Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Daryl Hall' thinline telecaster

    Hi guys, ik ben niet geheel onervaren en heb de nodige gitaren met nitro gelakt. Wil nu een tele thinline gaan maken in de kleur van Daryl's gitaar. Zie link.

    http://popcultureblog.dallasnews.com...html/guide-87/

    Nu denk ik dat deze ooit met blanke lak is gedaan die in de loop van de tijd vergeeld is. Nu kan ik met waterbeits gaan stainen, om die kleur te benaderen maar met wat ? Ik kan beitsen met licht eiken, maar lijkt niet echt. Ook zou ik kunnen gaan spuiten met vintage see through yellow óf amber. Te koop bij gitaarsupplies en andere shops. Iemand die me op het goede spoor kan zetten?

    Bedankt voor jullie moeite.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kleur lijkt verdacht veel op wat ik bij oude gitaren heb gezien. Eigenlijk dus verkleurd hout + verkleurde nitro. De blanke lak moet je dan bijkleuren, heb dat wel een paar keer gezien bij vintage gitaren waarvan alleen de neck en toets gelakt werden. Ik kan dat wellicht wel navragen, maar ik gok dat Fred dat ook wel weet hier.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    er zijn een aantal wegen die naar Rome leiden in dit geval, Guitarsupplies.nl verkoopt getinte blanke lak waarmee je deze tint kunt opbouwen (hoe Meer lagen, hoe Meer amber de kleur wordt, je lakt dan verder af met gewone blanke Cellulose)

    of 2, je staint het het hout met stewmac vintage amber stain (sterk verdunt met water of alcohol)

    3) je mengt als je dat kan 2 druppels stewmac vintage amber met blanke lak en gaat verder met 1
    life sucks and then you die

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb ook zo'n thinline gehad en die worden gewoon zo verkocht hoor. Volgens mij komt het gelige door de podiumverlichting.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nee de nieuwe zijn een stuk "bleker" en deze is echt vergeeld

    life sucks and then you die

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Nou dan had ik ook een vergeelde gekocht denk ik want die zag er net zo uit.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Uit eind jaren 90, verkleurt dat zo snel? En het was echt geen nitro wat erop zat. Zon dikke laag lak.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja hoor, zelfs poly. als je met name witte gitaren uit de jaren 80 en 90 ziet daarvan zijn er heel veel inmiddels Bananengeel

    die gitaar van Daryl is uit de tijd dat Fender poly gebruikte
    life sucks and then you die

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dit was ooit spierwit

    life sucks and then you die

  10. #10

    Standaard

    In de eerste plaats allemaal bedankt voor jullie goede comments en tips. Is er een Nederlands alternatief voor de amber tint van Stewmac? If not dan denk ik dat ik eerst wat laagjes blanke nitro spuit, dan wat vimtage amber nitro en dan aflakken met blank. Denk dat ik de vintage amber mooier gespoten krijg als er eerst wat blank op zit. Dit ivm zuigen van het hout.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top