Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2010
    Locatie
    niet hier
    Berichten
    433

    Standaard Elementen voor Tool/Opeth Sound

    Hallo,

    wat voor soort elementen van onder de €100 kan ik het best gebruiken om het geluid van Tool of Opeth te creëren.
    ik speel op een Les Paul model.
    Everyone talks about rock these days; the problem is they forget about the roll.
    Keith Richards

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Ik ga je geen merk aanraden want dat vind ik moeilijk maar ik hoor zeker geen scooped mids (Opeth) dus in ieder geval elementen met een goeie response op de midden tonen. Ik was nog niet echt bekend met Opeth maar wat een geweldige band is dat! Ik ben nu even aan het luisteren naar dit concert:

  3. #3

    Standaard

    Bij Opeth spelen ze meestal op PRS'en met Seymour Duncan Full Shred elementen. Het Full Shred brugelement heb ik zelf, maar ik ben eigenlijk al een tijdje aan het uitstellen om het element om te wisselen voor een ander element. Het is een vrij kenmerkend geluid, dus als je echt per sé precies het geluid wilt hebben moet je Full Shreds hebben. Als bijna hetzelfde ook goed genoeg is zal je met de meeste medium of high output humbuckers met veel definitie erg goed in de buurt komen. In die categorie is er meer dan genoeg keuze.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top