Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard Replica's van Koreaanse gitaren?

    Ik zag een leuke gitaar op MP staan die wel scherp geprijsd was. Foto's deden geen verkeerde indruk op, dus ik ben in anderhalf uur naar Rotterdam gereden. Na een korte inspectie klopten er wat dingen niet. Toets was niet van ebben, de strapbutton zat op de verkeerde plek en de tuners waren geen grovers. Vermoeden: Dit was een Chinese replica van een Koreaanse gitaar die nieuw +- 950 euro kost. What the f*ck? Dat er Gibsons en Fenders worden gefaked snap ik, dat zijn dure gitaren. Maar dit...? Heel apart.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wat een teleurstelling. Helaas zie je dit op mp maar ook op andere sites steeds vaker.
    Voor mij nog meer een optie om nieuw te kopen. Teveel mallerds die huisvlijt op internet zetten en er vervolgens teveel voor vragen en er mensen zijn die er (bijna) intrappen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vraag me ook weleens af hoe veel mensen er denken een Gibson of Fender te hebben, terwijl het ding geen echte is....
    En ik vraag me ook af hoe veel van die gitaren dan nog beter zijn dan het origineel ook :-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Daarom, dat zou lachen zijn als 1 op de 3 mensen gewoon een nep F of G hebben😂
    Koop alleen tweedehands als je diegene echt kent en anders nieuw. Er wordt zoveel gerommeld met strats en les pauls vooral bij de Avri strats, niet normaal. En dan vooral die uit de jaren '80 zogenaamd de gouden fullerton tijd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Ik zag een leuke gitaar op MP staan die wel scherp geprijsd was.
    Linkje...?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vraag me ook weleens af hoe veel mensen er denken een Gibson of Fender te hebben, terwijl het ding geen echte is....
    En ik vraag me ook af hoe veel van die gitaren dan nog beter zijn dan het origineel ook :-)
    Net zoveel als dat er mensen zijn die denken dat je voor een handjevol yen een gibson uit China kunt halen.
    En gitaren zijn nooit "beter" maar gewoon anders en wat jij goed vind kan ik wel volkomen kut vinden. Natuurlijk zijn er wel gewoon slechte gitaren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Daarom, dat zou lachen zijn als 1 op de 3 mensen gewoon een nep F of G hebben��
    Koop alleen tweedehands als je diegene echt kent en anders nieuw. Er wordt zoveel gerommeld met strats en les pauls vooral bij de Avri strats, niet normaal. En dan vooral die uit de jaren '80 zogenaamd de gouden fullerton tijd.
    Je moet je gewoon verdiepen in wat je wilt kopen, het internet staat vol met informatie die je kunt gebruiken en als je niet zelf kunt beoordelen of iets echt is neem dan iemand mee die dat wel kan.
    Ik heb werkelijk geen idee hoe je een fender op echtheid kunt controleren maar een gibson gaat me nog wel redelijk lukken.

    Weet je wat echt lachen is? Dat die nep Koreanen wrsch ook in Korea zijn gemaakt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vraag me ook weleens af hoe veel mensen er denken een Gibson of Fender te hebben, terwijl het ding geen echte is....
    En ik vraag me ook af hoe veel van die gitaren dan nog beter zijn dan het origineel ook :-)
    In hogere kringen, mensen die flink in echte kunst geinvesteerd hebben, schijnt het zo te zijn dat veel mensen hun kunst nadien liever niet laten taxeren of inspecteren.
    Onlangs is aan het licht gekomen dat een bekend, en sinds eeuwen gerenomeerd veilinghuis, van één enkele kunstenaar, een reeks vervalsingen op de markt gebracht heeft, waarvan zij dachten dat het echte exemplaren waren.
    Decennia later, anno vandaag, kan dat beter gemeten worden, met allerlei chemische testjes, lab-gedoe, rontgen, computers, andere scans, weet ik veel wat; en blijkt dus dat dat ene hooggeprezen veilinghuis, kennelijk decennia geleden niet de experts in huis had om namaak van echt te kunnen onderscheiden.
    Blijkt dat veel mensen juist na zo een event, kleven aan hun relikwie, en het onder geen beding willen laten onderzoeken, zodat mochten ze het ooit willen verkopen, ze de mythe in ieder geval in leven gehouden hebben, en hun stuk met een schoon geweten kunnen aanbieden als the real deal.
    Wijn dito.
    Begin deze eeuw een gigantische wijnfraude geweest met iemand die echt zes euro bocht verkocht voor duizenden dollars, aan rijke Amerikanen, die maar wat graag wilden geloven dat ze de real deal kochten.
    En kennelijk willen blijven geloven.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Gitaren, kunst, smartphones ... en of het nou via MP is of via een erkende (web)winkel... je wordt genept waar je bij staat

    http://www.nu.nl/ondernemen/4433964/...ia-bolcom.html
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Gelukkig is m'n bier nog echt, dat kan ik proeven.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Linkje...?
    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...Page=mympBuyer

    Of de verkoper nou goed op de hoogte was van het feit dat het een replica was, laat ik in het midden. Ik heb hem gezegd dat het wel zo fair is om de advertentie daarop aan te passen. Hierop reageerde hij afwijkend. De advertentie is ook niet aangepast. Betreft een BC Rich pro X Mockingbird. Stond ook gewoon made in Korea achter op. Ik was echt stomverbaast.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top