Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Yamaha FG700S of ander model?

    Guys, kunnen jullie me meer info geven over Yamaha gitaren van de FG serie?

    Het gaat om het volgende. Ik wil eigenlijk een andere (betere) akoestische gitaar aanschaffen (hoewel ik voornamelijk elektrisch speel). Mijn huidige gitaar (een Fender) inspireert me gewoon niet meer). Nu zit ik te kijken naar een Yamaha FG700S waar ik over gelezen dat het algemeen wordt gezien als de best gitaar onder de 300 dollar. Ik ben over de jaren bovendien een grote fan van Yamaha geworden dus dat is mijn uitgangspunt.
    Maar nu lees ik dat de FG700S niet meer verkrijgbaar is. Wat raden jullie me aan? Ik neem aan dat de modellen met een hoger nummer ook betere en duurdere modellen zijn. Maar hoe verhouden die zich met de FG700S? Ik begrijp dat de 800 serie scalloped braces heeft, maar wat is het verschil tussen een FG820 en een FG850? En de FS serie, waar staan die ergens?

    Mijn budget is 300 tot maximaal 400 euro.

    Thx
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 10 februari 2017 om 21:41
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Check even bij Wietse, die had een FG700 te koop, weet niet of hij 'm nog heeft.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Ik heb een FG700S en is een heerlijke gitaar. De hals is wel vrij smal, als je wat dikkere vingers hebt kan dat wat lastiger zijn. Maar de gitaar zelf heeft een behoorlijk helder en sprankelend geluid.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Nou mensen, deze is het geworden: een Yamaha FG820 in de kleur Autumn burst.

    Ik heb 'm ongezien en ongehoord besteld bij de Bax shop, enkel vertrouwend op de reputatie van Yamaha (ben ook een Yamaha-fan).
    De FG-800 serie is de opvolger van de FG-700 serie. De 820 heeft scalloped bracings (geen idee wat het doet met je geluid, maar goed).

    Sjonge, wat een mooie gitaar is het. Ik ben niet teleur gesteld.
    Zoiets had ik 10 jaar geleden al moeten kopen.
    Hij speelt ook erg lekker. Ik vind de hals niet smal, hoor.

    Moet je nog iets doen met een nieuwe gitaar?
    Hoe lang duurt het trouwens voordat de klank helemaal tot wasdom komt?







    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 5 maart 2017 om 10:27
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Moet je nog iets doen met een nieuwe gitaar?
    ?? Wat dacht je zelf? Spelen natuurlijk! Mooie gitaar, hoewel niet mijn kleurstelling.

    Eventueel nog (laten) afstellen. Zo heb ik van mijn FG730S de actie wat laten verlagen want die was naar mijn smaak af-fabriek te hoog.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top