Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Soldeerbout?

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Wat Frans in Post 2 en 4 zegt. Niets aan toe te voegen. Behalve dat mijn Weller WECP20's allen van Marktplaats komen en de duurste 60 eur was. Dus geen 300. Wel een kwestie van een beetje geduld hebben.
    +1, ik had de mijn de mijne voor €30 + verzendkosten. Veel treintjeshobbyisten komen nl in de jaren...
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Zo'n goedkoop station met draaiknop heeft geen thermostaat. Er zit gewoon een dimmer in. Als je veel smelt gaat dus de temperatuur van je bout omlaag en dat kan vervelend zijn.
    Dit! Een paar jaar terug vond ik bij de kringloop een Conrad (eigen merk) regelstationnetje zonder bout voor een Euro (of twee). Ik heb zelf al een Weller maar voor zo'n bedrag liet ik een stationnetje met temperatuurregeling niet liggen. 5 pins connectortje op de voorkant (voor element en sensor dacht ik), met een nieuw boutje ben ik klaar. Schroef ik het kastje eens open, zit er een PWM dimmertje in en er zijn maar 2 pinnen op de connector aangesloten . Niks geregeld, temperatuurschaal bij de knop zegt niks.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Prettige ervaringen met Stannol industa 1010. Duits en met thermostaat. Jaren actief echter niet dagelijks van 9 tot 5. € 50,- winkelwaarde maar heb hem gekregen.
    Laatst gewijzigd door Buxtra; 10 februari 2017 om 12:09 Reden: Prijs gegoogled

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top