Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    Standaard Sweet tones on a budget...

    Hallo, ik ben op zoek naar een leuke amp op helaas een klein budget. Tot maximaal 300 euro ongeveer. Het liefst een handzame combo maar een compacte mini stack mag ook. Ik ben een sucker voor clean tones ala Lenny of Riviera Paradise van Srv. Ik speel veel cleane slagjes maar ook classic rock. Geen metal iig. Ik ben dus aan het speuren geweest op marktplaats en veel gekeken naar Fender maar ook andere merken. De volgende staan nu in mijn favo's:

    Fender Champion 40
    Fender Vibro Champ Xd
    Vox Cambrigde 15
    Fender Frontman 15 of 25 of 212R
    Hughes & Kettner Blue 60R
    Fender Champ 12
    Yamaha THR5
    Hughes & Kettner Edition Blonde
    Fender Performer 1000

    Heel divers dus. Ik heb zelf een Super Champ Xd gehad en daar heb ik leuke sounds uitgehaald dus die Vibro Champ Xd is wel ok. Fender Champion 100 heb ik als laatste amp gehad en was opzich best ok dus die Champion 40 is ook wel aardig denk ik. De rest is totaal onbekend en de Youtube reviews zijn eigenlijk allemaal goed. Ik heb nog een Blackstar ID Core getest maar was niet onder de indruk dus ik denk dat de Yamaha ook voor mij afvalt. Fender Performer is super maar veels te zwaar en VEELS te luid. Iemand nog tips over andere merken of ervaringen over bovenstaande?
    "Sometimes you want to give up the guitar, you'll hate the guitar.
    But if you stick with it, you're gonna be rewarded"
    Jimi Hendrix

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.071

    Standaard

    Volgens mij heeft de Vibro Champ XD itt de Super Champ XD géén dedicated clean buizenkanaal en gaat alles via die modeling preset potmeter..

  3. #3
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Fender Champ 12 is een erg onderschatte buizenbakkie. Prima cleans, en voor niet al te veel geld te krijgen. Overdrive kanaal is niet veel soeps, zet er dan een leuk effectpedaaltje voor.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Bugera V5 als het niet hard hoeft.

    Milko sluiten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Weet je ook hoe hard het moet kunnen? Voor mij zijn versterkers van 5 watt met een kleine speaker echt andere dingen dan 30 of 40 watt met een grote(re) speaker.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Voor clean is de double Six van Ampmaker helemaal te gek. Je moet het wel zelf in elkaar zetten. Wanneer je een cabje hebt of een versterker die je als cab kan gebruiken valt ie binnen budget.

    http://www.ampmaker.com/store/Double...amplifier.html

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als je SRV-sounds zoekt lijkt me de Vibro Champ bijna een inkopper. Hij heeft bovendien classic Fender looks, voor zover dat telt voor jou.

    Dit zegt MusicRadar erover:

    The heavily-driven Blackface voicing is sheer Stevie Ray, offering the classic vibrancy of a 6L6 power valve with a sweetness afforded by a Strat's neck pickup: for extra sugar, the spring reverb effect is excellent.

    Die buis is trouwens geen 6L6, maar een 6V6, maar dat wist je waarschijnlijk al.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 23 januari 2017 om 21:27
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Volgens mij heeft de Vibro Champ XD itt de Super Champ XD géén dedicated clean buizenkanaal en gaat alles via die modeling preset potmeter..
    Kanaal 1 is wel volledig buizen. Alleen zijn de effects allemaal digitaal. De super champ is vanwege zijn lage wattage mijn nummer 1 amp bij opnames. En die verkies ik boven mijn hook captain. Die komt pas echt tot zijn recht op grotere podia. De champ xd kan niet alles goed maar vooral die blackface tones kan ie makkelijk op laag volume produceren.

    Ik speel nu ook een aantal weken op een yamaha thr10. Is een fantastische amp voor grap en go, maar mist clean wel die feel die je wel krijgt met een buizenamp. Beetje een overcompressed geluid.

    Echter heb ik fantastische resultaten gekregen door de yamaha te miken met twee mics en dit signaal te combineren met de superchamp xd. Door te spelen met diverse types microfoons op verschillende afstand en diverse gain standen op de interface kan je geweldige geluiden uit de meest simpele amp toveren.

  9. #9

    Standaard

    laney cub 10

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.071

    Standaard

    Ik heb een Vibro Champ XD gehad, eerste versie, en die had toch echt geen puur buizenkanaal zonder modelingpresets, itt tot de Super Champ XD.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top