Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11

    Standaard

    Heb trouwens nog opgeloste Clou poederbeits in rood, geel, oranje en mahonie. Kan ik daar nog wat mee?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Probeer eens een beetje geel met veel water, zo hebbik ooit een hals "vergeelt"

  3. #13

    Standaard

    Al grasduinend in de posts van Fred Dons tegengekomen. Eerst body met Clou geel doen en dan restje geel met Clou lichteiken wat kleuren en dan opnieuw beitsen. That might be my choice. In diezelfde post staat ook een foto van een vintage amber gespoten body. Dat is echt niet mooi, nicotineachtig en vlekkerig.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik durf niet zomaar tegen een advies van fred in te gaan maar... Volop clou geel wordt imho veel geel. Flink wat water erbij. Beitsen en dan weer een laagje net zolang tot het bevalt. Evt mengen met een andere tint. Ook ecoline is hiervoor erg geschikt overigens.

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    12 september 2013
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    49

    Standaard

    Voor stainen werkt Clou heel goed, mits je het goed gebruikt. maar als ik naar die foto kijk van de gitaar denk ik toch wat anders. Stain wordt namelijk donkerder op de kopsekanten van de body omdat het daar in de lengte richting naar binnen gezogen wordt. Meer stain op een plek wordt donkerder, ook met lichte kleuren. In de cut/uitsparing zie ik nagenoeg overal dezelfde tint. Dat zou voor mij inhouden dat de gitaar in een tint gespoten is en/of het hout van nature die kleur heeft (niet heel waarschijnlijk) Als je nooit eerder met getinte lak gespoten hebt moet je wel rekening houden met het feit dat die GS lak behoorlijk geconcentreerd is. Twee lagen is al redelijk donker, maar dat is nooit voldoende om af te lakken. Daarbij moet je ook rekening houden met overlap. Daar waar de banen elkaar overlappen komt dus een extra laag. Met dekkende kleur zie je dat nooit, maar welk met getinte blanke lak.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    I... Ook ecoline is hiervoor erg geschikt overigens.
    Ik heb ook goede ervaringen met ecoline. Water op kleur brengen met een paar druppels ecoline. Vervolgens een doekje in het water deppen en met deze natte doek kleur aanbrengen op een stukje proefhout. Laten drogen, kijken hoe het uitpakt, eventueel herhalen als het donkerder moet, of schuren als het lichter moet. Tussentijds licht opschuren om de omhoog gekomen houtvezels plat te maken en dan nog een keer met ecoline maakt de kleur "levendiger". Als je de goede verhouding hebt aanbrengen op de body/hals.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    wat btw ook prima werkt als je niet wilt/kan lakken is om Clou van de voren (in poedervorm) te mengen; beetje geel, beetje eiken en dat met wax te mengen en dat aan te brengen op je body (Maar daar krijg je dus geen hoogglans mee)

    en inderdaad de kopse kant wil vaak wat meer kleur opnemen maar als je die eerst de body goed filled is dat effect al veel minder (met "goed fillen" wanneer je Clou gebruikt, betekent fillen, lakken en de lak weer helemaal terug schuren zodat de filler gesealed is in de porieen, doe je dat niet dan los je de filler weer op wanneer je met water (Clou) er over heen gaat.
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top