Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Nieuw instrumentaal album komt eraan! CD-presentatie 19 maart in Amersfoort

    Beste forumleden, hoewel ik niet meer zo actief ben op het forum als een tijd terug, heb ik in het echte leven niet stilgezeten!
    Op 19 maart presenteer ik samen met mijn band mijn nieuwe album Straight Up Guitar.
    Het is mijn tweede album, na mijn debuut Opening Lines dat in 2016 uitkwam.
    Met mijn band maak ik instrumentale muziek met allerlei invloeden, van rock tot jazz en van country tot een vleugje Oost-Europese volksmuziek. In onze muziek is veel ruimte voor solo's en improvisatie. Alle nummers heb ik geschreven.

    We presenteren het album op 19 maart as in Café Miles te Amersfoort, van 16:00-18:00.
    Gratis toegang, wees welkom!

    bandpagina op facebook
    mijn website

    Met trots presenteer ik de albumteaser:

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Smaakvolle shizzle!!

  3. #3

    Standaard

    Bijzonder fraai!! 👍😎


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ben benieuwd naar de Oost-Europese invloeden. Ben een liefhebber van diverse Balkan-gerelateerde genres

  5. #5

    Standaard

    Dank voor de reacties!
    De Oost-Europese invloeden zijn niet heel groot, maar ze zijn er in de vorm van gebruik van bepaalde toonladders/dissonanten en intervallen.
    Ik ben een groot liefhebber van de Hongaarse componist Bartók en voornamelijk via hem zijn die invloeden in mijn muziek terechtgekomen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Gaaf. Als je een goede mix van gitaarspel (het is wel shred) en Balkan wil horen tsjek Muris Varajic eens.

    Verder behoorden de optredens vn Ivo Papasov, Farmers Market en Taraf de Haidouks tot de beste die ik ooit heb mogen bijwonen

  7. #7

    Standaard

    Zo, die Varajic kan het wel! (heb Drive Safe gekeken) Zelf vind ik die 'mysterieuze' balkansfeer heel gaaf, zoals in Bartók, maar bijvoorbeeld ook in https://www.youtube.com/watch?v=hVqrW-fPOQ0.
    Maar in mijn muziek komt dat hoogstens voor de kenners/liefhebbers een beetje naar boven.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Klinkt echt heel erg goed Jurgen...!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Helemaal top. Heerlijke sound en zo'n Hammond erbij is natuurlijk ook vet. Het is wel een beetje muziek voor muzikanten, vrees ik. Dat maakt het niet minder gaaf trouwens.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10

    Standaard

    Dank wederom voor de reacties!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Helemaal top. Heerlijke sound en zo'n Hammond erbij is natuurlijk ook vet. Het is wel een beetje muziek voor muzikanten, vrees ik. Dat maakt het niet minder gaaf trouwens.
    Dat zou best kunnen, maar ik denk dat muziekliefhebbers en niet alleen muzikanten het wel kunnen waarderen, we zullen zien!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top