Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 55
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik heb al bijna 10 jaar dezelfde Schallers aan mijn Tele, nog nooit losgekomen.
    Die je zo moet vast draaien met een zeskantige moer? Lukte gewoon niet bij mij. Draaide het uiteinde van mijn riemen er gewoon op kapot en dan nog lossen

    MS

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.580

    Standaard

    Apart hè? Hangt er misschien ook vanaf wat voor materiaal. Er mag geen beweging meer in zitten, dus moet je het wel echt vast kunnen draaien. Leer kan daar wel tegen, kunstleer weer minder, dat blijft een beetje veerkrachtig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Voor mij ook Grolsch boven Schallers, maar van de echte straps wel Schallers ja.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik heb zowel schallers als die fender ringetjes (ooit eens ergens gekregen) en both do the job. Voordeel van de schallers is wel dat de riem er gemakkelijk af kan (voor transport bijvoorbeeld) waar je met die ringetjes meer loopt te kutten.

  5. #15

    Standaard

    Ik gebruik al 25 jaar Dunlops. Maar ik kom vreemd genoeg zelden andere mensen tegen die deze gebruiken. Bijna iedereen gebruikt Schallers (of varianten daarop) welke ik echt vreselijk waardeloos vind. Maar goed, persoonlijke smaak.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    een tijdje en MIM strat gehad en daar had ik deze straplocks opgezet
    https://www.thomann.de/nl/fender_str...38c6026b5d0186

    die werken met een druknop en niet zoals de schallers en bostons met een soort van schuiven over de strapholder. zie er nog kik ut uit; net ouwe radioknoppen. maar alweer niet goedkoop. De rubberen strapblocks (oftewel het grolschrubbertje) heb ik ook op een aantal gitaren maar zoals hierboven reeds opgemerkt: als je de gitaarband wil losmaken om de gitaar in zijn koffer te doen is dat een hoop gedoe. Het beste systeem is niet meer te krijgen dat was het oude systeem van schaller; daarbij ging een pin de strapholder in en die vergrendelde met verende bolletjes... zat goed vast en ging los met 1 druk op het knopje
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Die je zo moet vast draaien met een zeskantige moer? Lukte gewoon niet bij mij. Draaide het uiteinde van mijn riemen er gewoon op kapot en dan nog lossen

    MS
    Je moet dan ook wel een ringetje onder de moer leggen....
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    Het beste systeem is niet meer te krijgen dat was het oude systeem van schaller; daarbij ging een pin de strapholder in en die vergrendelde met verende bolletjes... zat goed vast en ging los met 1 druk op het knopje
    Bedoel je deze? Vol op te koop. Ik heb ze op m'n Gibson (zitten ze sinds 2008 standaard op geloof ik (iig op de standard).
    Zijn los te koop van Dunlop. Veel fijner dan Schaller idd.


  9. #19

    Standaard

    Ik heb een gitaar met DiMarzio Clip Locks en één met Grolsch locks. Grolsch locks zijn goedkoop en werken, maar ik heb toch liever de Clip Locks. Waar de meeste dunne nylon banden de hele tijd gedraaid raken en nogal ruw zijn, kun je de Clip Locks op een of andere manier altijd in een keer om doen en zitten ze lekker. Natuurlijk is dit minder een probleem als je een leren band hebt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Bedoel je deze? Vol op te koop. Ik heb ze op m'n Gibson (zitten ze sinds 2008 standaard op geloof ik (iig op de standard).
    Zijn los te koop van Dunlop. Veel fijner dan Schaller idd.

    nee hoewel de werkwijze vergelijkbaar is....dat zijn ze niet.. ik had het over de schaller-variant die in de late seventies als en van de eerst soort straplocks op de markt kwam.... zitten op m'n ouwe Ibby Flying V.. op internet zo gauw geen plaatje van te vinden.. zal de Ibby dus moeten uitpakken om een foto te maken maken van iets dat niet meer verkrijgbaar lijkt ofwel... tijdsverspilling
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top