Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2010
    Locatie
    omgeving Arnhem
    Berichten
    183

    Standaard Strymon Bluesky of TC Nova Reverb?

    Heeft een van jullie wel eens een A/B-testje tussen de Strymon Bluesky en de TC Nova Reverb gedaan? Heb ze deze week allebei voor (relatief) zachte prijsjes tweedehands aangeschaft, met het idee 1 van de 2 te houden. Ben er vanmiddag eens voor gaan zitten maar kom er nog niet uit welke van de twee de beste is. Lastig kiezen.

    Je zou zeggen dat de Strymon als nieuwer apparaat de betere papieren heeft, en toch komt de TC wat warmer, muzikaler over. De Strymon heeft het shimmer-geluidje aan boord, maar ik betwijfel of ik dat in band-context kan gebruiken. De spring reverb in de TC komt het dichtst in de buurt van de verengalm in mijn Rivera (die ik niet elke keer wil meenemen naar de nieuwe oefenruimte van m'n band, vandaar de 'noodzaak' van een reverb-pedaal). Maar uit de spring-galm in de Bluesky kun je weer makkelijker die geinige spletter-surf-klank tevoorschijn halen. Dus is de Bluesky qua spring misschien toch beter / natuurgetrouwer?

    Sowieso vermoed ik dat de Strymon als het ware een veel bredere range in galm in de aanbieding heeft tov de TC, hoewel die laatste 5 ingebouwde varianten heeft en de Strymon 3.

    Beide pedalen hebben indrukwekkende hall-varianten (ze klinken wel verschillend). Met allebei kun je schakelen tussen twee instellingen. Maar: de Strymon kostte me het drievoudige van de TC.

    Welke van de twee zouden jullie houden, welke doorverkopen?




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #2

    Standaard

    Als het lastig kiezen is qua gevoel ga ik over op logica :-)
    Dus als de keuze aan mij was, verkoop de strymon omdat deze meer opbrengt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top