Vorig jaar al tegengekomen, maar toen nog niet het geld er voor gehad. Na de verkoop van m'n DeArmond (die wat onderhoud kon gebruiken en te zwaar voor mij werd) en m'n Hofner Verythin (die geen fijn geluid had) heb ik hem alsnog besteld bij TFOA. Vandaag uitgetest (ze hadden er twee besteld) en de beste in de kleur 'classic' meegenomen. De rode leek een smallere hals te hebben. De Classic speelt heerlijk en is erg goed afgewerkt! Heb ze naast een aantal Gibson ES getest. En natuurlijk hebben de Gibsons veel meer 'mojo', maar wat betreft afwerking kunnen ze niet tippen aan deze Eastman. De Duesenberg Carl Carlton die ze hadden was ook een kanshebber, maar het geluid van deze Eastman spreekt me meer aan. De Duesenberg was ook wat aan de zware kant, en dat was juist de reden dat ik de DeArmond had verkocht.

Het geluid van de Phat Cat elementen is erg prettig en veelzijdig. Kan aardig wat scheur aan zonder modderig te worden en clean klinken ze super gedefinieerd. Hoewel de humbuckerversie van deze gitaar ook erg goed klinkt, gaat mijn voorkeur echt uit naar deze elementen. De Bigbsy is goed stabiel en niet te licht, zoals ik dat bij andere gitaren soms wel heb ervaren.