Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 59
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard redelijke prijs oude Vox AC30?

    Weten jullie wat tegenwoordig zo'n beetje de gangbare prijzen zijn voor oude Vox AC30 versterkers?

    Als ik het goed begrepen heb gaan de JMI's meestal tegen de 3000 euro?!

    Hoe zit het met de Voxen van eind jaren zestig? En die uit de jaren zeventig? Er staan er momenteel wel een paar op Marktplaats, maar ik heb het gevoel dat die behoorlijk stevig geprijsd zijn, een tijd geleden heb ik vergelijkbare exemplaren voor minder zien staan.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Reverb.com heeft een priceguide (gebaseerd op daadwerkelijke transacties)
    Ik gok, zonder te kijken, dat zestiger jaren niet onder de 2200 zijn te vinden en 70 jaren tussen de 1200 en 1800.

    Ik gok tevens dat de reissue Korgs van de ninetees niet lang meer sleepers zijn (en wat mij betreft way better dan de seventies en , oh crap, de eighties.

    Die Chinese zijn voor relatieve peanuts te vinden en terecht
    Laatst gewijzigd door Pepe; 13 februari 2017 om 12:20
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Vanaf 1979 probeerden ze volgens mij op een Marshall te lijken, wat een stijve voeding. Even naar Petersen/Fryer specs modificeren. Maar wat een prijzen, belachelijk.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Reverb.com heeft een priceguide (gebaseerd op daadwerkelijke transacties)
    Ik gok, zonder te kijken, dat zestiger jaren niet onder de 2200 zijn te vinden en 70 jaren tussen de 1200 en 1800.
    Mozes Kriebel, 2200 euro :-) Maar ik ben bang dat je gelijk hebt ... Toch heb ik een half jaar geleden nog een 1969-er voor 1500 zien staan. Laatst zag ik een cab/head combinatie uit begin jaren 60 (JMI dus) in de Belg maar kostte ook 3000 euro. Schiet allemaal niet op.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Het is denk ik meer de historische waarde dan de kwaliteitswaarde. Vooral die 70ties zijn brak. Massief bedraad wat ze nu gaat opbreken, allemaal verrotte elko's, slechte buisvoeten, lekkende condensatoren, verlopen of soms compleet open weerstanden en zo kan die nog wel ff. Natuurlijk zie je dat bij de meeste oude amps maar als je er een voor 3000 zou kopen die nog helemaal aangepakt moet worden komt daar nog wel wat bij.

    Aan de andere kant hebben de chineesjes ook zo hun manko's zoals doorslag in de print met als gevolg zo goed als onherstelbare schade als je het netjes zou willen herstellen. Ook zitten er van die speciale opams in, rete kostbaar als ze al te leveren zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    En een Chinese handwired? Ik heb er zo een, en hoewel ik geen ervaring heb met vintage ac30s, klinkt dat ding gewoonweg retegoed. Betrouwbaarheid is tot dusver 100%, voor zover dat nu al iets wil zeggen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Mijn broer heeft zo'n handwired ding. Nou moet ik diep in mijn geheugen graven om te vergelijken (oude sixties vox en ninetees Korg) maar ik miste een beetje dat harige krakende warme, die reissue klinkt strakker en steiler.
    Maar geeft het 30 jaar, wanneer de boel wat losser en ingebrand is.

    Het punt met die oude amps, er zat maar 1 sound in en dat was inprikken en klaar. Als je een ander geluid wilde moest je een ander gitaar inpluggen. Aan dat ding van mijn broer blijf ik maar draaien maar dat zegt natuurlijk meer over mij dan zo'n amp. Om over mijn broer maar te zwijgen.
    Ik ben gewoon geen draaier.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 13 februari 2017 om 22:02
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik heb er eentje met een EF86 in (ac30 h2 geloof ik) dat scheelt een boel!

  9. #9

    Standaard

    Ok, maar wat heeft de speaker in de loop van de 30 jaar gedaan? Gemaft of zwaar op zijn mieter gehad?
    Dat kan ook grote klankverschillen te zien/horen geven, toch?

    Hoe lief ook, hoe kunnen wij (nobele GN'ers) op basis van dit soort algemene 'richtlijnen' daar iets houtsnijdenst (lijkt mij geen NL) van te zeggen. Maar misschien???

    Er zijn zoveel variablelen, dat het leuk is om erover te denken. Maar gooit de dobbelsteen? Of dice dan, als dat beter klinkt.
    Vriendelijke groet, Gus


    Was eigenlijk een reactie op Pépé's post, maar moest effe pissen.
    Sorry vriend.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Ik heb mij laten vertellen dat de oude toch echt anders klinken dan de nieuwe. De nieuwe hoeven dus zeker niet slecht te zijn, maar ze schijnen toch echt wel te verschillen van de oude bakken. Ik heb een keer op eentje uit 1969 gespeeld en die vond ik te gek. Het wordt vermoedelijk dus een kwestie van geduld hebben en goed zoeken :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top