Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: AX8 versus L6 Helix

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Hey yo Theo, leuk dat je reageert.
    Ik had jou al een PM gestuurd had je dat nog gezien?
    Ik heb zeker interesse om eens te komen luisteren naar de AX8.
    Net als toen met die Axe FX en Triaxis / MPX G2 combi
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  2. #12

    Standaard

    Kijk, daar krijg ik nou een glimlach van. Mensen die elkaar willen helpen zonder met hun piemel te gaan zwaaien van kijk mij nou eens.
    HULDE
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Ik heb inmiddels de AX8 gekocht, nadat ik deze bij Theo gehoord had toch wel overtuigd van de sound.
    Maandag voor het eerst in de oefenruimte over de PA, klinkt echt heerlijk. De overall sound is ook veel helderder en gedefinieerder. Geeft me veel vertrouwen om dit live ook te doen.
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maiden Michiel Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels de AX8 gekocht, nadat ik deze bij Theo gehoord had toch wel overtuigd van de sound.
    Maandag voor het eerst in de oefenruimte over de PA, klinkt echt heerlijk. De overall sound is ook veel helderder en gedefinieerder. Geeft me veel vertrouwen om dit live ook te doen.
    Mooi hoor en het was ook wel leuk om het samen uit te proberen ;-) Ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen. De recording sound van de AX8 is behoorlijk goed en over een PA en voor mijn in-ear oefen sessies neem ik nu meestal de AX8 ook mee. Gemak dient de mens... Ik heb zelf nog steeds wel tijd nodig om het te optimaliseren maar dat heeft te maken met de veelzijdigheid, tijdgebrek of soms abusievelijk weer een live-sound proberen te willen benaderen.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 5 april 2017 om 21:54

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Het is echt te gek hoe je met de standaardpresets met kleine wijzigingen al een eind komt. Ik had in korte tijd ongeveer de sound die ik met mijn Triaxis/Lexicon/PL cabs had.
    Nu wil ik er eigenlijk een actieve monitor bij, heb jij daar nog tips voor Theo?
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  6. #16

    Standaard

    Full Range monitoring kleurt minder dan een gitaarspeaker maar er is toch altijd wel kleuring waardoor het moeilijk is om hier iets gefundeerds over te zeggen. Een vriend van mij heeft goede ervaring met de Electrovoice ZLX serie. Ik heb zelf een PA systeem met Beyma 12CX (12" + 1" coaxiale) speakers en dat klinkt ook prima. Een actieve 12" speaker is waarschijnlijk wel een veiliger keuze dan een 10". Ik draai zelf wat hoog weg m.b.v. de output equalizer van de AX8.

    Op het internet zijn er ook mensen die claimen dat ze er tussenin gaan zitten door een zogenaamde "Whizzer cone" speaker te nemen. Die heeft een extra hoge tonen conus op de speaker. Ze zijn minder full-range maar schijnen wel goed te klinken...

    Ik zou gewoon een hele reeks monitoren proberen om te kijken wat het beste past.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Yamaha DXR10, heb er twee. I.c.m. Kemper Profiler. Erg fijn! Ook al is het geen 12", de 10" speaker kan het qua laag prima aan. Sterker nog, ik draai juist wat laag uit de global Monitor EQ.

    Wat Theo ook zegt, zoek een winkel op waar je actieve speakers naast elkaar, uiteraard met je AX8, kan testen en kies wat jij
    het beste vindt klinken. In ieder geval zou ik budget speakers (rond 350 per stuk) links laten liggen en beginnen in het midden segment, zeg maar vanaf rond 550 per stuk. Kleine uitzondering: Behringer B212d, kost nog geen 250 maar klinkt verbazingwekkend goed en dik.
    Standaard garantie van 3 jaar dus ik zou me niet heel veel zorgen maken over de bedrijfszekerheid.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    De Yamaha DBR10 doet nauwelijks onder voor de DXR10. De DXR klinkt iets beter, maar is ook duurder en vooral zwaarder.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.176

    Standaard

    Even een zijstapje... Hoe gaan jullie live om met kleuring van de PA bij gebruik van moddeling? Taak van de geluidsman?
    En op basis waarvan stellen jullie het geluid in?

    Reden van mijn vraag;
    Ik merk zelf dat ik bij mijn (enkele armatuur) IEM wat hoog bijdraai en wat bas weg draai (dat deed/doe ik ook bij mijn AKG hooftelefoon omdat het anders wat bassig en dof wordt terwijl muziek wel prima klinkt met alle EQ op neutraal) terwijl ik op mijn Electro-Voice monitor het hoog juist wat weg draai voor het beste resultaat.

    Ik vind het dus wat lastig te bepalen wat je nou als referentie moet aanhouden voor de instelling van je moddeling aparaat. Iedere preset bijdraaien lijkt me ook niet werken dus het moet toch ergens in de algemene EQ op de tafel gaan zitten.

    Is dat een kwestie van vertrouwen op de geluidsman (net zoals eigenlijk wanneer iemand een mic voor je versterker hangt)?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Laat eens wat sounds horen mensen!! Krijg er trek van

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top