Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard Op zoek naar super heldere, open PAF style set

    Hallo gitaarnetters,

    Ik ben van plan om een LP Goldtop te laten bouwen, maar zit met een pickup kwestie.
    Ik zoek een enorm heldere early PAF-style pickup set. Degene die de Custombuckers in de Custom Shop Gibby's geprobeerd hebben: dat is exact wat ik zoek!
    Helaas niet los verkrijgbaar, dus ik zoek naar een alternatief...

    Zoals gezegd, keywords: veel clarity, open, "honk", veel mids, transparant, low output.
    Op de een of andere manier vind ik erg weinig wat ook maar in de buurt komt.
    De SD Seth Lover set komt in de richting, maar lijkt niet genoeg te hebben van wat ik zoek.

    Boutique spul (>250) valt niet binnen het budget helaas, maar voor dat geld moet er genoeg te vinden zijn, zou je toch zeggen?

    Iemand tips?
    Alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ehhhh je laat een LP goldtop bouwen en boutique pups kunnen er niet in?
    Die bepalen voor 90% je geluid!
    Als je dan toch geld gaat uitgeven.....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    Ja. Los van de bovenstaande overweging.

    Dat bouwen gaat nog wel een week of zo duren.
    Dus mijn oplossing zou zijn:
    Neem contact op met the Creamery. Die leveren in een week of drie precies dat setje, dat aan je verwachtingen voldoet.
    Of het zou ondergoed moeten zijn. Vermoedelijk zijn ze daarin niet zo sterk.

    Creamery-pickups.co.uk

    En voor een prijs die je mondhoeken omhoog zullen laten gaan.
    En je plassertje. Als je ze eenmaal hebt gehoord.

    Je kunt er ook P90's in laten zetten. Zei de erkende P90'ofiel van het forum.
    Afijn.
    Los van de volgorde, vind ik het dik ok dat je ook los van de bouw over de pups nadenkt.
    Benieuwd naar de afloop. Happy hunting!!!
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ehhhh je laat een LP goldtop bouwen en boutique pups kunnen er niet in?
    Die bepalen voor 90% je geluid!
    Als je dan toch geld gaat uitgeven.....
    I know, I know...Maar ik weet dat er in de categorie 100-250 euro genoeg tofs te vinden is, alleen is de inspiratie een klein beetje op, op het moment. En pickups kan ik gelukkig altijd nog vervangen later, dat is ook in mijn beslissing meegenomen natuurlijk

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb zelf ervaring met Bare Knuckle Pickups. Ik vind ze transparant, dynamisch en met een super nootseparatie. De voor de hand liggende keuze: Mules, heerlijk uitgebalanceerde 59 PAF-copies. Meer mids, maar vintageoutput en voldoende tophoog: Black Dogs. Wil je meer richting de 57 PAF's: de AII Stormy Monday's.

    Ook Amber maakt mooie PAF's zoals de Crosspoint.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de tips! BK kende ik al, en Mule set lijkt precies wat ik zoek...wel aan de max van het budget, maar dat heb ik er graag voor over

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Waar laat je je LP bouwen? Ik was een paar maanden terug bij Erik Smid, hij bouwt niet alleen strat kopieën maar ook in overleg met klant op specificatie. Tevens windt hij eigen pickups. Met zijn humbuckers heb ik geen ervaring maar zijn strat single coils zijn erg goed. Een overweging misschien?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb een tijdje terug wat gezocht naar info over de custombuckers; ik vond ze ook erg goed.
    Wat ik tegen kwam is dat je met een burstbucker (weet niet meer welke) voorzien van een andere magneet, de custombucker zeer dicht benadert.
    Burstbuckers zijn wel te vinden, dus misschien is dat nog een optie?

  9. #9

    Standaard

    Wolfetone Dr. Vintage misschien?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    in de categorie 'doe-es-wat-anders-dat-niet-teveel-kost: de Kluson Humbuckers.
    Bij Tonefactory verkrijgbaar voor minder dan de list-price van de Duitse meneer Göldo die de merknaam Kluson voor gebruik in Europa heeft weten te kapen: https://www.tonefactory.nl/kluson-gr...f-bridge-black

    Zijn ook verkrijgbaar in zebra en double cream maar op een Goldtop 'horen' van oudsher geen zebra's of double-creams (al zou ik me daar geen ruk van aantrekken want het is JOUW Goldtop…).
    Helaas zijn er nog steeds geen zinvolle reviews van die Klusons te vinden. Wel een paar uit het frans vertaalde - maar ook dan nog bitter weinig zeggende - reviews van de Duesenberg grand vintage pick-ups die onder de half open nikkel cover in werkelijkheid hetzelfde zijn (!!) Maar ook over die 'met de Kluson identieke' Duesenbergs vind ik weinig meer dan 'een PAF karakter' met 'clarity and chime' oftewel 'helderheid en rinkelende belletjes (???) . Overigens dan weer wel wat je in een 57-er PAF zou willen vinden.
    Echter omdat je toch er over denkt om de pick-ups 'later' te gaan vervangen door duurdere.. probeer ze eens. Helaas kan ik er zelf nog geen verhaal van eigen oordeel over vertellen; ik heb een setje van die Klusons liggen maar het SG-verbouw-project waar ze in moesten, is 'onverbouwd' verkocht en geliquideerd voor de aankoop van iets anders.
    Happy Hunting.. it's not the kill, but the thrill of the chase… (met dank aan Deep Purple)
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top