Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 59
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Je zal maar een rib uit je lijf betaald hebben voor die mooie ouwe vox die je ergens op één of andere site gevonden had, waarvan dan bij een tech blijkt dat ie ooit gestolen zou zijn. Ben je dan verplicht om 'm weer af te staan?
    Ook dat is heel begrijpelijk en vervelend voor de koper maar....


    Als je iets koopt behoor je als koper toch de herkomst te kunnen aantonen, doe je afhankelijk van het risico goed vooronderzoek, history, reparatiegeschiedenis, vorige eigenaars, juiste en leesbare serienummers, in geval van beschadiging van nummers is vaak te zien dat dit bewust is gedaan of dat er toevallig iets langs heeft geschampt etc. Dat is je verantwoording als koper.

    Het is net als het handelen op marktplaats. Als je iets koopt voor een paar tientjes durf ik het risico wel te nemen en per post te laten versturen in de hoop dat het goedkomt. Gaat het om grotere bedragen ga ik het lekker zelf ophalen, face2face handelen en koopwaar checken. Voor ieder ligt die risicogrens op een ander level, afhankelijk van je budget. Neem je van je laatste centen een groot risico dan is de kans op een miskoop ook groter.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 15 februari 2017 om 11:28
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.947

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Dat verhaal begrijp ik helemaal, maar....
    Je zal maar een rib uit je lijf betaald hebben voor die mooie ouwe vox die je ergens op één of andere site gevonden had, waarvan dan bij een tech blijkt dat ie ooit gestolen zou zijn. Ben je dan verplicht om 'm weer af te staan?
    Volgens mij niet, tenzij je redelijkerwijs kon vermoeden dat er iets niet klopte. Dus bijvoorbeeld veel te goedkoop aangeboden of zo.
    Curiouser and curiouser said Alice....

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Inderdaad, volgens mij is er alleen sprake van heling als je echt kon vermoeden dat het niet deugde. Maar ik zou in zo'n geval wel altijd kijken of ik met de rechtmatige eigenaar gezamenlijk naar een oplossing zou kunnen zoeken.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Inderdaad, volgens mij is er alleen sprake van heling als je echt kon vermoeden dat het niet deugde. Maar ik zou in zo'n geval wel altijd kijken of ik met de rechtmatige eigenaar gezamenlijk naar een oplossing zou kunnen zoeken.
    Zou ik ook doen, gewoon uit fatsoen. Maar dan nog zou het rampzalig zijn.
    @Cluseau: Wat dat vooronderzoek betreft: dat is natuurlijk waar. Zeker als je zo'n goede achtergrond als jou hebt. Maar ikzelf ben daar minder in thuis. Als er zich een gelegenheid zou voordoen, en ik moet dan nog een hoop opzoekwerk verrichten, dan zie ik gegarandeerd het ding wel aan m'n neus voorbij gaan. En dat is dan ook weer jammer natuurlijk.
    Kris

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik ben er inmiddels trouwens eentje op het spoor ...

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Nice. Gelieve ons op de hoogte te houden

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Gelukt! Ik heb er gisteren eentje opgehaald in Duitsland. Ik moest er wel een heel eind voor rijden (hele dag onderweg geweest, 9.00 uur vertrokken 17.00 uur terug) en ik moest daarvoor eerst echt het hele internet als een neuroot hele avonden en nachten onderste boven keren en afstruinen (lokale websites in het buitenland en zo, verschillende zoektermen gebruikt, uiteindelijk puur per toeval eentje gevonden) maar het is me uiteindelijk gelukt: een Jennings Vox TB met silverbells in goede staat (originele outputtrafo's etc.).

    Omdat het eigenlijk een oude Trapezoid AC30 was die ooit is omgebouwd tot combo was hij niet meer helemaal origineel, dus voor de echte verzamelaars niet interessant - en daarom goedkoper. Stond al een tijdje te koop en ik was echt net op tijd (direct in actie gekomen) want er was inmiddels een kaper op de kust verschenen. Voor de eigenaar (hele aardige man overigens) was het een beetje een emotioneel afscheid: na 39 jaar vaarwel gezegd tegen deze amp waarmee hij veel heeft opgetreden (maakte nog een foto van mij met de versterker voor zijn zoon etc.).

