Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Voor een body of topje zie ik wel kansen. Weet je hoe lang het gedroogd is? Evt kan je wat stroken in een halslaminaat verwerken mocht je het perse willen gebruiken. Met een fors stuk hardhout ertussen in bijvoorbeeld.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smeigel_12000 Bekijk bericht
    Nice Barno, heb je foto's?
    hier zie je het gitaartje en ben ik hout aan het zagen voor projecten in de toekomst (minstens twee jaar drogen)
    [IMG]

  3. #23

    Standaard

    Wanneer je het hebt over de zeer aparte tekening in hout, Smeigel, bedoel je dan de grijze watervlekken?



    Dergelijke vlekken zitten dwars door de plank heen en verdwijnen dus niet door er even met de schaaf over heen te rijden. Zulke planken raak je dan ook aan de straatstenen niet kwijt, of toch niet aan de reguliere houtbewerker/meubelmaker. Misschien een weetje wanneer je over de prijs wil onderhandelen?

    Want laat je niet tegenhouden wanneer jij het mooi vindt, ikzelf ga bij mijn projecten ook steevast aan de slag met wat anderen brandhout noemen..

    Succes!


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Die grijze plekken zijn prachtig!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    bij van leersum in Burgum
    http://inlands-hout.nl/hout/
    over plataan

    Deze boomsoort is hier ooit als vervanger voor noten aangeplant. Noten werd namelijk gebruikt voor geweerkolven, maar het kon in Napoleons behoefte niet meer voorzien. Plataan is hard en stabiel en kon noten vervangen. Door de fijne spiegeltjes is het zeer geschikt als meubelhout. Dit is echter nog nauwelijks bekend.

    verder is die vergrijzing ook bekend bij Robinia, heb ik ooit een gedenkteken van gemaakt en die verkleurd nu ook langzaam naar grijs

  6. #26

    Standaard

    Zowat elke onbeschermde houtsoort wordt bij buitengebruik na verloop van tijd grijs, Hops.

    Deze plataan hier werd niet grijs door buitengebruik of -opslag. Ik vermoed dat het bij deze planken om een soort blauwschimmel gaat, die kan bijvoorbeeld ontstaan wanneer er te lang gewacht wordt om de (eventueel op het verkeerde moment?) gevelde boom in planken te verzagen. Verkleuring (in wezen het begin van een rottingsproces) ontstaat dan in de boom zelf en vertoont zich daardoor dwars door de verzaagde planken heen.

    Kan me ook best vergissen, heb de planken immers niet in handen gehad.

    Maar verder ben ik het met je eens dat het hout nog best gebruikt kan/mag worden.


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Soort spalted maple. Prachtig! Ik zou het zo gebruiken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  8. #28

    Standaard

    Ik vind die grijze vlakken ook erg bijzonder. Je moet er van houden maar persoonlijk vind ik het erg mooi. Ik twijfel dus alleen over de stabiliteit. De één zegt dat het wel goed zit, de ander zegt het tegenovergestelde. Ik heb geen zin om straks met kromme halzen te zitten :-). Het plan was namelijk een neck thru dus een halsje vervangen zit er dan ook niet in.
    SPELUHHHHHHH!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top