Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Nitro lak

  1. #1

    Standaard Nitro lak

    Heren verfspuiters.....
    Waar halen jullie jullie nitro lak vandaan? Er zijn genoeg aanbieders.
    Namelijk geen idee of er kwaliteitsverschil in zit.
    Luut

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    GuitarSupplies heeft mooie lak, voxhumana ook, maar duurder. Verder heb ik prima ervaring met gitarrenbastler.de

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Geheim adres voor sporgoedkope blanke nitro spuitbussen:

    http://www.nonpaintstore.nl/nl/autol...ay-500-ml.html

    Kan ook in ral gemengd worden begreep ik.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Geheim adres voor sporgoedkope blanke nitro spuitbussen:

    http://www.nonpaintstore.nl/nl/autol...ay-500-ml.html

    Kan ook in ral gemengd worden begreep ik.
    Kan ik alleen maar beamen. Heb ik zelf ooit gelanceerd hier op t forum.

  5. #5

    Standaard

    Oei oei das wel heel goedkoop. De stelling des te duurder des te beter gaat niet altijd op (vaak niet) Maar zo goedkoop dat ik geneigd ben het nooit te kopen voor mijn plank  Kwaliteits product ???

  6. #6

    Standaard

    Nee, is prima product, te verkrijgen in mat, zijde en hoogglans. Laat zich prima verwerken en polijsten. Heb er inmiddels bijna 10 gitaren mee gespoten. Top. Waarom goedkoop? Denk dat dit de reeele prijs is maar dat wij, gitarofielen er legendarische eigenschappen aan toedichten en dit dus kopen bij de gitaar webwinkels die gewoon overvragen��

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Het is prima lak ander zou ik het hier echt niet gaan aanbevelen. Twee gitaren mee gespoten. Echte nitro want het lost fijn op in de rubbers van de gitaarstandaard. Helaas.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Toch fijn hier in haarlem. Goedkope lak op de ene hoek, fijne houthandel 50 meter verderop en dat alles ook nog in het gezellige centrum op steenworp afstand van het station. Wie heeft er nog een webshop nodig

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Hier nog goedkoper... alleen heb ik nog mijn twijfels of dit dé nitro-celluloselak is die gitaarbouwers zoeken.
    https://www.graffitishop4u.nl/c-3099...a-black-600ml/
    Momenteel ben ik bezig met het spuiten van een body met deze lak in 'winegum'. Nu 4 lagen gespoten en voor een eerste keer ziet het er prima uit! Morgen de eerste lak clearcoat. Dit wordt wel acryl...
    Kris

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    12 september 2013
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    49

    Standaard

    Waarom nitro Cannondale? Ik heb die denkwijze nog nooit begrepen. Als nitro die je kan krijgen is allemaal troep. Je betaalt veel voor slechte werkbare lak. Ik heb in totaal al 50-60 gitaren gespoten en elke keer als iemand die lak wil is het resultaat niet het hoogst haalbare. Bedenk je ook dat nitro al bijna niet meer verkocht wordt. Dit heeft ook alles te maken met milieu eisen, gezondsrisico en zo. Dus als je in de veronderstelling leeft dat je dezelfde lak als uit 1960 krijgt zit je fout. Voor het geluid hoef je het ook niet te doen, want een Musicman of PRS van 2000 euro heeft ook gewoon poly troep erop zitten. Niet dat de lak uitmaakt voor het geluid, is namelijk ook een fabel.
    Mijn advies zou zijn... koop de beste bussen. Die graffiti zooi heb ik ook wel een gebruikt omdat dat per se moest voor een bepaalde kleur. Zijn ook slechte bussen. Geef paar euro meer uit voor Motip. De lak is beter, glanst beter, vloeit beter, en is overal te krijgen. Ik heb een motip waaier thuis, zo dik als een telefoonboek zoveel kleuren. Oerhollandse makelaardij.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top