Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Buiten het feit of het wel doordacht is ga je nu iets proberen op te lossen wat naar mijn mening niet op te lossen is. Als je al iets verzint met wieltjes om de weerstand te verlagen en om de snaren omlaag te drukken, schrapen de snaren nog steeds over de brugzadels. Dit betekent nog steeds veel weerstand dus deze gitaar zal altijd slecht op stemming komen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    tja, er is voor alles wel een oplossing maar in dit geval zou ikzelf het leergeld betalen en een B5 derop zetten, eventueel met bigsby telebrug plaat. (ook dan zou ik overigens de hals wat shimmen en de zadels wat hoger zetten, maar die krijg je nooit hoog genoeg om de huidige trem te doen werken)

  3. #13

  4. #14

    Standaard



    Dit zou het scenario zijn met de beperkte ruimte tussen brug en Les Trem met de stringtrees. Om en om want anders zitten ze elkaar in de weg. Vanwege de stringspacing heb ik er voor elke snaar 1. Omdat de snaren op de rechterkant van de string tree lopen ben ik echter bang dat ze scheef gaan trekken omdat de schroef van de stringtree precies in het midden zit (en de linkerkant niet benut wordt). Dus dat plan ga ik laten varen.

    Dit zou een betere oplossing zijn: http://www.thecurseband.com/BS-Jazzmaster4.JPG

    Maar eigenlijk is daar geen ruimte voor tussen brug en tremolo. Het is een goedkope merkloze Tele, gekocht voor een hobbyprojectje en ik had deze Les Trem nog liggen. Voordat ik 'm demonteer hoop ik toch nog een soort paardenmiddel te vinden wat het enigszins bruikbaar maakt maar het ziet er naar uit dat 'ie er af gaat. Bedankt voor het creatief meedenken

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Er bestaat een "tension bar" voor Bigsby die je op de studs van een stop tailpiece kunt schroeven, misschien dat dat uitkomst brengt?



    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Er bestaat een "tension bar" voor Bigsby die je op de studs van een stop tailpiece kunt schroeven, misschien dat dat uitkomst brengt?



    Dit is een eventuele oplossing maar deze gitaar van TS zal nooit stemvast worden op deze manier. Veel te veel frictie...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Toch niet meer frictie dan eender welke gitaar met een b7?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Toch niet meer frictie dan eender welke gitaar met een b7?
    Kijk nog eens naar het eerste plaatje van de Tele in kwestie. Waar ga je die Tensionbar plaatsen? Je kan in deze situatie de snaren nooit diep genoeg krijgen om de snaren vrij te kunnen laten bewegen door de gaatjes van de brug. Ik wil niet iemand anders suggestie afschieten maar op deze gitaar gaat dat niet werken.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Stel nou dat je een metalen plaat pakt en die zo vormt als de bodem van de brug, plat eronder met elementgat en schroefgaten. Die plaat is alleen aan de achterkant langer. Je knikt hem achter de brug omhoog en freest er een goot in. Laatste randje mooi rondvijlen en polijsten. Daar de snaren onderdoor en over de brug heen. Voordeel is dat je geen extra gaten hoeft te maken en de brug komt een paar mm omhoog. Shimmetje in de neckpocket en klaar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top