Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Epiphone Custom Pro Prophecy EX

    Ik ben deze gitaar tegengekomen op internet en het lijkt mij een mooie en goede gitaar. Ook de reviews zijn goed. Er gaat echter niks boven wat ervaringen. Er zitten USA Gibson humbuckers in 498R/490T, grover tuners Ik ga de gitaar binnenkort ook nog vasthouden en uitproberen.

    Heeft iemand van jullie ervaring met deze gitaar en kun je iets vertellen over voor en nadelen, kwaliteit etc.
    Of zal ik liever doorsparen voor de goedkoopste Gibson LP Studio?

    Alvast bedankt.

    Specs:

    Body: Mahogany
    Top: Quilt Maple
    Neck: Mahogany
    Neck Shape: SpeedTaper™ D-Profile Satin Finish
    Neck Joint: Glued-in set neck
    Scale: 24.75"
    Frets: 24, jumbo
    Fingerboard: Rosewood
    Fingerboard Radius: 14"
    Binding: Mother of pearl stickpin on headstock face
    Mother of pearl and abalone block and triangle on 1,3,5,7,9,12, & 15th fret
    Mother of pearl blocks on 17, 19, 21, and 24th fret
    Nut Width: 1.68
    Nut Material: Graphite
    Machine Heads: Grover® 14:1
    Neck Pickup: Gibson USA 490R humbucker
    Bridge Pickup: Gibson USA 498T humbucker
    Controls: 1-neck volume with push/pull coil splitting
    1-neck tone
    1-bridge volume with push/pull coil splitting
    1-bridg tone
    Pickup selector: Epiphone all-metal 3-way toggle
    Knobs: Metal barrel with mother of pearl inlaid tops
    Bridge: LockTone™ Tune-o-matic
    Tailpiece: LockTone™ Stopbar
    Output jack: Epiphone Exclusive non-rotating heavy duty output jack
    Straplocks: Epiphone exclusive
    Color: Black Cherry (BC) and Heritage Cherry Sunburst (HS)
    Typical Weight (+/- 5%): 8.7 lbs
    Strings: D’Addario® 10, 13, 17, 26, 36, 46

  2. #2
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een goede tweedehands LP Studio. Als je nieuw koopt, zou ik de Epi wel testen. Sommige Epi's klinken goed, andere vind ik maar zozo.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Op zich goede gitaren volgens mij, weinig mis mee. Bedenk wel dat dingen als de switch van mindere kwaliteit zijn tov Gibson. Die ga ik binnenkort op mijn eigen Epiphone vervangen. Verder moet je hem gewoon testen. Hals profiel is wel heel anders dan bij een Gibson. Epiphone heeft op een paar modellen na vrijwel altijd een D shape hals, waar Gibson vooral C shapes kent. de C shape ligt mij persoonlijk beter. In ieder geval gewoon testen. Mijn ervaring is ook dat het fretwerk van een Epiphone iets sneller slijt, en de afwerking is op kleine puntjes net even wat minder. Maar goed dat weegt niet op tegen het prijsverschil. Deze elementen zijn iets agressiever dacht ik me zo snel te herinneren. Voor hardere rock etc wel wat geschikter.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    En wat betreft de keuze tussen deze gitaar of een Gibson studio: Gibson is over het algemeen wel beter. Alleen de studio heeft een hele simpele afwerking, dat moet je maar net aan staan. Ook zal deze epi dus wat leuker zijn voor t zwaardere werk, waar de Gibson studio wat meer allround is in mijn ogen. Daar zul je zelf een keuze moeten maken. Als de Epiphone op zich goed is kun je altijd nog dingen upgraden. Switch vervangen kost een tientje.

  6. #6

    Standaard

    Ik weet ze zijn 'made in China' maar er zijn dingen die me behoorlijk bevallen. Zoals de originele Gibson humbuckers en de 'satijn' afgewerkte hals wat minder plakt.
    Iemand een idee hoe het werkt met online bestellen en eventueel terug sturen van een gitaar als het niet bevalt. Zitten daar nog haken en ogen aan?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Vooral de 24 frets vallen me op als verschil. Halselement zal dus ook ietsjes meer richting de brug zitten. Klinkt mogelijk ietsjes minder warm dan een identiek exemplaar met 22 frets

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matrix Bekijk bericht
    Ik weet ze zijn 'made in China' maar er zijn dingen die me behoorlijk bevallen. Zoals de originele Gibson humbuckers en de 'satijn' afgewerkte hals wat minder plakt.
    Iemand een idee hoe het werkt met online bestellen en eventueel terug sturen van een gitaar als het niet bevalt. Zitten daar nog haken en ogen aan?

    lees eerst de algemene voorwaarden van de webwinkel voordat je bestelt. en dus echt lezen ; niet alleen maar het vakje aantikken dat je de voorwaarden accepteert. Normaliter staat ook de procedure voor retourneren beschreven. Doorgaans betaal je zelf de kosten van het retourzenden en je moet m wel in z'n complete (niet beschadigde) originele verpakking terugsturen dus om te beginnen moet je 'm zorgvuldig uitpakken. Ook handig om foto's te maken bij het inpakken voor terugsturen zodat het bewijs hebt dat je de gitaar hebt geretourneerd in de staat waarin je 'm hebt ontvangen.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Mocht je trouwens overwegen om die prophecy tweedehands te kopen, er staat er een op marktplaats. Vraagt wel de hoofdprijs van 500. Echter zag ik dezelfde advertentie op fb staan met bieden v.a. 300. Betreft wel een iets ouder model met bliksem inleg en 1 volume en 1 tone knob.


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Ervaringen met Thomann en terugsturen zijn bij mij goed.
    Zorgen dat je jezelf op tijd meldt, binnen de gestelde voorwaarden, en dan hoef je niet eens retourkosten te dokken.
    Dat is geen reden om het te laten.
    Redenen om het wel te laten is dat sales daar geen idee heeft wat ze jou toesturen (lui weten meer over koekjes, koffie, schoenen en leuke topjes waarschijnlijk, dan over muziekinstrumenten), en men heeft het hier over dozenschuivers.
    Dat zijn het, sales, magazijn, en tech afdeling, waarbij die laatste eigenlijk pas komt kijken wanneer er schijt aan het hekwerk blijkt te zijn en iemand binnen de gestelde termijn reageert.
    Er worden dus dozen geschoven, en 't kan meevallen, of tegenzitten, heb je in één keer prijs, of je kunt twee, drie gitaren terugsturen tot je het beu bent.
    Persoonlijk zover dat ik het iemand die het kan betalen niet zou aanbevelen, beter ff langs je luthier of muziekzaak.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top