Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 59
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    zo'n nieuwe gaat nooit klinken als oude, althans niet de eerste decennia.. omdat inderdaad alles verouderd is, speakers, electronica maar ook het hout van het kabinet. ik heb zelf een AC30 uit 65 (zonder topboost dus je hoeft niet eens aan knoppen te draaien, alleen volume) en die klinkt fantasties, daar kan geen enkele nieuwe versterker tegen op qua karakter - vind ik dan.

    dus als je een oude wilt, en het is de moeite! is het inderdaad afwachten..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Het is niet alleen dat, de nieuwe is ook geen replica van de oude of een poging om precies (of zo veel mogelijk) te klinken als de oude. JMI schijnt wel versterkers te bouwen die dicht tegen de oude bakken aanzitten, maar die kosten dan weer net zoveel als een originele, dus ja ...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Als je je zinnen op een oude hebt gezet moet je inderdaad niet naar een nieuwe kijken, dan ga je toch nooit helemaal tevreden zijn. Good luck hunting!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ik weet wel iemand die er een te koop had. Dit ding een paar keer gezien voor een relatief kleine reparatie. Is nog super origineel op een buisvoetje na, zelfs stoflaag uit de beginjaren. Ik zal hem van dit topic op de hoogte brengen. Misschien worden er twee partijen blij.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Hmm.. als ie mee gaat kijken helpt het misschien als we de prijzen wat temperen.

    Kijk... zo'n oude Vox, daar vragen ze soms de hoofdprijs voor... 500 euro voor zo'n oud kreng, je moet maar durven!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Hmm.. als ie mee gaat kijken helpt het misschien als we de prijzen wat temperen.

    Kijk... zo'n oude Vox, daar vragen ze soms de hoofdprijs voor... 500 euro voor zo'n oud kreng, je moet maar durven!

    Dat is werkelijk een heel beschaafde poging pepe


    De man is niet op zijn achterhoofd gevallen dus of het helpt ???
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Frans? Trafootjes 200, buisjes 50, chassis 20, handje vol weerstandjes en caps 30, pots, knoppen en kleine rommel 50. Wat hout, tolex en een speakertje 150.

    Voor 500 heb je een nieuwe. Zou niet meer dan 70% aanhouden. Max 350 voor die ouwe meuk. Wel reëel blijven hè.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    nahhhhh, is nog veel joh. Ik laat het verder lekker aan de heren over maar weet toevallig dat hij niet in de weg staat als je begrijpt wat ik bedoel.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Op de vox meeting in Uthrecht een paar jaar geleden klonk de oude vox niet beter dan de nieuwe.hij bromde wel veel meer.
    Dat is natuurlijk wel persoonlijk (ik heb een nieuwe)

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanb Bekijk bericht
    Op de vox meeting in Uthrecht een paar jaar geleden klonk de oude vox niet beter dan de nieuwe.hij bromde wel veel meer.
    Dat is natuurlijk wel persoonlijk (ik heb een nieuwe)
    Het gaat niet zo zeer om "beter" of "slechter" maar om anders. Ik heb een paar keer op een nieuwe gespeeld (even vlug, op laag volume) en die maakten op mij een prima indruk. Maar als ik een AC30 koop (ik heb genoeg amps, o.a. sinds kort een AC50, dus geen haast) dan wil ik er eentje die zo dicht mogelijk tegen de sound aan zit van de 69-er die ik een keer uitvoerig getest heb. Volgens de goeroes die ik gesproken heb (en vertrouw) klinken de nieuwe versterkers wezenlijk anders dan de oude. Ik heb ze helaas nooit zelf naast elkaar kunnen testen, dus ik kan niet beoordelen of ik het zelf een groot verschil vind. Bovendien wil ik niet een master volume maar een basic circuit (tone/cut en volume enzovoorts).

    Overigens: vanmiddag in de oefenruimte klonk ik om een of andere reden als een natte dweil (echt, als iemand die geen eens een gitaar in zijn handen kan houden of nog maar net twee weken speelt) dus wat dat betreft: een versterker klinkt nooit beter dan de gitarist die er op speelt : -)
    Laatst gewijzigd door NLF; 14 februari 2017 om 23:28

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top