Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 83 van 83
  1. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bigfoot414
    ik vind het wel stom dat die bassnaren overal zo fokking duur zijn. En dan voorla die EB's.
    Tja... tov gitaarsnaren zijn ze duurder ja, maar je doet er ook wel langer mee. Mijn snaren staan er gemiddeld 6 maanden op.
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  2. #82
    Moderator
    Geregistreerd
    10 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    14.533

    Standaard

    okay, ik ben beginnend bassiste, heb een Yamaha RBX, met de snaren die erop zaten toen ik em kocht, maar mijn basleraar zegt dat de snaren eigenlijk te agressief zijn, ze gaan op den duur mijn fretten opvreten. ook vind ik ze nogal slap, heb ze liever iets strakker, wat doe ik daaraan? en welke snaren moet ik hebben?

  3. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch
    okay, ik ben beginnend bassiste, heb een Yamaha RBX, met de snaren die erop zaten toen ik em kocht, maar mijn basleraar zegt dat de snaren eigenlijk te agressief zijn, ze gaan op den duur mijn fretten opvreten. ook vind ik ze nogal slap, heb ze liever iets strakker, wat doe ik daaraan? en welke snaren moet ik hebben?
    Ernie Ball Slinkies (rond de 30 euro per set)
    Regular: 50-70-85-105 (heb ik zelf nu op mijn 4 snaren bas liggen)
    Power: 55-75-90-110 (wil ik op mijn 4snaar gaan leggen)

    Hoe dikker de set hoe 'dieper en voller' het geluid is en hoe strakker de snaren vaak staan. (let wel dat je met een dikkere set je hals weer even laat bijstellen want het geeft wel weer meer spanning op je hals)

    d'Addario spelen ook wel fijn opzich en schelen in prijs vrijwel niks. Ik vind ze vaak alleen iets 'grover' aanvoelen dan de slinkies. Zal wel aan mij liggen
    Hier plaats ik ooit mijn onderschrift

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top