Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 83
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard Het grote snaren topic

    Zoals we weten is er om snaren veel te doen, ik wilde nou eens een topicje hebben dat een beetje alles omvat qua merken en sounds.

    Dus op welke snaren speel je nu, op welke bas zitten die, waarom en hoe defineer je de sound?

    ik heb al een paar merken geprobeerd:

    Elites

    Me eerste vervangings setje die ik op mee eerste bas zette, Ik vond ze eerst best okee, maar dat lag aan me gebrek aan ervaring en inzicht.De sound gaat heel erg snel achteruit, ze zijn wat moeilijker te intoneren en de sound is gewoon wat flauw..

    Elites (ik dacht €24) (basswasp)

    Door een verkoper in MP aangeduid als 'sehr gut', maar nee... Verliest snel het nieuwe-snaren-geluid en staat ontzettend slap op de bas. Beviel me totaal niet en heb ik al vrij snel van m'n bas afgehaald.

    Deze snaren zijn leuk als je een reserve set zoekt voor je reserve set. prijs= 24€


    Ernieball Slinkies

    Er zijn veel varianten in de slinkie reeks, maar ik neem de standaard nu, ken geen andere soorten.

    Goede snaren, komen standaard op MM instrumenten en hebben een goede sound. De speelbaarheid vond ik ook goed en de prijs viel mee met zon 30€. Ik heb wel ondervonden dat ze wat sneller breken dan andere merken..


    GHS bassboomers

    Mijn eerste keus voor snaren die op een bas moeten die wat feller en agressief moeten zijn. Bv. in rock en metal muziek. Ik heb ze op een Stingray model zitten en vind ze erg goed klinken op dat soort instrumenten. Op een vintage klinkend instrument vind ik ze minder goed klinken.

    De prijs is goed met zon 30€ en ze gaan bij mij langer mee dan Slinkies. Toon blijft ook lang goed, mits je ze schoon houd, dat geld trouwens voor alle merken.

    GHS Bassboomers (prijs weet ik niet meer) (Basswasp)

    Klonken goed fel, maar zijn niet strak. Roestten een beetje. Wel redelijke snaren maar ze zijn het net niet helemaal.

    D'dario Slowwound

    Ik heb deze set pas gekocht en nog niet op een bas gezet. Ze komen op de 64 jazz. Ik hoorde geluiden dat ze heel goed waren, zeker op deze instrumenten. Ik post me bevindingen nog wel..


    Yamaha (gratis bij bas)

    Zaten standaard op m'n Yamaha bas. Veel verstand van snaren had ik niet, maar voor m'n gevoel klinken ze redelijk fel, maar zijn ze wat slap.

    Warwick Red Label (€15)

    Goedkope rotzooi. Slappe snaren, redelijk helder geluid, roestten en knapten regelmatig. Maarja, wat wil je ook voor dit geld.


    d'Addario zonder EXP(€34)

    De eerste fatsoenlijke strakke snaren op m'n bas. Gecombineerd met een fris geluid met ook nog wat laag erin. Tot nu toe de beste.

    Elixir Groen Pakje (gratis actie, anders zo'n €67)

    De eerste snaren met een coating op m'n bas, maar het effect van de coating is juist dat de snaren nieuwe uit het doosje niet als nieuw-uit-het-doosje klinken. Verder blijven ze wel op toon. Na een paar maanden spelen komt nu de coating uit de snaren zetten als een soort pluis, bah.



    DR Lo-riders (€66,25)

    Deze snaren had ik in bestelling, vrijwel de enige snaren die nog in de buurt van d'Addario's kunnen komen (strakheid vind ik vrij belangrijk). Net 2 minutes geleden gekocht en de eerste berichten komen wanneer ik het nodig vind om de Elixir's van m'n bas te halen (snaren zijn erg duur en daarom speel ik liever door met een niet al te gaar setje in plaats van er telksen nieuwe op te gooien).
    The groove should always be king

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    elixir, dat zijn lekkere snaren!, zijn alleen 70 euro ofzo, ik heb op een bas gespeeld waar ze opzaten, klinken heel helder, wat lichter dan boomers, maar zijn dik ok,. ..

    heey basso, hoe houdt jij je boomers dan schoon?
    *-ben ik erg benieuwd naar, want bij mij worden ze nogal snel vies, en dan klinken ze zo dof ...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Den Haag/Bergen op Zoom
    Berichten
    549

    Standaard

    heb nu die roze slinkies. maar die zijn wel erg snel gaar. De d'addarios bevallen me tot nu het best. GHS mag er echter ook zijn.

