Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46
  1. #1

    Standaard Aanschaffen eerste gitaar

    Beste Leden,

    Ik wil binnenkort mijn eerste elektrische gitaar aanschaffen en ik heb zelf niet zo heel veel kennis van gitaren enzo en ik vroeg me af wat voor soort gitaar jullie mij aanbevelen.

    Mijn budget zit rond 600 euro inclusief versterker
    Ik wil vooral rock muziek gaan spelen en vooral nummers van Nickelback maar ook top 40.
    En ik vroeg me af of jullie mij wat advies kunnen geven en misschien een aantal modellen kunnen doorlinken die geschikt voor mij zijn.

    Ik ga zelf morgen naar Keymusic en daar verschillende gitaren uitproberen en met jullie input misschien met een meer gerichte doel daar heen kan gaan.

    Alvast bedankt iedereen voor jullie input!

  2. #2

    Standaard

    Mooi budget! Ik denk een Epiphone les paul standard of een Squier Classic vibe stratocaster of telecaster? Ligt er aan of je graag humbuckers of single coils wilt. Dan hou je nog iets minder dan 200 euro over voor een amp als je de gitaar nieuw koopt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ben het eens met Braml en wil nog iets toevoegen: Omdat het je eerste gitaar is is de kans groot dat je deze een keer gaat upgraden/inruilen naar een duurder/beter model. Squier en Epiphone zijn merken die tweedehands goed te verkopen zijn tegen een redelijke restwaarde ten opzichte van een hoop andere minder bekende merken.

    Maar laat je niet tegenhouden door een merk als je een gitaar vind die je gewoon lekker vind spelen en waar je je goed bij voelt. Met name de hals is belangrijk voor je speelgenot en als deze niet meteen goed voelt ga je daar zeer waarschijnlijk ook niet aan wennen.

    Ga gewoon maar eens een paar uur die lui van Keymusic lastig vallen; vinden ze leuk

  4. #4

    Standaard

    blanco heen gaan
    alle combi's binnen jouw budget proberen en maak een top zoveel
    een nachtje of meerdere nachtjes overheen laten gaan
    je toppers weer ff testen en dan eventueel kopen

    btw
    voor de gitaar, beding een gratis afstelbeurt waarbij ze er ook nieuwe snaren opzetten

  5. #5

    Standaard

    Dankjewel! Uitendelijk op humbuckers. Ik weet niet zo heel goed wat de verschillen, heb tijdelijk van me broer geleend een yamaha GE112 dacht ik en daar merkte ik dat die single coils rare geluiden en radio opvangt kan dat kloppen?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Metracore Bekijk bericht
    Dankjewel! Uitendelijk op humbuckers. Ik weet niet zo heel goed wat de verschillen, heb tijdelijk van me broer geleend een yamaha GE112 dacht ik en daar merkte ik dat die single coils rare geluiden en radio opvangt kan dat kloppen?
    Humbuckers bucken de hum, oftewel: onderdrukken de brom. Single coils doen dat niet en pikken makkelijk storing op. Daar staat tegenover dat een humbucker ook het heldere hoog van een single coil mee onderdrukt. Vandaar het klankverschil.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Ben het eens met Braml en wil nog iets toevoegen: Omdat het je eerste gitaar is is de kans groot dat je deze een keer gaat upgraden/inruilen naar een duurder/beter model. Squier en Epiphone zijn merken die tweedehands goed te verkopen zijn tegen een redelijke restwaarde ten opzichte van een hoop andere minder bekende merken.

    Maar laat je niet tegenhouden door een merk als je een gitaar vind die je gewoon lekker vind spelen en waar je je goed bij voelt. Met name de hals is belangrijk voor je speelgenot en als deze niet meteen goed voelt ga je daar zeer waarschijnlijk ook niet aan wennen.

    Ga gewoon maar eens een paar uur die lui van Keymusic lastig vallen; vinden ze leuk
    Bedankt voor je advies! zowiezo vond ik les paules erg mooie gitaren en volgens mij gebruikt Nickelback deze zelf ook heel veel.
    Maar ik ga iedergeval verschillende merken proberen en kijken wat bij me past!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    blanco heen gaan
    alle combi's binnen jouw budget proberen en maak een top zoveel
    een nachtje of meerdere nachtjes overheen laten gaan
    je toppers weer ff testen en dan eventueel kopen

    btw
    voor de gitaar, beding een gratis afstelbeurt waarbij ze er ook nieuwe snaren opzetten
    Dankjewel voor je input! zijn vaak bij nieuw koop snaren niet goed of meer iets wat bij mijn stijl past kiezen?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik ben het helemaal eens met de bovengenoemde commentaren. Ik zou aan de merken alleen nog Yamaha Pacifica toe willen voegen. In jouw geval dan met humbuckers.

    Ik zou zelf zoiets kopen als eerste gitaar.https://www.bax-shop.nl/vaderdag/yam...-natural-satin
    Deze gitaar kan alles: rock, blues, jazz, metal, funk..
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 2 februari 2017 om 15:37
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  10. #10

    Standaard

    Nouja ik zou niet voor humbuckers kiezen omdat deze de brom tegengaan, maar vooral omdat het geluid je meer aanstaat. Humbuckers geven gewoon een veel dikker geluid met vaak meer output. Persoonlijk hou ik meer van single coils, en ik heb zelf eigenlijk nooit veel last van brom hoor. Dat onderdruk ik weer met een noise suppressor pedaal.

    Zo'n Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro heeft trouwens 2 goeie humbuckers die splitbaar zijn. (je kunt je humbuckers dus "opsplitsen" zodat ze klinken als single coils. Deze gitaar past mooi binnen je budget en je kunt lekker klooien met single coil en humbucker sounds , en ze zien er ook nog eens zeer fraai uit! Lijkt mij een super gitaartje!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top