Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik ben al jaren heel tevreden over zo'n klein voxje (VT15 in mijn geval) als huiskamerversterkertje.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Dan is het persoonlijk denk ik want wat is beter?
    De Katana vreet ook pedaaltjes, de crunch klinkt lekker, 2x12 klinkt voller dus wat vind je beter? Heb ook over de Cube gespeeld zowel in een winkel als op podium dus tja. Weet niet welk Cube je hebt maar vind de 10GX, 20GX en 40GX thuis wel oké maar on stage te kort komen.

    Maar goed zoveel vermogen heeft de ts niet nodig dus volgens mij maakt het niet zoveel uit of je nou een Line6, Yamaha, Fender of een Cube neemt ze klinken op laag volume allemaal wel oké.
    Cube 80x.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Dippides, ik heb verschillende kleine versterkers (waaronder de Yamaha THR10). Mijn suggesties is de Zoom G3. Ik ben er een groot fan van. Je kunt hem gebruiken met een koptelefoon (hij klinkt heel goed met een koptelefoon), aansluiten op je PC en afluisteren via de PC speakers, of hem gebruiken als fx processor voor een versterker. Het is bovendien een fantastische oefentool: hij heeft een looper van 40 seconden (20 met undo-functie) en een drumcomputer aan boord. Naar mijn idee de grootste bang voor de buck in gitaarland.

    Ze gaan voor ongeveer 100 euro:
    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...sPage=lr&pos=1
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Vele suggesties, mijn dank. Ik zal een en ander eens gaan onderzoeken. En zelf gaan uit proberen.

    Mogelijk zou iemand nog iets kunnen/willen zeggen over de laatste twee alinea's van mijn post?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Als het je vooral voor opnames bedoeld is, waarom gebruik je dan geen versterker plug-in in je daw? Bv scuffham, guitarrig of zo?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Dat dacht ik dus ook! Ik gebruik op dit moment Bias Amp en Bias FX en vind ze waanzinnig klinken.

  7. #17

    Standaard

    Ik ken de setup die jij gebruikt niet uit ervaring. Maar ik speel op een vox vt40+. En die klinkt naar mijn oren toch best goed. En ik denk beter dan een pc in interface. Laatst ook op een nieuwe vox vt20x gespeeld in de winkel. Klonk erg fijn. Dus vox kan ik aanraden voor thuisversterkers. Mede doordat ze een power lvl knop hebben kun je er ook op lage volumes een goed geluid uit halen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Als het je vooral voor opnames bedoeld is, waarom gebruik je dan geen versterker plug-in in je daw? Bv scuffham, guitarrig of zo?
    Nou ja, ik ben op elektrisch gitaar gebied ook echt nog maar een groentje. En het is niet vooral voor opnames, maar ook voor opnames.

    Ik kende tot nu toe alleen de gratis VST's die je bijvoorbeeld in Reaper kan laden. Zoals LePou en zo.

    Ik ga de andere mogelijkheden ook eens uit proberen. Maar goed, als ik overtuigd raak dat een echt versterkertje beter klinkt dan virtueel dan ga ik daar voor. Maar dan weet ik alleen niet hoe ik goed kan opnemen en dan met name met zang er direct bij.
    Laatst gewijzigd door Dippides; 31 januari 2017 om 19:01

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Een "echt" versterkertje is sws te hard voor thuis want dan praat je over een buizenversterker en als je wilt opnemen dan heb je weer een microfoon nodig, mixertje of een interface en dan kan je beter echt een plug in gebruiken met goede studio monitor.

    Wat ik ook geweldig vind is een Vox Tonelab SE. Die heb ik jaren gebruikt met optreden en voor opnames.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dippides Bekijk bericht
    Maar dan weet ik alleen niet hoe ik goed kan opnemen en dan met name met zang er direct bij.
    Zowel de gitaar als je microfoon op je interface aansluiten, 2 sporen aanmaken in je daw en dan op spoor 1 input microfoon kiezen en op spoor 2 de gitaar. Allebei de sporen op record enable zetten en dan de opname starten!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top