    Die Carl Martin dingen kan je het best laten liggen. Die zijn al dood voor ze op je gitaar liggen.

    Ik zou graag de DR en Elixers eens proberen alleen zijn een beetje duur. Dus dat stellen we nog ff uit.
    Te koop: Torque 240Watt bascabinet 4x10" 200 euro.
    ____________________
    HTTP://WWW.VICTIM.NL
    ----------------------------

  4. #4
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Ah mooi, zo'n topic. Zelf ben ik ook nog op zoek naar de ideale snaren en ik heb er al een heel stel uitgeprobeerd (allen in standaard .45 .65 .85. 105). Hier mijn bevindingen:

    Yamaha (gratis bij bas)

    Zaten standaard op m'n Yamaha bas. Veel verstand van snaren had ik niet, maar voor m'n gevoel klinken ze redelijk fel, maar zijn ze wat slap.

    Warwick Red Label (€15)

    Goedkope rotzooi. Slappe snaren, redelijk helder geluid, roestten en knapten regelmatig. Maarja, wat wil je ook voor dit geld.

    Elites (ik dacht €24)

    Door een verkoper in MP aangeduid als 'sehr gut', maar nee... Verliest snel het nieuwe-snaren-geluid en staat ontzettend slap op de bas. Beviel me totaal niet en heb ik al vrij snel van m'n bas afgehaald.

    edit: heeft ook nog last van roest.

    d'Addario zonder EXP(€34)

    De eerste fatsoenlijke strakke snaren op m'n bas. Gecombineerd met een fris geluid met ook nog wat laag erin. Tot nu toe de beste.

    Elixir Groen Pakje (gratis actie, anders zo'n €67)

    De eerste snaren met een coating op m'n bas, maar het effect van de coating is juist dat de snaren nieuwe uit het doosje niet als nieuw-uit-het-doosje klinken. Verder blijven ze wel op toon. Na een paar maanden spelen komt nu de coating uit de snaren zetten als een soort pluis, bah.

    GHS Bassboomers (prijs weet ik niet meer)

    Klonken goed fel, maar zijn niet strak. Roestten een beetje. Wel redelijke snaren maar ze zijn het net niet helemaal.

    DR Lo-riders (€66,25)

    Deze snaren had ik in bestelling, vrijwel de enige snaren die nog in de buurt van d'Addario's kunnen komen (strakheid vind ik vrij belangrijk). Net 2 minutes geleden gekocht en de eerste berichten komen wanneer ik het nodig vind om de Elixir's van m'n bas te halen (snaren zijn erg duur en daarom speel ik liever door met een niet al te gaar setje in plaats van er telksen nieuwe op te gooien).

  5. #5

    Standaard

    Rotosound Swingbass 66 gebruik ik al jaren. Nooit problemen gehad en klinken als een klok.

    Ooit in een vaag financieel slecht verleden heb ik ernie ball geprobeerd maar die hadden me binnen 2 weken bijna vermoord! Ze sloegen me om de oren zo knappen dat ze doen!!!!!!!!!!

    GHS is op zich wel leuk maar voor een maand of 3 dan verdwijnt de toon.
    D'Addario is erg goed voor mensen die met plectrum spelen.

  6. #6
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Rotosound schijnen wel erg slap te zijn...
    d'Addario is trouwens (ook) juist goed voor slappen/poppen/tappen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juni 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    229

    Standaard

    Even ter verduidelijking voor de blonde snarenleek: Wat bedoelen we precies met strak? Een strakke sound of heeft het meer met snaarspanning te maken? En zou de snaarspanning in principe niet altijd ongeveer hetzelfde moeten zijn (bij alle soorten snaren?)

    Goed topic trouwens Bassop!

  8. #8
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Met "strak" bedoel ik een hoge snaarspanning en niet één of ander tijdelijk modewoord
    Strakke snaren vind ik veel beter spelen, ze flapperen niet alle kanten op als je eraan plukt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    een beetje slap mag toch wel hoor.. vind ik soepeler in dat opzicht..
    mijn boomers, alleen mn b is een beetje slap soms.. maar verders valt het mee.. vind ze dikkk relaxed spelen.. maar ok, mijn mening, en als ie een beetje knalt bij het plukken, is dat toch lekker?

  10. #10
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Nee juist dat plukt 't niet fijn. Dan krijg ik het gevoel alsof ik door de snaar heen aan het plukken ben, terwijl die snaar gewoon moet blijven zitten waar hij zit.




    (Snap je het nog Lize )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top