mijn Larrivee L09 verkopen om verschillende redenen, waarvan de voornaamste zijn dat de nek me toch niet helemaal ligt en dat het gewoon zonde is dat zo'n duur instrument hier vooral staat te staan.

    ...

    Ik zoek dus een acoustische rond de 700 euro max, dunnere nek, definitie bij strummen vooral.
    Alvast bedankt voor de tips!
    Als het enige dat je stoort het halsprofiel is, en zeker als je liever een dunner profiel wil, is het mss een optie om het halsprofiel te laten bijwerken bij een bouwer? In de veronderstelling dat dat mogelijk is met de diepte waarop Larrivee zijn trussrods infreest natuurlijk. Is natuurlijk nefast voor de herverkoopwaarde, maar kan er wel voor zorgen dat de gitaar je eindelijk goed in de hand ligt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Voor 700,- (evt. 2dehands) koop je toch wel iets meer dan een 'rammelbak' mag ik hopen
    Ja, dat lukt wel. Maar ik wil mijn oude d16 terug en anders niks.

  6. #16

    Standaard

    Heeft er voor de rest nog iemand goeie tips qua merken en modellen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik ben een Guild junk. Heb er nu 2 en er staan nog 2 op stapel. Ik zou dus zeggen, de nieuwe d40. Niet cheap, maar is tonaal net een kanon. Ben er zelf heel Happy mee als ik erop speel (heb m niet, omdat ik, zoals ik zei, geen fan ben van dreads &#128513.

    Ook dat clipje niet. Te log... Pannenkoekenstroperig

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2011
    Locatie
    ameland
    Berichten
    155

    Standaard

    kijk ook eens naar recording king, vind ik heel goed voor wat je er voor betaalt...

  9. #19

    Standaard

    Tja Ik ken dat, ik heb mijn larrivee OM 3r ingeruild voor een Eastman E 10 OM.
    Mijn Martin spelende buurman verklaarde zowat voor gek. Maar soms voelt een gitaar niet goed.
    Je probeert wat anders en dan loop tegen iets aan wat super speelt of klinkt in jou beleving.
    Dan is het oké.

    Ik had nooit gedacht dat ik weer made in China zou gaan bespelen maar ik heb nog nooit zo'n licht spelende gitaar in mijn handen gehad.
    Heb het laten rusten en overwogen dat duurde maar 3 dagen en toen de deal gemaakt.

    Altijd gaan voor wat goed voelt!
    Bij mij was dat dus Eastman.
    .........het zag er allemaal zo gemakkelijk uit!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    L09!!
    Ik heb sinds een 4 jaar de L02....je moet ergens beginnen.
    Ik zit toch uit te kijken naar een D-05 (of 03) vanwege de wat smallere hals.
    Fantastische gitaren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top