    Om het verhaal helemaal compleet te maken: toevallig zag ik vorige week via Ebay op de site van een winkel in New York een oude AC30 head zonder versterker (dus alleen de kast voor de top - niet de trapezoid overigens) in goede staat voor 130 dollar. Heb ik meteen besteld (niet aarzelen in zo'n situatie) en ligt hier nu bij mij, kan ik de AC30 dus eventueel in laten bouwen als ik dat makkelijk vind i.v.m. sjouwen.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Ik begrijp heel goed je pijn en frustratie over het gebeurde maar.......



    Bedenk je dat hoeveel plezier de onrechmatige eigenaar er ook van heeft , eens heeft het ding onderhoud nodig. Logisch dat hij een keer op de opereparatietafel beland. Daar noteren wij serienummers hoor! Ik tenminste wel en is er een keer een apparaat zonder nummer maak ik zelf een indicatie om later te kunnen identificeren. Elk chassis is uniek al lijken ze nog zo op elkaar.

    Dus......heb je alle techs - wel of niet bekend hier op het forum - geinformeerd over jouw vermiste serienummer? Ik weet iig nergens van. Als jouw serie nummer in mijn beperkte lijstje zou voorkomen zou ik voor je uitkijken, gratuit en belangeloos gewoon omdat ik diefstal niet kan uitstaan.

    Misschien is het een optie om een sticky op het forum te maken waar iedereen een vermelding kan maken van vermiste serienummers. Het kan lang duren maar eens valt hij door de mand als de nummers of andere bijzondere kenmerken bekend zijn.

    Zo is er van een klant van mij eens een onbeduidende Marshall gejat. Waarschijnlijk is het serienummer er al uitgehaald maar ik heb ook binnenwerk foto's. Geen beschadiging is hetzelfde en zo is ook deze uniek.
    Ik heb helaas slechts enkele foto's. Het ding was overigens zo uniek, sporen van door een oudere eigenaar aangebrachte aanpassingen, door mij weer teruggedraaid, maar onherstelbaar beschadigd aan de buitenkant, waardoor een nieuwe eigenaar er alleen mee weg zou kunnen komen indien ie de complete kast opnieuw zou laten bouwen, met alles erop en eraan.
    Ik bedenk me overigens net dat ik weldegelijk dat serienummer heb gefotografeerd, evenals een nummer op een van de originele speakers.

    @ NLF, gefeliciteerd met je aanwinst.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Gelukt! Ik heb er gisteren eentje opgehaald in Duitsland. Ik moest er wel een heel eind voor rijden (hele dag onderweg geweest, 9.00 uur vertrokken 17.00 uur terug) en ik moest daarvoor eerst echt het hele internet als een neuroot hele avonden en nachten onderste boven keren en afstruinen (lokale websites in het buitenland en zo, verschillende zoektermen gebruikt, uiteindelijk puur per toeval eentje gevonden) maar het is me uiteindelijk gelukt: een Jennings Vox TB met silverbells in goede staat (originele outputtrafo's etc.).

    Omdat het eigenlijk een oude Trapezoid AC30 was die ooit is omgebouwd tot combo was hij niet meer helemaal origineel, dus voor de echte verzamelaars niet interessant - en daarom goedkoper. Stond al een tijdje te koop en ik was echt net op tijd (direct in actie gekomen) want er was inmiddels een kaper op de kust verschenen. Voor de eigenaar (hele aardige man overigens) was het een beetje een emotioneel afscheid: na 39 jaar vaarwel gezegd tegen deze amp waarmee hij veel heeft opgetreden (maakte nog een foto van mij met de versterker voor zijn zoon etc.).

    Om het verhaal helemaal compleet te maken: toevallig zag ik vorige week via Ebay op de site van een winkel in New York een oude AC30 head zonder versterker (dus alleen de kast voor de top - niet de trapezoid overigens) in goede staat voor 130 dollar. Heb ik meteen besteld (niet aarzelen in zo'n situatie) en ligt hier nu bij mij, kan ik de AC30 dus eventueel in laten bouwen als ik dat makkelijk vind i.v.m. sjouwen.
    mooi verhaal... maar zo is het wel; meteen toeslaan ook al kost dat een dagje tuffen. En nou nog foto's !
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    mooi verhaal... maar zo is het wel; meteen toeslaan ook al kost dat een dagje tuffen. En nou nog foto's !
    Foto's komen als ik 'm uit de kofferbak van mijn auto heb getild. Weet eigenlijk niet of dat in mijn eentje gaat lukken :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top