Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Post,caps 50s vintage wiring

    Graag zou ik mijn les paul pots caps en de hele bedrading willen upgraden met een 50.s vintage wiring.
    Nou ben ik nogal een leek en vroeg ik me af of er iemand in de buurt van Zoetermeer mij hiermee zou kunnen helpen.
    Dit hoeft natuurlijk niet voor niks en zo leer ik nog wat.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als je het echt gemakkelijk wilt zou ik dit setje kopen, ik kan solderen maar heb er een spuughekel aan en probeert het zo weinig mogelijk te doen

    als je echt wil oefenen kun je daar ook de losse parts kopen met een duidelijke handleiding en zelf aan de slag
    http://crazyparts.de/electronics/pre...lies/index.php
    life sucks and then you die

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is dat wat, die bubbel Bee caps...??




  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    over nut en waarde van de bumblebees hebben we het elders op dit forum onlangs nogal uitgebreid gehad.. je kunt bij Crazyparts ook een pro-wired setje kopen met hun 'eigen merk' PIO caps.. scheelt een aardige duit ten opzichte van bumblebees. http://www.crazyparts.de/electronics...-longshaft.php
    ook verkrijgbaar met shortshaft pots voor 49 euri.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    We zijn er nu toch wel over uit dat die bumble bees gewoon goedkope capjes zijn in een bumblebee jasje om de prijs op te kunnen drijven?



    50ies wiring hou ik wel van, maar je zou ook simpelweg de bestaande wiring even om kunnen solderen.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja dat is inmiddels wel een gepasseerd Station (de crazypart variant is btw wel pio maar knappe jongen of meisje die dat gaat horen )
    life sucks and then you die

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    over nut en waarde van de bumblebees hebben we het elders op dit forum onlangs nogal uitgebreid gehad.. je kunt bij Crazyparts ook een pro-wired setje kopen met hun 'eigen merk' PIO caps.. scheelt een aardige duit ten opzichte van bumblebees. http://www.crazyparts.de/electronics...-longshaft.php
    ook verkrijgbaar met shortshaft pots voor 49 euri.
    Dat lijkt inderdaad 50ies wiring en betaalbaarder (maar nog steeds minstens 2x zo duur als wanneer je het zelf doet)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    We zijn er nu toch wel over uit dat die bumble bees gewoon goedkope capjes zijn in een bumblebee jasje om de prijs op te kunnen drijven?



    50ies wiring hou ik wel van, maar je zou ook simpelweg de bestaande wiring even om kunnen solderen.

    hoho.. ff niet genraliseren.....die Bumblebees waar je het over hebt zijn de bumblebees die meneer Gibson verkoopt voor meer dan 100 euro per setje van 2...
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Dat lijkt inderdaad 50ies wiring en betaalbaarder (maar nog steeds minstens 2x zo duur als wanneer je het zelf doet)

    500k CTS pots kosten bij guitar supplies € 5,50 per stuk dus voor 4 pots ben je sowieso 22 euro kwijt. vervolgens - als je toch geen Bumblebees-geld wil uitgeven wil maar wel 'het idee' wil dat je met PIO caps bezig bent kan je kiezen voor de Mojo Vitamin T (2 x € 6,90) of de 'eigen merk' PIO's van Crazy parts.... (2 x € 9,90).. http://www.crazyparts.de/electronics...tors/index.php
    Dan heb je ook nog een stukje draad nodig en dat moet je per meter kopen als je het nog niet in huis hebt.... anyway zelf doen is leuk en scheelt 'idd wat geld ... Als je lui bent en / of geen soldeerheld dan koop je een kant en klaar setje en ook het 'opscheppen' over je gear (.....heb ik gekocht bij.....) is leuk voor de borreltafel.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top