Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 55
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    ... of koop DURE straplocks. Ik heb de mijne al meer dan 20 (!) jaar. Misschien zelfs al wel 25 jaar.... die dingen gaan niet kapot (bij mij niet althans)
    Mijn Schallers zijn meerdere keren losgeschoten. Dunlops vind ik niet fijn omdat de strap te ver van de body af komt waardoor de feel verandert. Ik heb ook goedkopere Schallerkopieën gehad, ik kan me niet herinneren dat deze minder fijn werken dan de echte.

    Alhoewel ik heb ergens een Schallerachtige (misschien origineel, misschien niet) die ik met geen mogelijkheid meer loskrijg.

  2. #42
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik gebruik al jaren schaller strap locks. De originele zijn ook wel 15 euro, maar voor 2 euro zijn ze op de welbekende chinese webshops ook wel te vinden.
    Dat dus.
    Heb zo ook een setje gehaald. Werkt helemaal prima. Lekker goed, lekker klein en valt zo niet op bij de banden die ik gebruik.

    https://nl.aliexpress.com/item/2015-...596504003.html

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Dat dus.
    Heb zo ook een setje gehaald. Werkt helemaal prima. Lekker goed, lekker klein en valt zo niet op bij de banden die ik gebruik.

    https://nl.aliexpress.com/item/2015-...596504003.html
    Moet je die los draaien, of is dat ook een kliksysteem?

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Mijn Schallers zijn meerdere keren losgeschoten.
    Daar snap ik eigenlijk niks van.
    Ik gebruik sinds 1996 Schaller straplocks, op al mijn elektrische gitaren sindsdien, en er is er nog nooit een losgeraakt.

    Zal wel net zijn als met george L kabel, die raakt ook bij iedereen los behalve bij mij.

  5. #45

    Standaard

    ik gebruik die van schaller omdat ze standaard op 2 van mijn gitaren kwamen. Op de 3e heb ik een systeem van loxx gehad, maar te kort om er problemen mee te ondervinden.
    Overigens ligt de strap bij een loxx kit nog dichter langs de body.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    ik gebruik alleen nog maar de digitale straps. Diverse simulaties van Schaller, Dunlop, Loxx etc.

    Serieus: Dunlop flush mount. Die werken voor mij het fijnste.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Daar snap ik eigenlijk niks van.
    Ik gebruik sinds 1996 Schaller straplocks, op al mijn elektrische gitaren sindsdien, en er is er nog nooit een losgeraakt.
    Mijne kwamen ook regelmatig los. Strapholder was dermate afgesleten dat de lock niet meer voldoende had om vast te houden. Dan komt ie dus gewoon los als er een beetje kracht op komt te staan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Mijne kwamen ook regelmatig los. Strapholder was dermate afgesleten dat de lock niet meer voldoende had om vast te houden. Dan komt ie dus gewoon los als er een beetje kracht op komt te staan.
    Vreemd.
    Ik heb 2x een setje schallers vervangen omdat ze zo ver versleten waren dat er heel veel ijzervijlsel vanaf kwam, en de houder die aan de riem zit, ingesleten was zodanig dat er een gleuf zat in het gedeelte aan de gitaar, maar los komen nog nooit.
    Die dingen hangen toch ook nog vormgesloten? Bij al mijn gitaren kan ik dat knopje uittrekken en dan flikkert de gitaar nog niet naar beneden.

    Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Toen ik mijn zoektocht naar straplocks begon, had je ook niet veel meer dan die Schaller dingen, of de goedkopere Boston variant. De Grolsch oplossing had men toen ook nog niet bedacht geloof ik (ik vind het persoonlijk ook geen fijne oplossing). Ik gebruik dan ook nog steeds Schaller locks, ook nog nooit eentje los gegaan. Enige kleine nadeeltje; als die dingen wat droog lopen, dan hoor je het gepiep over je versterker bij vooral wat meer gain. Een beetje WD40 doet wonderen gelukkig. Even afkloppen, want je zult zien dat me er eentje los schiet, maar ik kan me echt niet voorstellen hoe mensen het voor elkaar krijgen om die dingen kapot te krijgen, of ze los te laten schieten. Tip; ratel met dopsleutel.

    Een bandmaatje van mij heeft van die Dimarzio straps met kliksysteem. Werkt ook wel goed geloof ik. Alleen blijft er dan dus wel altijd iets aan je gitaar hangen.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Een bandmaatje van mij heeft van die Dimarzio straps met kliksysteem. Werkt ook wel goed geloof ik. Alleen blijft er dan dus wel altijd iets aan je gitaar hangen.
    Het grootste nadeel van die dingen vind ik de vendor lock-in, uitsluitend dat Dimarzio-systeem past er op.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top