Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Roeselare Moderator 'Sounds' en 'Akkoestische gitaren'
    Berichten
    644

    Standaard Low budget recording

    haai (waar ?)

    sorry voor de flauwe titel ( en stomme intro maarja )

    ik wil regelmatig wat gaan opnemen maar heb geen geld !

    ik heb op mn kamer :

    gitaar , versterker , alecto mengpaneel ( ouddddddd ) met record uitgang , oude computer met baggere soundkaart

    dachtik bij mezelf : kan ik mn gitaar niet aansluiten op dat mengpaneel en dan dat mengpaneel via de recorduitgang in de comp ?

    problemen : de geluidskwaliteit zal bagger zijn waarschijnlijk.
    de ingangen op het paneeltje zijn AUX , hou moet ik mn gitaar / versterker ( zonder line out ) daarop aansluiten ??
    ik ben een noob op dat gebied ( ik ben eigenlijk een all-round n00b maja whatever )

    Hoe breng ik mijn droom tot een goed einde ?

  2. #2

    Standaard

    je moet eigenlijk een microfoon voor je versterker hebben, maar die heb je niet. Zit er een koptelefoonuitgang op de versterker? doe daar dan een kabel in met aan de ene kant de koptelefoonplug, en aan de andere kant 2 tulpstekkers. zo'n kabeltje is een keer 4 euro ofzo, dat kun je nog wel ergens vandaan halen toch? Dan doe je een kabeltje van de recorduitgang van je mengpaneel naar de line in van je pc. Je kunt nu gaan opnemen met de windows geluidsrecorder of een ander programmatje als je dat hebt.
    Het zal inderdaad niet geweldig klinken, maar ik neem aan dat je toch geen topspullen hebt, aangezien je versterker ook geen line out heeft.
    succes!
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Roeselare Moderator 'Sounds' en 'Akkoestische gitaren'
    Berichten
    644

    Standaard

    mn kamer is een kabel paradijs , als ik me goed herinner hebik nog paar zo'n kabeltjes.

    Kanik nog iets doen om het geluid beter te krijgen ? Of toch eerst sparen voor die Peavey Bandit ?

  4. #4

    Standaard

    om beter op te nemen zul je een microfoon moeten hebben (bijvoorbeeld shure SM57), een ander mengpaneel (die je nu hebt heeft geen XLR aansluitingen neem ik aan?), een ander opneem programma (bijvoorbeeld cooleditpro2) en eventueel ook nog een andere geluidskaart.
    Je kunt natuurlijk ook een behringer V-amp of Line6 pod nemen, die plug je rechtstreeks in je pc. deze oplossing is een stuk goedkoper dan mic+mengpaneel en alles. Of er tegenwoordig opnamesoftware bij die dingen wordt geleverd weet ik niet.
    En een peavey bandit zou ik niet doen; klinkt zowel clean als met distortion erg slecht. totaal geen karakter. je kunt dan beter kijken naar een tweedehands hughes & kettner of marshall voor rond hetzelfde bedrag als die bandit. Die klinken echt 100 keer beter. Maar als je per sé een nieuwe versterker wilt, zou je er de hierboven genoemde v-amp of pod bij kunnen nemen om het geluid wat beter te maken. Bandit op zichzelf kan alleen hard en daar houdt het helaas op.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Roeselare Moderator 'Sounds' en 'Akkoestische gitaren'
    Berichten
    644

    Standaard

    kheb ook een harde amp nodig voor optredentjes met mn band

    uit die mic en die vamp en die pod enzo kosten waarschijnlijk massas geld ? :s

  6. #6

    Standaard

    shure sm57 is zo'n 100 euro( exclusief standaard en kabel he!), een v-amp 2 is 159 ongeveer, een pod2 kost 299 euro en de nieuwe podxt (daarmee kun je ook opnemen via USb, heb je je geluidskaart niet meer nodig!) kost volgens mij 480 euro.

    een tweedehands V-amp 2 zal niet zo duur zijn, de V-amp 1 zal helemaal niet erg veel kosten. Maar als ik het goed heb ben jij nog te jongn om te werken, en dan is alles eigenlijk duur, toch?
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Roeselare Moderator 'Sounds' en 'Akkoestische gitaren'
    Berichten
    644

    Standaard

    eindelijk iemand die mij begrijpt

    ja alles is focking duur:s

  8. #8

    Standaard

    't zal voorlopig ook niet over gaan hoor

    Ik ben 16 en alles is nog steeds duur. Als je echt wilt gaan opnemen, moet je goed nadenken of je het gewoon wilt doen om je ideeën vast te leggen (Je kunt dan natuurlijk ook voor 2 euro een pc microfoontje kopen en daarmee opnemen.) of dat je echt producties wilt gaan maken (cd uitbrengen van je band bijvoorbeeld). Als je eenmaal aan een studio'tje begint kom je er steeds weer achter dat je iets nodig hebt en het wordt al snel heel erg duur.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  9. #9

    Standaard

    FF tip voor nu, voor heel weinig geld: als je de hele zaak aan de gang hebt, dat je computer opneemt wat je speelt, met de spullen die je nu hebt, zorg dan dat Cool Edit pro op je computer staat. Kan je geweldig mee opnemen, en er zitten heel veel effecten in, (galm, echo, nog veel meer) Je kan er ook Direct-X plug-ins mee gebruiken.
    Dit alles is overal op het net te vinden voor een slimme speurder...(KaZaa)

  10. #10

    Standaard

    de demo van cooleditpro is gratis te downloaden van www.syntrillium.com bedoelt Bert K. Je hebt dan zo ongeveer alle functies.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top