Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    12AG100 is inmiddels vervangen voor de 12GA50
    70/18000Hz is full range genoeg voor wat ik ermee doe...
    let wel ze zijn 12"
    10" hebben ze echter ook
    Je hebt gelijk, de 12AG100 gaat inderdaad door tot 18kHz, da's gewoon full range. De meeste whizzercones gaan tot max 8K.
    Dat maakt 'm, samen met de 12GA50, wel weer interessant! Voordeel is dat je geen cross over nodig hebt. Toch?
    Laatst gewijzigd door dml; 28 maart 2017 om 18:01

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Je hebt gelijk, de 12AG100 gaat inderdaad door tot 18kHz, da's gewoon full range. De meeste whizzercones gaan tot max 8K.
    Dat maakt 'm, samen met de 12GA50, wel weer interessant! Voordeel is dat je geen cross over nodig hebt. Toch?
    ja klopt, plug 'n play
    de AG100's die ik gebruik zijn iets breder met 50/18000Hz, wel ten koste van gevoeligheid (maar met 101dB/W/m nog echt geen kattepis, natuurlijk) en met een max van 80W rms kunnen ze wat minder vermogen hebben
    ik ben er in ieder geval super tevreden over, zoals ik al eerder zei, is de interactie met gitaar zoals ik van een gitaarspeaker gewend ben, terwijl ze genoeg hoog doorgeven, om allerlei dingen met synths en akoestische geluiden lekker te laten klinken, zelfs met de eindtrappen van 2 marshall toppen die ze aandrijven... de keuze voor een 12AT7 in de fasedraaier heeft hier ook zeker mee geholpen, heb geëxperimenteerd met 12AX7, 5751, 12AT7 en een 12AY7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top