Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38

Discussie: Rack delays?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard Rack delays?

    Ik heb al veel multi-effect spul gehad en veel pedalen, maar wat is nu een beetje een goede rack delay die je tegenwoordig redelijk goedkoop kan kopen 2ehands, zo rond de 150-200 euro? of goedkoper...

    Is een TC electronic D-TWO wat? of een Lexicon MX200?
    Ik heb geen idee of de wat oudere rack spullen nu een beetje gedateerd zijn of niet....

    Of nog andere tips? Ik zoek nog iets leuks voor erbij. Ik vind het niet erg als er ook wat goede reverbs in zitten.

    Ik ben benieuwd.
    Laatst gewijzigd door apekop; 10 februari 2017 om 01:49
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Gedateerd of niet, ik blijf rack spul toch machtig interessant vinden.
    Gedateerd wil trouwens niet zeggen dat het slecht klinkt overigens!

    In deze prijsklasse zou je ook nog naar de G Major multi fx kunnen kijken van TC, of naar de Intellifex van Rocktron.
    En -iets duurder maar wellicht een leuk speelgoedje als het echt om de delays gaat- de line 6 echo pro, alhoewel ik zo het idee heb dat die niet gaat winnen van Lexicon.
    Digitech heeft ook leuke rack (delay) units gemaakt in het verleden!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Bedankt voor de input. Ik zoek niet specifiek iets voor gitaar, maar vooral om synths en drum computers doorheen te halen. Met name delays en reverbs. Misschien ook nog een compressor als er dat toevallig in zit, maar dat is niet de prioriteit. Waarschijnlijk is het overkill, aangezien ik al een Axe fx II heb een een Eventide H9 max. Maar een leuke 19" voor erbij misschien. Wel belangrijk is dat ik de delay tijd en feedback en mix via het front paneel kan bedienen via een aparte knop en ter plekke kan tweaken, zonder eerst door menu's te moeten.

    De M-one of D-two van TC lijkt me wel iets. Of misschien iets van Yamaha (SPX of zo). Maar er is zo veel keus dat ik door de bomen het bos niet zie.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Bedankt voor de input. Ik zoek niet specifiek iets voor gitaar, maar vooral om synths en drum computers doorheen te halen. Met name delays en reverbs.
    Ah, ok!
    Kijk ook eens naar de lexicon mpx100, lekker draainknopjes in plaats van tobben via een display!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Bedankt voor de tip. Lijkt me een leuk ding maar volgens mij kun je delay tijd niet in ms en BPM afstellen? alleen met tap tempo, als ik het zo snel zie. Dat is nog een andere pre voor mij. Delay met BPM en ms en liefst met een ritmische onderverdelingen 1/4, 1/4 dot, 1/8 en 1/8 op zijn minst. En een lange delay tijd van minimaal 1200 ms (dat hebben de meeste rack delays wel). Ik heb wat specifieke eisen aangezien ik al veel heb gehad weet ik ook wat ik wil van een delay.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Bedankt voor de tip. Lijkt me een leuk ding maar volgens mij kun je delay tijd niet in ms en BPM afstellen? alleen met tap tempo, als ik het zo snel zie.
    Daar zeg je wat; niet bij stilgestaan!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Worst case scenario, verre van handig, maar als het niet anders kan ...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Rocktron Intellifex of Replifex kan ook. En ik heb nog een MX200 voor weinig liggen, indien interessant. Ik ga mijn analoge delay van digitale post voorzien ...

    Voordeel van de MX200 is dat hij twee gescheiden effectblokken heeft, en je die zelfs op verschillende plekken in je setup kunt inprikken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik kwam die MX200 al vaak tegen op MP, maar ik ken hem verder niet. Dus ik weet niet of hij voldoet aan de eisen en of de delays en reverbs goed zijn...(?). Het moet wel een beetje kunnen tippen aan de delays van een Axe fx of Eventide H9 anders heeft het voor mij geen meerwaarde. Ik vind het wel fijn om een los delay en/of galm ding erbij te hebben waarbij je dus de delay meer real time kan tweaken, maar ook BPM hebt en ritmische onderverdelingen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Worst case scenario, verre van handig, maar als het niet anders kan ...
    haha...ja die tabellen ken ik. Zo rekende ik het vroeger altijd uit. Maar blij dat dat nu niet meer hoeft.....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik kwam die MX200 al vaak tegen op MP, maar ik ken hem verder niet. Dus ik weet niet of hij voldoet aan de eisen en of de delays en reverbs goed zijn...(?). Het moet wel een beetje kunnen tippen aan de delays van een Axe fx of Eventide H9 anders heeft het voor mij geen meerwaarde. Ik vind het wel fijn om een los delay en/of galm ding erbij te hebben waarbij je dus de delay meer real time kan tweaken, maar ook BPM hebt en ritmische onderverdelingen.
    De MX200 is een multi die je voor €80 2ehands kunt kopen ... niet echt eerlijk om die te vergelijken met een H9 of Axe, toch?

    Reverbs en delays zijn van Lexicon-kwaliteit; gewoon goed dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top