Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 46
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steeferdesteef Bekijk bericht
    Wat is er verkloot dan?

    Je krijgt hier allemaal bruikbare adviezen maar kies wel een gitaar die jij wilt (zonder Floyd Rose ).
    Als je op advies van iemand een gitaar koopt terwijl je eigenlijk liever een andere had gehad dan denk ik
    dat je er met minder plezier op zult spelen.
    Oh dus je vond het wel lekker leesbaar? Ghehehe, sorry dan.

    De rest ben ik het wel met je eens.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Met een (totaal) budget van EUR. 600,==, inderdaad met een grote boog om de Bullets heenlopen.
    Van alle problemen die met dit soort 'instappertjes' gepaard (kunnen) gaan, is de eerder genoemde
    switch 'the least of your worries...'

    Mee eens.

    Ik zou het grootste deel van je budget reserveren voor de gitaar. Om eerlijk te zijn zou ik van de 600 euro die hebt er 550 gebruiken voor de gitaar. Voor de resterend 50 euro kun je een goedkoop modelling oefenversterkertje kopen op marktplaats, zoals een Roland Cube of een Line6 Spider, Behringer etc. Zoiets dus: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...Page=lr&pos=13
    Daar kun je de eerste tijd prima mee uit de voeten. Kun je later wel een echt goeie kopen.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.342

    Standaard

    Goed dat je zelf gaat uitproberen.
    Probeer een gitaar te kopen die je zelf uitgeprobeerd hebt.
    Bij voorkeur het winkelmodel dat je bevalt.
    Laat je niet een doos in je handen schuiven met een zogenaamd zelfde gitaar, want iedere zelfde gitaar is in werkelijkheid iets anders.
    Bovendien is de kans groot dat de nieuwe gitaar niet goed afgesteld is, kan je alsnog een paar tientjes tegenaan gooien om de boel zo te laten afstellen dat het bespeelbaar is, en duurzaam.
    Oftewel; probeer nieuw spul, straight from the box te vermijden.
    Beste is gewoon fysiek het exemplaar meenemen dat je bevalt en die goed speelt.

  4. #24

    Standaard

    Top ik ga eens Google
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Nouja ik zou niet voor humbuckers kiezen omdat deze de brom tegengaan, maar vooral omdat het geluid je meer aanstaat. Humbuckers geven gewoon een veel dikker geluid met vaak meer output. Persoonlijk hou ik meer van single coils, en ik heb zelf eigenlijk nooit veel last van brom hoor. Dat onderdruk ik weer met een noise suppressor pedaal.

    Zo'n Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro heeft trouwens 2 goeie humbuckers die splitbaar zijn. (je kunt je humbuckers dus "opsplitsen" zodat ze klinken als single coils. Deze gitaar past mooi binnen je budget en je kunt lekker klooien met single coil en humbucker sounds , en ze zien er ook nog eens zeer fraai uit! Lijkt mij een super gitaartje!

  5. #25

    Standaard

    Het is echt men eerste gitaar zeg maar, liever wel een nieuwe ivm ik nieg zo van 2e hands. Fan ben
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Ik zou, in jouw geval, net als ik toen zelf deed een occasion kopen van bijvoorbeeld marktplaats. Er staat op het moment een epiphone LP te koop uit 1996 voor €200,- en dat kan zomaar een hele goede gitaar zijn.
    Is het je eerste gitaar ooit of speelde je tot nu toe op een akoestische gitaar?
    Je kunt ook bijvoorbeeld kijken naar een Gibson van zo'n €500,- en kijken naar een ampje van €100 en dan als alles leuk blijft een tijdje later een vette buizenamp kopen. Maar net hoe jij het wilt.

    Als het echt je eerste is, neem iemand mee om je te helpen, ook als je naar een winkel gaat. Liefst iemand met een beetje kijk op de zaak.

  6. #26

    Standaard

    Super bedankt voor jullie input!! Als ik een gitaar wil aanschaffen wil ik wel liefst splinternieuw ivm niet altijd zo goede ervaring heb gehad met 2e hands en show room modellen wil ik vermijden ivm je niet weet wat er met die gitaar gebeurd is. Ik had ook gehoord dat nickelback ibanez gebruikt zijn dit ook goede gitaren?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Voor het genoemde budget zou je ook prima kunnen slagen voor een 2e hands Gibson Les Paul Studio, dan koop je gelijk een fatsoenlijke gitaar die zijn waarde behoud.

    Wel even iemand met ervaring meenemen als je een gebruikte gitaar gaat bekijken.
    Toooooooooooooooone!!!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.342

    Standaard

    In mijn beleving toch een denkfout.
    Ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen, maar met een nieuwe gitaar kan veel mis zijn.
    Je denkt natuurlijk nieuw = goed, maar die dingen gaan minimaal kostprijs over de toonbank, vaak slecht afgesteld, en slecht op kwaliteit gecontroleerd, niet door de fabriek, en niet door de verkopende partij.
    Wanneer je een gitaar koopt die lange tijd door een gitarist gebruikt is, terwijl die eens wat anders wil, dan schat ik de kans groter in dat je een veilig exemplaar koopt (als in goed afgesteld, correcte hals, fretjes, electronica) dan dat je met een grote doos met een in plastic gewrapte gitaar thuis komt.
    Persoonlijk ?
    Ik ben sceptisch.
    Ga je ondanks dat voor nieuw ?
    Raad ik je aan niet voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.
    Geef je beter 100 euro meer uit aan eenzelfde gitaar bij een muziekzaak, die de gitaar daadwerkelijk getest heeft voor die 'm in de showroom pleude, en voor je wil afstellen.

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Als je in de winkel de gitaar uitprobeert kan je beoordelen of alles een beetje klopt. Een paar dagen terug nog een gitaar van 550 ronde jongens in mijn klauwen gehad en daar waren zeker twee zaken niet goed aan. Krakende potmeter en een ratelende e snaar.

    Milko sluiten.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Metracore Bekijk bericht
    Ik had ook gehoord dat nickelback ibanez gebruikt zijn dit ook goede gitaren?
    We noemen voornamelijk Les Pauls van epiphone en Stratocasters van Squier omdat dit de meest bekende modellen en merken zijn voor de meesten. Ibanez zal ongetwijfeld ook wel prima gitaren maken hoor. Ik kan je zo niet wat aanraden want ik heb ben niet zo thuis in dat merk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top