Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1

    Standaard Larrivee L-09 gaat weg, wat in de plaats?

    Ik ga mijn Larrivee L09 verkopen om verschillende redenen, waarvan de voornaamste zijn dat de nek me toch niet helemaal ligt en dat het gewoon zonde is dat zo'n duur instrument hier vooral staat te staan.

    Ik zou het geld willen gebruiken om een aantal andere dingen te kopen maar ook een andere akoestische gitaar.

    Ik besef dat die nieuwe gitaar niet "beter" gaat zijn dan deze Larrivee, hoeft ook niet...

    Vroeger had in een Guido gad40 die ik best leuk vond. Mijn schoonvader heeft een Martin 28hd die ik qua nek veel fijner vindt.

    De klank van de Larrivee vind in super, maar wel beperkt in volume en eerder voor tokkelen dan voor strummen.

    Ik zoek dus een acoustische rond de 700 euro max, dunnere nek, definitie bij strummen vooral. Klanken die ik super vind zijn bv dave grohl (Gibson dove) en Dave Matthews

    Alvast bedankt voor de tips!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De l09 is 3000-4000€. Terug naar iets van 700 is n flinke stap terug hoor. Veel prima gitaren in die categorie maar zeker niet zo top als de L09.

    Ik zou gaat voor een dreadnought of, mijn voorkeur, een OM. De om is iets kleiner dan een dread dus met iets meer projectie en minder boomyness. Dreads en jumbos vind ik persoonlijk niet zozeer luider als wel logger. Alsof de noten in de body blijven hangen.

    Concreet: ik zou niet verkopen of n nieuwe kopen

  3. #3

    Standaard Larrivee L-09 gaat weg, wat in de plaats?

    Ik weet het... het is vooral de hals die me om een of andere rede minder en minder goed ligt

    En ik speel ook gewoon veel minder de laatste tijd, dan begin ik het moeilijk te vinden om zo'n dure gitaar stof te laten vergaren.

    Er zijn idd twee opties: ofwel geef ik dat geld integraal aan een andere met fijnere nek en idd zo een om of Martin HD 28 of iets in die trant, ofwel schakel ik terug naar een goedkopere acoustische en kan ik nog een leuke elektrische (ik droom al zo lang van een Jaguar HH) en misschien nog een amp of elektronische drum (ik ben eigenlijk een drummer) kopen

    Heel eerlijk: mijn spel/kunde is deze gitaar ook helemaal niet waard

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Als je weet waar de HD-28's voor 700 euro of minder vandaan te halen zijn, laat het mij dan ook even weten...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Dreads en jumbos vind ik persoonlijk niet zozeer luider als wel logger. Alsof de noten in de body blijven hangen.
    Typisch, dat gevoel heb ik nou nooit.
    Jumbo's dan, ok, maar Dreadnoughts...Echt niet,

    Voor mij wordt gitaar niet beter dan dit:
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat je slecht gelezen hebt ofwel geef ik het geld integraal aan een Martin hd28 ofzo zei ik ofwel verdeel ik het over een aantal andere dingen en dus ook een goedkopere akoestische..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Ik denk dat je slecht gelezen hebt ofwel geef ik het geld integraal aan een Martin hd28 ofzo zei ik ofwel verdeel ik het over een aantal andere dingen en dus ook een goedkopere akoestische..
    Nu ben je duidelijk. Ook teruglezend haal ik deze conclusie nog steeds niet uit je eerdere berichten.

    Neem van mij aan: Aan een goedkopere akoestische blijf je je ergeren, net als je nu al doet aan de neck die niet zo prettig speelt als die van een HD-28 (of D-18, D-28 ). Wat heb je aan al die andere spullen als je akoestische nog steeds niet lekker speelt?

    Ik heb natuurlijk makkelijk praten met een D-28, dat dan weer wel....
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Ik denk dat je slecht gelezen hebt ofwel geef ik het geld integraal aan een Martin hd28 ofzo zei ik ofwel verdeel ik het over een aantal andere dingen en dus ook een goedkopere akoestische..


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Een stap naar een betere gitaar kan, een stap naar een mindere is erg lastig - zeker als het gaat om akoestische gitaren, de gitaar is de klank, er zijn geen pedalen, pickups of versterkers die een rol spelen. Ikzelf heb ooit een Martin D16 (de oudere serie uit de jaren 90, niet te vergelijken met de nieuwe) gehad. Die heb ik weg gedaan en daar heb ik nu nog spijt van. Iedere keer dat ik sindsdien in een winkel iets probeer (goedkopere klasse) leg ik het binnen een paar minuten al weer weg. De klank van dat ding is in mijn hoofd blijven hangen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Nou, zo lastig is dat niet hoor. Ik heb hier ook een perfect afgewerkte gitaar gehad van een paar k waarvan de hals me toch niet beviel. Er kwam iets later een gitaar van een paar honderd Euro in huis die relatief maar iets minder klinkt maar mij veel beter in de hand ligt. Uiteindelijk is die gitaar er nog steeds en die dure allang niet meer. En ik erger me geen moment.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Nou, zo lastig is dat niet hoor. Ik heb hier ook een perfect afgewerkte gitaar gehad van een paar k waarvan de hals me toch niet beviel. Er kwam iets later een gitaar van een paar honderd Euro in huis die relatief maar iets minder klinkt maar mij veel beter in de hand ligt. Uiteindelijk is die gitaar er nog steeds en die dure allang niet meer. En ik erger me geen moment.
    Ja, natuurlijk is het zo dat een dure gitaar niet automatisch beter is dan een goedkope. Dat snap ik ook wel, vaak genoeg meegemaakt. En ja: een dure gitaar kan je niet bevallen (klank, hals, frets, whatever). Maar als je een goed klinkend instrument gewend bent dan is de stap terug naar een rammelbak bepaald niet ideaal.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Voor 700,- (evt. 2dehands) koop je toch wel iets meer dan een 'rammelbak' mag ik hopen
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top