Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2009
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    271

    Standaard Dunlop JH-F1 probleem

    Beste allen,

    Ik wilde een nieuw fuzz pedaal, en dus heb ik vandaag tweedehands tegen een leuk prijsje een Dunlop JH-F1 gekocht. Wanneer ik de fuzzknop echter laag zet, komt er veelal geen geluid uit en soms alleen een heel vreemd kort stotterend geluid wanneer ik aansla. Dit gebeurt vanaf een specifiek moment, op ongeveer de helft van de knop (het is een draaiknop. De eerste helft heeft dat probleem, boven dat punt lijkt hij het gewoon goed te doen). Gezien het specifieke moment verwacht ik dat er iets is met de knop zelf en niet zozeer met het pedaal. Weet iemand toevallig wat dit kan zijn en of dit te fixen valt?

    Met vriendelijke groet,

    Gijs
    Te Koop: - Boss DS-2 Turbo Distortion (ruilen kan ook)


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Klinkt alsof de voedingsspanning te laag is. Goede adapter erbij?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2009
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    271

    Standaard

    Bedankt voor je reactie;

    De FH-F1 fuzz heeft geen adapteraansluiting; alleen batterij is mogelijk. Ik heb de batterij zojuist verwisseld maar het probleem blijft helaas. Zou het iets met de batterijaansluiting zijn? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

    Met vriendelijke groet,
    Te Koop: - Boss DS-2 Turbo Distortion (ruilen kan ook)


  4. #4

    Standaard

    Misschien is het een bias probleem. Als die niet goed is kun je zo'n stotterend geluid krijgen.

    Als je de printplaat los van de behuizing schroeft zie je aan de onderkant 2 trimpots zitten; VR1 en VR2
    Je kunt dit op het gehoor bijstellen,op een bepaalt punt van de rotatie klinkt ie het 'soepelst' of minst stotterend.
    Als je een multimeter hebt; Draai VR1 tot de Q1 collector 1.35volt meet en draai VR2 tot de collector van Q2 5.75volt meet.
    Onderop de printplaat vind je wel de markeringen voor Q1 en Q2. De 'C' geeft de collector aan. Desnoods daarna op het gehoor verder fijnafstellen.

    Als ik de Bias van een fuzzface afstel op het gehoor, dan draai ik de 'Fuzz' knop helemaal open, en de volume van de gitaar ongeveer voor de helft dicht tot ik een clean signaal heb. Ik vind het zo het makkelijkst te beoordelen of de bias optimaal (zo luid en clean mogelijk) is ingesteld.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2009
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    271

    Standaard

    Bedankt voor je reactie! Ik heb geen ervaring met dergelijke dingen, maar ik ga het deze week proberen. Hopen dat het werkt.
    Te Koop: - Boss DS-2 Turbo Distortion (ruilen kan ook)


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top