Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 59
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Nog maar weer eens even de oude Vox van Ramos. Ik kan me trouwens best wel voorstellen dat het niet voor iedereen is.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Oooow, ik bekijk dit topic met pijn in mijn hart. Ergens heb ik de ijdele hoop mijn ouwe AC30 tegen te komen en tegelijkertijd hoop ik dat dit nooit zal gebeuren. Gasten van mijn leeftijd en ouder herinneren zich die kerel die spontaan begon te janken, telkens wanneer hij een Bugatti zag. Wel, soms voel ik me net als hem. Bij het zien en horen van een ouwe AC30 springen de tranen me regelmatig in de ogen. En het is toch alweer 2,5 jaar geleden dat de mijne is gejat. Kutzooi....

    Maar over de aanschaf van een ouwe Vox...
    Ik zal je de prachtige verhalen besparen (nou ja, eigenlijk wil ik gewoon zo snel mogelijk slapen nu, want het is al klotenlaat en ik moet er weer vroeg uit), maar een goede vriend van me, die toevallig ook reparateur is van orgels, synthesizers EN versterkers, heeft al twee keer meegemaakt dat iemand, om twee totaal verschillende redenen, helemaal gratis en voor niks een stokoude, in de jaren 60 geproduceerde, volledig in originele en onberispelijke staat verkerende Vox AC30 kwam brengen, om het ding even na te lopen. Ik lieg niet! Je zal die mazzel maar hebben!!!

    Aaaah, dan toch 1 verhaaltje, omdat jullie dat zo leuk vinden.
    Een van die twee mazzelaars kwam voor werkzaamheden in het huis van een bejaard stel. Hij zag ergens een gitaar staan en al snel ontstond er een gesprek over muziek. De bejaarde man had in de jaren 60 een bandje gehad. Hij was zelf toen al de jongste niet meer. Op een gegeven moment tilde hij een kleed op, waarop een vaasje stond en wat andere spulletjes. Onder dat kleed zat een stokoude, amper gebruikte AC30. Toen de bezoeker hem vertelde dat hij een moord zou doen voor zo'n versterker, vertelde de oude man dat het ding hem al jarenlang alleen maar in de weg stond. Op de vraag wat hij voor de versterker wou hebben antwoordde de oude man "geef mijn vrouw maar een mooie bos bloemen en je mag hem hebben". De muzikant kocht een bos bloemen en de oude man hield zijn woord.
    Daar kun je toch alleen maar van dromen!!!
    Maar dat soort verhalen gebeuren. Niet vaak, maar toch.

    Ooooooooh, wat hield ik van mijn Vox!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Een AC30 lijkt mij ook waanzinnig gaaf. Ik denk dat ik heel erg blij zou worden van het spelen over een AC30. En ik zou een hele mooie kunnen kopen, maar dan zou ik eerst mijn ouwe Fender moeten verkopen. En daar heb ik geen zin in voordat ik zeker weet dat zo'n Vox meer bij me zou passen. Eigenlijk zou ik een weekje zo'n ding moeten kunnen lenen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24

    Standaard

    Of jezelf (en je vrouw) laten wennen aan de gedachte dat 2 versterkers ook een optie is en dus niet met soberheid beantwoord hoeft te worden.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Mijn portemonnee zegt dat die optie er niet is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als ik zou moeten kiezen tussen m'n oude fender wegdoen of een vox, zou ik altijd voor de fender kiezen.
    Ik heb die adorering van vox versterkers nooit begrepen, clean vreselijk schel en oversturing a la Brian May alleen mogelijk als je dat ding zo hard zette dat de plinten van de muur vlogen.
    Maar ja, smaak. Datzelfde heb ik met Telecasters, maar da's alom bekend. Noem het een afwijking van mij 😂

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Die Tele heb ik al.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    .....En het is toch alweer 2,5 jaar geleden dat de mijne is gejat. Kutzooi.... ........Ooooooooh, wat hield ik van mijn Vox!
    Ik begrijp heel goed je pijn en frustratie over het gebeurde maar.......



    Bedenk je dat hoeveel plezier de onrechmatige eigenaar er ook van heeft , eens heeft het ding onderhoud nodig. Logisch dat hij een keer op de opereparatietafel beland. Daar noteren wij serienummers hoor! Ik tenminste wel en is er een keer een apparaat zonder nummer maak ik zelf een indicatie om later te kunnen identificeren. Elk chassis is uniek al lijken ze nog zo op elkaar.

    Dus......heb je alle techs - wel of niet bekend hier op het forum - geinformeerd over jouw vermiste serienummer? Ik weet iig nergens van. Als jouw serie nummer in mijn beperkte lijstje zou voorkomen zou ik voor je uitkijken, gratuit en belangeloos gewoon omdat ik diefstal niet kan uitstaan.

    Misschien is het een optie om een sticky op het forum te maken waar iedereen een vermelding kan maken van vermiste serienummers. Het kan lang duren maar eens valt hij door de mand als de nummers of andere bijzondere kenmerken bekend zijn.

    Zo is er van een klant van mij eens een onbeduidende Marshall gejat. Waarschijnlijk is het serienummer er al uitgehaald maar ik heb ook binnenwerk foto's. Geen beschadiging is hetzelfde en zo is ook deze uniek.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard redelijke prijs oude Vox AC30?

    Dat verhaal begrijp ik helemaal, maar....
    Je zal maar een rib uit je lijf betaald hebben voor die mooie ouwe vox die je ergens op één of andere site gevonden had, waarvan dan bij een tech blijkt dat ie ooit gestolen zou zijn. Ben je dan verplicht om 'm weer af te staan? Ik hoop in
    Ieder geval dat ik zoiets nooit moet meemaken.
    Die sticky voor serienummers van gestolen goederen is wel 'n goed idee!
    Kris

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Serienummers opschrijven, dat zou bij mij al een goeie actie zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top