Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20

Discussie: PRS en fout hout?

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    inklaringskosten (noem eens wat)
    25 euro bij UPS voor een gitaar van 1000 euro
    http://www.invoercalculator.be/inkla...eformaliteiten

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Weg met rosewood. Welkom ebbenhout! 😇
    Kris

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Weg met rosewood. Welkom ebbenhout! 
    maar dan wel alle ebbenhout. Ik hoorde ooit ergens dat het echt zwarte ebben soms maar 10 procent vande boom uitmaakt, de rest heeft vaak wat blekere strepen in het hout. Werd vroeger gewoon weggegooid... nogal kwalijk vind ikdat

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Mee eens Barno.
    Ik vind die strepen niet eens lelijk trouwens.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Ik vind die strepen zelfs mooier dan het effen zwart. Dat zwarte ebben heb ik op m'n accoustic en dat speelt wel leuk, maar lijkt van een beetje afstand net zwart plastic.
    De strepen zie je wel niet vaak, maar voor mij mag het op eender welke gitaar hoor.
    Kris

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De ebben toets op mijn MXG strat is heel erg zwart, maar eens met vorige sprekers: gestreept is ook mooi. Een beetje a la zebrano of mijn keukentafel van jatoba-hout. Ik weet niet of dat toonhout is, maar als ik hem beu ben kun je makkelijk vier halzen uit de poten zagen en een paar bodies uit het dik honderd kilo wegende bovenblad.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    maar dan wel alle ebbenhout. Ik hoorde ooit ergens dat het echt zwarte ebben soms maar 10 procent vande boom uitmaakt, de rest heeft vaak wat blekere strepen in het hout. Werd vroeger gewoon weggegooid... nogal kwalijk vind ikdat
    Er zijn meerdere soorten ebben.
    En zo ziet een ebben stam er er uit in doorsnede:


    Altijd wit spinthout. Deels wit en deels zwart (jong of oud) kernhout.
    Laatst gewijzigd door alias; 16 februari 2017 om 20:27
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Verhaal over PRS heeft een hele kleine kern van waarheid. Er is een Santana versie leverbaar met Brazilian Rosewood. Die mag in de USA gebouwd worden omdat het hout daar reeds langer is. Mag alleen niet Europa in worden gebracht. Daarom heeft Carlos zelfs aparte gitaren laten bouwen om te kunnen touren in Europa. Zolang je dus geen Carlos Santana model koopt met dat hout ( geloof 10.000,= en up ) is het geen probleem.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mee eens Barno.
    Ik vind die strepen niet eens lelijk trouwens.
    Ik heb het op m'n Rikkers/Warmoth tele zitten. Op m'n Edwards LP Custom heb ik een zwarte ebben toets. Beide even glad en smooth spelend. Die strepen vind ik ook niet lelijk, ziet er prima uit.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Verhaal over PRS heeft een hele kleine kern van waarheid. Er is een Santana versie leverbaar met Brazilian Rosewood. Die mag in de USA gebouwd worden omdat het hout daar reeds langer is. Mag alleen niet Europa in worden gebracht. Daarom heeft Carlos zelfs aparte gitaren laten bouwen om te kunnen touren in Europa. Zolang je dus geen Carlos Santana model koopt met dat hout ( geloof 10.000,= en up ) is het geen probleem.
    prs heeft wel meer gitaren met rio palissander hoor, en prs heeft ook een tijdje geen brazilian gebruikt omdat de leverancier niet kon bewijzen dat het hout pre '79 was danwel van een om gevallen boom, latere santana modellen hebben sowieso indisch palissander daar is niets speciaals aan maar santana en ook Bonamassa gaan gewoon op tournee met hun rio palissander gitaren (ook al beweren ze "officieel" van niet )

    santana in ahoy met zijn prs met rio toets



    bonamassa met zijn 59 les paul met rio in Carre
    Laatst gewijzigd door fred dons; 25 februari 2017 om 13:17
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top