Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard info over een framus 5/148 bas

    Ik weet dat het een bas is, maar hoop toch te kunnen bouwen op de kennis die hier rondwaart op het forum.

    Ik ben voor iemand een Framus 5/148 starbass aan het opknappen. Heeft een scheur in de nek en potmeters een beetje gaar, tot nu niet heel spannend.

    Mijn vraag gaat eigenlijk over de snaren. Er zitten gewone gitaar stemmechanieken op, met kleine gaatjes. De mensuur is 63 cm.
    Weten jullie welke snaren ik kan gebruiken voor deze bas? Shortscales zijn te lang en gitaarsnaren te dun, of er moeten hele dikke gitaarsnaren op....wat natuurlijk kan, daarom deze vraag

    Geen topic zonder plaatjes, dus bij deze:

  2. #2

    Standaard

    Ik heb geprobeerd daarover eens wat na te kijken maar de verbinding (die waarschijnlijk met kroonsteentjes in elkaar is gezet) loopt steeds vast.

    Kan het niet een tenor/bariton zijn? De vier hoogste snaren of juist de vier laagste van een gitaar? Ik heb vroeger (Vroegah natuurlijk) wel eens zo'n ding in huis gehad. De functie van zo'n ding is vergelijkbaar met een gitaar met een Nashville tuning/besnaring.

    Als het zo'n ding kan zijn, zou ik even voorzichtig zijn met bassnaren als je begrijpt wat ik bedoel.
    Als ik de plank missla excuus dus. Maar een grappig ding is het wel.

    Dit roept om een smiley maar jij bent ook de middelbare school leeftijd voorbij? Goed. Geen smiley dus.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 7 februari 2017 om 01:59

  3. #3

    Standaard

    dubbelpost verwijderd. Sorry.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top