Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Nitro lak

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Zet je gitaar tegen een stuk zacht plastic met weekmakers erin en weg is je nitrolak. Dat vind ik veel vervelender.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    De clear coat die ik gereed heb staan is ook acryl van motip. Deze gebruik ik ook heel bewust als aflaklaag.
    Die black montana nc van 4€ voor een bus was een pure test en lijkt toch heel goed af te lopen.
    Kris

  3. #13

    Standaard

    Hey marcel.
    Ja waarom Nitro??
    Omdat ik dat al eens verwekt heb.
    En omdat het makkelijk te verwerken is en een mooi eindresultaat geeft. En bij fouten is het te herstellen.
    Daarom eigenlijk.
    Heeft niets te maken met het 'vintage' gevoel. Mijn opinie hierover: een andere fuzz, een andere amp geeft een andere sound.
    Ik ben geen tone purist !

    Ik heb uiteraard wel eens wat gespoten met acryl en het resultaat was altijd mmwhhaaa. Maar het deed er nooit toe!
    De gitaar die ik nu aanpak doet er wel toe. Risico vermijdend gedrag ???? Wellicht!

    Kan ik acryl proces herzelfde benaderen als Nitro? Volgens mij niet.

  4. #14

    Standaard

    Toch terug gevallen op oude gewoonte. Alle meuk bestelt bij guitar supplies.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Ja waarom Nitro??
    Omdat ik dat al eens verwekt heb.
    Ik weet niet hoe de rest hier over denkt, maar bij mij komt dan het woord DNA-test bovendrijven......
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  6. #16

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    nitro heeft allerlei nadelen: chemisch ongezond, nitro van nu is niet die van vroeger, lost op in gitaarstandaards, duurt eeuwen eer uitgehard, het enige grote voordeel: niks heeft zo'n mooie fluwelen glans dan goed afgewerkte nitro gitaar. En ja, poly en co kan zeker zo hard glanzen, maar niet zo fluweel (weet even niet hoe het anders uit te drukken)...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    nitro heeft allerlei nadelen: chemisch ongezond, nitro van nu is niet die van vroeger, lost op in gitaarstandaards, duurt eeuwen eer uitgehard, het enige grote voordeel: niks heeft zo'n mooie fluwelen glans dan goed afgewerkte nitro gitaar. En ja, poly en co kan zeker zo hard glanzen, maar niet zo fluweel (weet even niet hoe het anders uit te drukken)...

    nitro niet die van vroeger? Mhh hangt ervan af waar je het koopt of wat je nog aan oude voorraad hebt staan of het zelf maakt....Inderdaad dat spul in spuitbussen heeft een andere samenstelling, maar dat wil niet zeggen dat de oude nitro cellulose lak niet meer nieuw is te verkrijgen. Kwestie van goed zoeken....Mijn oudste blik is voorzien van een nsn (nato stock nummer),datum aanmaak. En is voor de tijd dat ik zelf bij de Kl aan de slag ging.
    Waarom celluloselak? makkelijk te spuiten en af te werken en als je van oud uitziende gitaren houdt....craquelé is met cellulose niet zo moeilijk te verkrijgen....Voor mij gaat niks boven nitro celluloselak...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top