Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Dual Showman Reverb - Mogelijkheden voor speakercabinet

    Beste mensen van gitaarnet,

    Ik heb hier een mooie, mijn mening , Fender Dual Shoman Reverb '73 . Een head met bijbehorend speakercabinet 2x12. Werkt allemaal goed. Ik vraag jullie naar mijn mogelijkheden omtrent andere speakercabinetten.
    Dit zit achter op de Showman:

    - 2 ingangen : 'Speaker' en 'Ext.Speaker'
    - tekst: 'Total load 4 OHMS 100 watts R.M.S.'

    VRAAG I : Ik heb hier een Marshall JCM 900 1936 2x12 staan. Kan mijn showman samen werken met de Marshall? Op de achterkant van het cabinet zit:

    - 2 ingangen: 'right input - 16 Ohms' en 'Left input 16 Ohms // Mono input 150W RMS 8 Ohms'
    - Overige tekst : Stereo 75w/CH.

    Vraag II: Wat zijn mijn mogelijkheden met de 'Ext. Speaker' van de showman?

    Als ik mij niet vergis kan ik het originele cabinet en een ander cabinet tegelijkertijd aansluiten? Waarbij moet ik dan rekening houden?

    Alvast bedankt,

    Mvg, Buddy

    P.S. deze 'discussie' staat ook in een andere rubriek: vintage versterkers.. deze rubriek lijkt mij beter, mijn excuus

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Je kunt 1x 4 Ohm aansluiten of 2x 8 Ohm, want de jacks staan parallel. Waarschijnlijk is je bijbehorende cab 4 Ohm. Parallel daaraan 8 of 16 Ohm hangen zal een mismatch geven maar is nog acceptabel voor buizenversterkers. Voor transistor amps niet.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Mismatch bij transistoramps mag, maar alleen als de speakers een hogere weerstand hebben. De aanduiding op een transistoramp is een minimum weerstand.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top