Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11

    Standaard

    Is er al nieuws te melden?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    De open back 2x12 is het (nog) niet geworden. Wel heb ik de Laney toch nog vergeleken met een Yamaha DXR-10, het bleef kriebelen. Ondanks mijn eerdere test was nu juist de DXR de winnaar. De Laney gaf een wat gefocuste, nasale klankt t.o.v. de DXR. De DXR klinkt dikker, heeft een betere spreiding en het knalt ook meer uit de speaker, bij de Laney bleef de sound in de kast, a.j.b.w.i.b. De DXR gaat ook nog eens een stuk harder. Waar de Synq eindtrap al vrolijk begint te clippen, doet de Yamaha het nog rustig met twee vingers in de neus.
    Heb nu even twee DXR-10's staan (stereo!!), binnenkort testen binnen bandgeweld.

  3. #13

    Standaard

    I begrijp denk ik wel wat je bedoeld. Ik zou verwachten dat de Laney box wat directer is maar je mist waarschijnlijk tevens wat laag Daardoor wordt het geheel wat nasaal. Dat had ik bij de 12" + 1" Beyma speakers en dat werd pas beter na het toevoegen van een 15" sub-woofer.

    De Yamaha DXR is wellicht weer wat klinischer omdat deze eigenlijk niet bedoeld is voor near-field monitoring (vergelijkbaar met on-stage monitoring die wat dun klinken). Maar hij zal wel een redelijk getrouwe PA sound afbeelden.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 12 maart 2017 om 21:34

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Op de DXR zitten twee "EQ presets", waarvan eentje juist bedoeld is voor monitor. Verder kun je 'm ook onder een hoek van 45 graden plaatsen.

    Naast de interesse voor de 2x12" ben ik ook heel benieuwd wat een 2x10" gaat doen. De Beta 12CX is er namelijk ook in een 10" versie, de Beta .........wait for it...........10CX. Volgens de spec's gaat 'ie net wat dieper in het laag. Wat zouden twee van deze speakers, uiteraard vergezeld van ASD1001's, in bijv. een 2x10" bass-cab doen?

  5. #15

    Standaard

    Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een 10" speaker een dermate groot verschil zal geven... De projectie is imo wel enorm van belang maar 10" vs 12" `zal in dat geval niet veel meer uitmaken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    ik gebruik zelf beyma 12AG100's in mijn marshall 2x12 cab, die aangedreven worden door de eindtrappen van... jawel... 2 marshall toppen
    enige wat ik wel gedaan heb is de fasedraaier voorzien van een 12AT7 ipv een 12AX7...

    hier gaat alles doorheen, mijn gitaarsynth, akoestische simulaties, modelling maar ook de preamps van dezelfde marshall's met gebruik van een speakersim
    de 12AG100 is een zogenaamde whizzercone, niet echt hifi (zijn de marshall eindtrappen ook niet), maar full range is het wel degelijk... heb een coaxiale speaker in mijn marshall code gestopt om dezelfde reden, maar hier ben ik niet tevreden over, ik had gewoon ook hier weer moeten kiezen voor een whizzercone... interactie tussen gitaar en speaker is imo gewoon kut met een coaxiale speaker.
    een whizzercone (ook wel dual cone) reageert gewoon meer als ik van een gewone gitaarspeaker gewend ben

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    ik gebruik zelf beyma 12AG100's in mijn marshall 2x12 cab, die aangedreven worden door de eindtrappen van... jawel... 2 marshall toppen
    enige wat ik wel gedaan heb is de fasedraaier voorzien van een 12AT7 ipv een 12AX7...

    hier gaat alles doorheen, mijn gitaarsynth, akoestische simulaties, modelling maar ook de preamps van dezelfde marshall's met gebruik van een speakersim
    de 12AG100 is een zogenaamde whizzercone, niet echt hifi (zijn de marshall eindtrappen ook niet), maar full range is het wel degelijk... heb een coaxiale speaker in mijn marshall code gestopt om dezelfde reden, maar hier ben ik niet tevreden over, ik had gewoon ook hier weer moeten kiezen voor een whizzercone... interactie tussen gitaar en speaker is imo gewoon kut met een coaxiale speaker.
    een whizzercone (ook wel dual cone) reageert gewoon meer als ik van een gewone gitaarspeaker gewend ben
    Interessant bericht over die 12AG100 en ook echt nieuws voor mij. Ik zag alleen dat ze momenteel niet meer gemaakt worden. Ben namelijk wel geïnteresseerd om nog een keer een klein stereo 10" cabinet te bouwen...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Interessant bericht over die 12AG100 en ook echt nieuws voor mij. Ik zag alleen dat ze momenteel niet meer gemaakt worden. Ben namelijk wel geïnteresseerd om nog een keer een klein stereo 10" cabinet te bouwen...
    Tja, die whizzercone speakers doen het voor mij dan weer niet, want ze zijn gewoonweg niet full range.

    Overigens heb ik voor heul weinag een Peavey 210TVX op de kop weten te tikken. Heb 'm nu volledig gestript, ga 'm opnieuw bekleden en als er weer wat cash voorhanden is ga ik de Beta 10CX speakers bestellen. En ja, da's een basscab maar dat is ook de bedoeling.
    Wordt vervolgd, maar niet op hele korte termijn.

    Gisteren met de twee DXR-10's gerepeteerd en dat beviel toch wel heel erg goed!! Ik had de speakers achter me geplaatst, onder een hoek van 45 graden. Vooral de stereo effecten klinken fantastisch. Qua volume ging het ook niet zo hard als gewoonlijk en iedereen kon mij toch goed horen. Ook nu weer een behoorlijke bak drukkend laag, verbazingwekkend dat dat uit zulke compacte kastjes komt. Deze gaan voorlopig niet de deur uit.
    Laatst gewijzigd door dml; 22 maart 2017 om 20:52

  9. #19

    Standaard

    Inderdaad, stereo effecten voor gitaar zijn echt geweldig (vooral voor de eigen belevenis).

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    12AG100 is inmiddels vervangen voor de 12GA50
    70/18000Hz is full range genoeg voor wat ik ermee doe...
    let wel ze zijn 12"
    10" hebben ze echter ook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top