Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 16 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 160

Discussie: Foei Gibson

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard Foei Gibson

    Als je een Gibson historic correct wil maken en een setje Bumble-Bee condensatoren wil aanschaffen , koop die dan niet bij Gibson zelf ($112), dan word je dus genept , het zijn goedkope condensatoren met een Bumble-Bee omhulsel.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ow, wat slecht. Zouden ze echt gedacht hebben dat ze daarmee weg konden komen?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Deze gebruiken ze dus al jaren in hun duurdere modellen. Kosten dus meer dan €50 per stuk en de condensator die erin zit kost nog geen euro.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ow, wat slecht. Zouden ze echt gedacht hebben dat ze daarmee weg konden komen?
    Ze komen er mee weg ja want dit is al een paar jaar bekend en mensen blijven het kopen. Uiteindelijk is het toch hilarisch, ik zou het ook doen als fabrikant. Noem het "vintage correct" of maak een referentie naar het origineel uit 1959 en mensen betalen ineens 100 dollar voor een onderdeeltje dat je voor een paar euro kan kopen. In dit geval is het niet eens papier in olie en kost het een paar cent.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Whahhaaaaa, slim van hen. Zo'n condensator kost een paar dubbeltjes.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Mooi verhaal! N.a.v. dit bericht eens aan het zoeken gegaan op internet en vond deze info op MyLesPaul.com al in 2010 gepost. Wellicht eens verder zoeken naar oudere berichten van gebruikers die deze caps gekocht hebben en over de superieure geluidskwaliteit van deze caps verhaal houden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Geluid zit dus niet in de vingers maar tussen je oren..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Als je een Gibson historic correct wil maken en een setje Bumble-Bee condensatoren wil aanschaffen , koop die dan niet bij Gibson zelf ($112), dan word je dus genept
    Als je 8k hebt neergeteld voor een historic waar nog niet eens de juiste condensatoren zitten ben je qua genept worden wel wat gewend lijkt me.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9

    Standaard

    Wij blijven hardnekkig geloven in het romantische sprookje dat zij (als in hunnie - niet alleen Gibson) gitaren maken om ons happy te maken.

    Komen ze naar Amsterdam om hun personeel een schitterend uitzicht op het IJ te geven of omdat ze hier in een belastingparadijs terecht komen met hun multinational?
    Zo hebben ze ons twee keer het nakijken gegeven:
    - ze laten ons de hoofdprijs betalen voor hun spul
    - het tekort Dat er is na aftrek van snelheidsboetes mogen wij zelf oplossen

    En we kunnen het ze kennelijk niet kwalijk nemen. Vindt men.
    Ik geloof er absoluut in dat iedereen een boterham moet kunnen verdienen.
    Ik geloof er ook absoluut in dat ik aan het Gibson/Fender geloof niet hoef mee te doen. Die sekte laat ik aan mijn neus voorbij gaan.
    Ze zouden zich moeten schamen, maar het zijn net kwajongens: kennelijk schamen ze zich nergens voor en degene die dit heeft bedacht heeft een bonus en een promotie gekregen.

    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ik zou de schuld niet bij Gibson leggen. Mijn mening is: Uiteindelijk zijn wij, de consument, hier verantwoordelijk voor. Wij creëren een situatie met ons aankoopgedrag die het voor een fabrikant onweerstaanbaar maakt zulke dingen te flikken. Een fabrikant als Gibson is bijna gek om het niet te doen. Niet alleen Gibson. Kijk eens rond op het internet. Business is booming. Setjes pickups voor €600 want 'niet te onderscheiden van een PAF", 4 potmeters + 2 caps 150$ want zelfde waarden als een '59, pickupringen van 200$ want niet te onderscheiden van het origneel. En waarom bestaat dat? Puur alleen omdat wij het kopen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top