Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Een "echt" versterkertje is sws te hard voor thuis want dan praat je over een buizenversterker en als je wilt opnemen dan heb je weer een microfoon nodig, mixertje of een interface en dan kan je beter echt een plug in gebruiken met goede studio monitor.

    Wat ik ook geweldig vind is een Vox Tonelab SE. Die heb ik jaren gebruikt met optreden en voor opnames.
    Helemaal mee eens (behalve dat ik de Tonelab LE gebruik..)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2014
    Locatie
    Skèndel
    Berichten
    125

    Standaard

    Ik speel op een Fender Champion 100. Zit koptelefoon aansluiting op, geluid vind ik top, paar modeling opties, past in die budget (279 euro nieuw), maar ook het volume is lekker laag te zetten voor thuis. Zit ook een vak volume in als je hem verder opendraait. IMO zeker een optie om te overwegen.

    Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Zowel de gitaar als je microfoon op je interface aansluiten, 2 sporen aanmaken in je daw en dan op spoor 1 input microfoon kiezen en op spoor 2 de gitaar. Allebei de sporen op record enable zetten en dan de opname starten!
    Ja, dat doe ik nu met de Tascam. Ik gebruikte de Tascam al langer met twee microfoons voor akoestische gitaar en zang. Maar elektrisch neem je dan clean op en moet je het versterker en FX geluid toevoegen met VST's. En dat geluid van die VST's beviel me nu juist niet. Voordeel van VST's is wel dat je na de opname de sound nog kan aanpassen. Zelfs een heel ander versterker model kiezen.

    De voorgestelde Bias Amp heb ik nu als demo versie in gebruik. Die klinkt beter dan de gratis VST's, hoewel de demo versie niet zoveel toestaat om uit te proberen.

    Maar ik heb toch het gevoel dat een modelling versterker beter zou bevallen. Ik vraag me alleen af of je dan de sound van de versterker kan opnemen in Reaper. En ook tegelijkertijd zang.

    Vaak doe ik dat alleen ter lering en vermaak. Ik neem slaggitaar en zang op en voeg later nog een track bij voor solo's. Terug luisteren helpt gewoon goed om mijn fouten te verbeteren.

    Lijkt me dat er dan een input van de versterker naar de PC moet en ook een input vanaf de Tascam voor de microfoon. Kan dat met de USB uitgang van de versterker? En gaat dat goed qua timing?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dippides Bekijk bericht
    Lijkt me dat er dan een input van de versterker naar de PC moet en ook een input vanaf de Tascam voor de microfoon. Kan dat met de USB uitgang van de versterker? En gaat dat goed qua timing?
    Soms. Maar soms is de USB-aansluiting alleen maar geschikt voor een firmware update. Daar moet je dus wel goed op letten.
    Als er een koptelefoon uitgang op zit (en meestal zit die er op) kun je die gebruiken.

    Hier bijv. een Roland Micro Cube; daar zit de record out/phone aansluiting aan de achterkant.
    Als je daarin in plugt wordt het signaal naar de speaker overigens wel onderbroken.

    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 1 februari 2017 om 23:32
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dippides Bekijk bericht
    En dat geluid van die VST's beviel me nu juist niet. Voordeel van VST's is wel dat je na de opname de sound nog kan aanpassen. Zelfs een heel ander versterker model kiezen.
    Heb je scuffham S-gear al geprobeerd? Ik persoonlijk vind die super klinken! 15 dagen demo kun je op hun site downloaden.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dippides Bekijk bericht

    Maar ik heb toch het gevoel dat een modelling versterker beter zou bevallen. Ik vraag me alleen af of je dan de sound van de versterker kan opnemen in Reaper. En ook tegelijkertijd zang.
    En waarom zou een modelling versterker beter bevallen dan een plug in met goede studio monitor? Voor thuis gebruik zie ik meer pluspunten in een plug in dan in een versterker.

    En wat is de reden dat je tegelijk wilt opnemen?

  7. #27

    Standaard

    Lijkt me dat er dan een input van de versterker naar de PC moet en ook een input vanaf de Tascam voor de microfoon. Kan dat met de USB uitgang van de versterker? En gaat dat goed qua timing?
    ut kan niet want je computer kan geen twee geluidskaarten tegelijk aan

    je amp,als je die via usb aansluit, wordt door je pc gezien als een geluidskaart

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Bij mij klinkt Peavey Revalver4 wel goed op de computer.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    En waarom zou een modelling versterker beter bevallen dan een plug in met goede studio monitor? Voor thuis gebruik zie ik meer pluspunten in een plug in dan in een versterker.
    Nou ja, dat was nou precies de vraag. Maar ik weet het niet. Ik gebruik nu Reaper met plug-ins. Het geluid bevalt me niet, maar dat kan ook aan andere zaken liggen, zoals de "PC" (Microsoft Surface m3), externe geluidskaart, mijn gebrek aan ervaring met de materie...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    En wat is de reden dat je tegelijk wilt opnemen?
    Ja, ik zing eigenlijk altijd als ik gitaar speel ook als ik akoestisch speel. Alleen gitaar spelen en dan later zingen vind ik nogal saai.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou deze nemen, met een interface erbij op pc aan te sluiten en groei je door naar een band op een pa aan te sluiten met een di blokje erbij. Tof dingetje:

    https://m.thomann.de/nl/tech_21_fly_...nkcaAmrZ8P8HAQ

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top