Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 83
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Wat kan basso toch ervaren overkomen he? Prachtig om te lezen.

    Ik gebruik dus o.a. wel Carl Martin en ik vind het prima spul. Bij de verkoop dagen van Feedback kosten ze meestal 18 euro of i.d. en daar wil ik het best voor doen. Wat voor merk Paul (Bassmatters' Paul) op mijn bas nu heeft gezet weet ik eigenlijk niet. Ik heb ook een pakje Ashdown gekocht -met de coole case, jaja..- maar daar moet ik nog ff mee aan de slag. Onlangs nog gehoord dat die Elixirs nogal kut klinken, ik hoef ze niet. Veel te duur ook. Anyway, ik kan in ieder geval weer een tijdje vooruit. Foto's volgen vandaag of morgen... mijn Aria ziet er echt heel cool uit nu.

    Kortom: heel erg kritisch op snaren ben ik niet, het komt voornamelijk uit je spel. Na een paar weken wil ik ze gebruikt zien en dan klinken ze op hun best. Het metalige moet er van mij nog vanaf en als het gemiddelde dingen zijn, mij best. Het moet ook niet te slap/soepel spul zijn, daar ben ik het mee eens.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Oh ja: Lize... zeg eens: 'Alumiliumfolie'

    Topspijkers...

    -we blijven vrienden toch Lize?-

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    3.845

    Standaard

    sunbeams .100 speel ik nu op me cort

    idd wat lichter, maar spelen heerlijk, veel beter dan die logge lelijke .105 bass boomers

  4. #24
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    17

    Standaard

    Heb net Rotosound gekocht. Volgens velen onovertroffen kwaliteit voor een gunstig prijsje. Ik vind ze ook ideaal voor rockmuziek. Ze gaan lang mee en klinken superhelder.
    Ook vind ik d'addario erg lekker. Op mijn Ibanezje liggen ze al een jaar en ze kunnen nog steeds mee!
    "In time is where it happens".

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    ibanez atk.. dus die site in je profiel is neit van je band? daar speelt die bassist steeds een p-bass..

  6. #26
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Ohja, Trace Elliot heb ik ook nog op m'n bas gehad als één van de eerste snarensets. Het doosje heb ik nog ter verzameling (?); ze worden inmiddels niet meer geimporteerd sinds Trace Elliot overgenomen is door Gibson. Hoe die snaren klonken en speelden, weet ik niet meer.

    ---

    Hmm, bij de Stringbuster kosten snaren echt bijna niks vergeleken met een gewone winkel. Hoe doen ze dat? Is dat alleen omdat het een bedrijf uit Engeland is?

    ---

    Die Ashdowns moet ik misschien ook nog eens proberen, ze zien er zeker stoer uit in zo'n blik. Staan er snaarspanningen achterop?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juni 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    229

    Standaard

    Alluminimenumfolie? (overigens is het blont wel nep hoor, maar dat geheel terzijde)

    Ben toch benieuwd wat voor snaren er op mijn Yamaha TRB zitten, over de sound ben ik nog steeds (na een dik half jaar) erg tevreden. Maar het is natuurlijk ook gewoon een lekkere bas.

    Verder vroeg ik me af: Die Elixers met coating, zijn dat roundwounds en zouden die in principe minder funest kunnen zijn voor de toets van een fretless? Ik wil eigenlijk geen flatwounds op mijn cheapo-fretless gooien omdat het beestje al vrij weinig knor heeft, maar ik kan me voorstellen dat snaren met een coating de toets minder snel doen verslijten. Maar op zich maakt dat ook niet zo heel veel uit, ik was niet van plan om jaaaaren op dat ding te blijven spelen.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lize
    Verder vroeg ik me af: Die Elixers met coating, zijn dat roundwounds en zouden die in principe minder funest kunnen zijn voor de toets van een fretless?
    Lijkt me niet, die coating is echt *heel* dun. Het enige wat die coating doet is voorkomen dat er vuil tussen de windingen komt of dat de snaren gaan roesten. Verder geven ze de snaren een iets gladdere feel (wat ik fijner vind spelen).

    Maar is het dan zo slecht voor je toets om er roundwounds op te leggen? Als je een palissander of ebben toets hebt moet dat toch best wel kunnen? Van Yamaha weet ik dat bij sommige fretloze modellen er standaard roundwounds op liggen.

    Groeten Niels

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Lize, probeer eens ground wounds, Dat zijn roundwound die afgeschuurt zijn totdat de ronde windingen vlak zijn geworden. Heeft een menging van flatwound en roundwound. Op het Fender forom raaden ze me aan om ze op een jazz te leggen, geeft meer een smooth sound, en dat zoeken we.

    Ik denk dat het op je fretless mooi uitkomt, je behoud meer van je orginele toon, terwijl je je toets spaard door de "platte" structuur van je snaren.

    Klink ik weer ervaren? :razz:
    The groove should always be king

  10. #30
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2003
    Locatie
    molenbeersel (B)
    Berichten
    25

    Standaard 35"snaren?

    o.k.,

    iemand suggesties voor snaren die op een 35" bass kunnen, en het liefste ook nog door de body !?

    lakland snaren zijn bij mij bekend.
    elixir ook, al kan de b-snaar niet door de body....

    maar wat kan nog meer?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top