Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 83
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juni 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    229

    Standaard

    Ja hoor, ik volg het prima

    Ik vind het alleen gek dat het kan, strak of minder strak. Als je 2 snaren van verschillende merken maar gelijke dikte hebt (en ze hebben toch standaard diktes) en je stemt ze, dan zouden ze toch even strak moeten staan? Lengte x dikte x spanning = toon , toch? Of heb ik weer eens ruzie met mijn logisch denkvermogen?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    zeg eens "oliebol" :razz:
    Nee flauw grapje, kan je niets aan doen dat je blond bent..

    Maar nu echt zonder gein, ook door gebruik van andere materialen, ander productie proces kan de spanning verschillen. Maar in princiepe heb je gelijk Lize, je zou een gelijke snaar van gelijke mensuur, van gelijk materiaal, met dezelfde spanning op dezelfde toon moeten krijgen.

    En dan nog exogene factoren als temparatuur, lucht vochtigheid en ik snap mezelf niet meer...


    Trouwens Basswasp, bedankt voor de nuttige info. Kan je me melden wat je van de Dr lowrides denk na een tijdje gebruik? Ik ben zelf ook wel benieuwd naar deze set, zeker met die prijs mogen ze goed presteren


    @Clunk, je hebt van dat spul om je gitaar me te cleanen, van dat citron wondermiddel, KLEIN beetje op een droge doek en ff over en onder de snaartjes.. En was je handen voor je gaat spelen, ga maar na waar je de hele dag met je handen zit, dat smeer je dan over je snaren
    The groove should always be king

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2003
    Locatie
    Gent
    Berichten
    185

    Standaard Pöl

    <<American Flyers>>
    Deze legde ik vroeger op m'n Soundgear. Redelijke sound voor 20 euro of zo iets. Is wel low-end, maar goed om te starten

    <<Fender>>
    Lagen vroeger op m'n MIM Fender-jazz. Was wel tevreden, ook rond 20 euro. Genoeg laag en hoog en veel knor. Blijven voldoende lang goed en kookbaar.

    <<Ernie Ball's Slinky's>>
    Kwamen met m'n OLP Stingray. Veel hoog, maar zeer snel dood. Koken helpt weinig in dat geval. Prijs onbekend

    <<Elixirs>>
    Dit zijn zalige snaren leedies. De coating zorgt er niet alleen voor dat je snaren zeer lang meegaan.
    Ze doet ook:

    1. Zalig lekkere "gladde" feel van de snaren=sneller spelen, minder "schuurgeluid"= ZALIG

    2.Voor de liefhebbers van de sound van een ingespeelde snaar: deze snaar moet niet ingespeeld worden. Dankzij de coating heb je vrijwel onmiddelijk de gestabiliseerde sound van een snaar. Handig als je daags voor de gig je snaren wil wisselen


    <<AX strings>>
    Brol
    Less is more
    www.fairytone.com

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    vertel me meer over die fender snaren ik hou wel van knor

  5. #15
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassopotmus
    Trouwens Basswasp, bedankt voor de nuttige info. Kan je me melden wat je van de Dr lowrides denk na een tijdje gebruik? Ik ben zelf ook wel benieuwd naar deze set, zeker met die prijs mogen ze goed presteren
    Graag gedaan.
    Tsja, voor de prijs moeten ze eigenlijk 2 jaar meegaan en een zo mooi geluid geven dat m'n grasparkiet er ondersteboven van gaat hangen... M'n ma had deze snaren besteld voor m'n verjaardag, toen zeidden ze dat ze ergens in de 40 euro kostten. Vervolgens zijn ze binnen en ga ik ze kopen, blijken ze €66,25 te kosten. Nu weet ik niet waar die prijsverhoging in zit, maar ik verdenk de winkel ervan.
    En zo lap je nog eens wat geld bij aan je eigen verjaardagscadeau

  6. #16

    Standaard

    Wat ik er nog niet bij zag staan:

    trace elliot

    Niet zo heel erg over te spreken, snel dood. Wel redelijk strak, maar over het algemeen minder dan gemiddeld. Rond de 35 euro dacht ik... als ze nog te krijgen zijn.

    Fenders vind ik nou echt heel gemiddelde snaren en voor het geld de beste koop.
    Elixirs vind ik zelf erg fijn, maar goed ik speel 98% van de tijd fingerstyle, ik kan me voorstellen dat ze voor slappen, poppen en plectrumgeweld minder geschikt zijn (ik had ze trouwens voor rond de 45 euro dacht ik )

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Den Haag/Bergen op Zoom
    Berichten
    549

    Standaard

    hebben ze die elixirs bij de feedback? en welke types?
    Te koop: Torque 240Watt bascabinet 4x10" 200 euro.
    ____________________
    HTTP://WWW.VICTIM.NL
    ----------------------------

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 mei 2003
    Locatie
    Den Helder
    Berichten
    159

    Standaard

    Ik gebruik ook Elixir Nanoweb. Ik zweet altijd enorm op m'n handen en daardoor gaat welke snaar dan ook meestal niet langer mee dan 1 á 2 optredens. Er zit dan GEEN toon meer in . Met die Elixir's doe ik rond de 6 optredens (= 2 maanden) en dan zijn ze ook alweer aan vervanging toe. Op school koop ik ze voor ongeveer 40 euro (inkoopsprijs, want school mag geen winst maken op die snaren).

    Als ik echt geen poen meer heb voor Elixir, dan wil ik nog wel 's AX snaren kopen en ik vind dat trouwens te gekke snaartjes. Ze kosten geen drol en jah... ik doe er net zo lang mee als een setje DR snaren. Na 3x uitkoken zit er overigens ook geen toon meer in.

    J.
    * Hap zei de krokodil en weg is je PIEMEL!!! *

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    14 juli 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    73

    Standaard

    De Fenders taperwound zaten op m'n jazz toen ik hem kreeg, mooi balen, m'n e-snaar lag er na 2 weken alweer af...
    Niet aan te raden dus als je agressief speelt....

    Ik heb ook die Dr's geprobeerd lowriders verliezen te snel hun klank, voor de prijs die je betaalt, (betaalde btw ook zo'n 66 eur voor een set)
    Hi-beams zijn wel weer mooier voor de helderheid...

    Maar voor het lekkere rock/funk basje ga ik toch voor ernie-balls, heb nu een hybride set 50-70-85-105 gespeeld, bleef lang mooi klinken.
    Maarja, ik breek snaren toch wel na max 2 maanden, dus ik weet niet hoe ze het op de lange termijn doen.

  10. #20
    Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Zwijndrecht
    Berichten
    76

    Standaard

    DR RULES!!! Sereneus, DR High-Beams klinken naar mijn idee het lekkerst op Jazzbassachtige bassen. Op mijn Stingray 5 gebruik ik R Coco (of is het nou Cocco). Het hangt heel erg van je bas af welk type snaar het best erbij past. Gewoon uitproberen. Volgens mij kun je gewoon niet verkeerd gaan met DR High-Beams (de nickel versie, DR Sunbeams, zijn ook erg OK, maar klinken naar mijn idee wat "lichter"). Goede sites om snaren online te bestellen: www.stringbusters.com Ik bestel eigenlijk altijd daaro en het is meestal binnen 3 a 4 werkdagen. Ze zijn redelijk goedkoop en de porto is drie keer niks; onder de 5 euro in ieder geval. Good luck :-D

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top