Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Ja..dat zag ik even over het hoofd. Adat is natuurlijk ook een optie idd.

    Maar als ik jou jullie was zou ik serieus eens jezelf verdiepen in de nieuwe soundcrafts.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    Of check de nieuwe mixer range van soundcraft. Dit maakt alles overbodig.

    http://www.soundcraft.com/en/products/signature-22-mtk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    Maar als ik jou jullie was zou ik serieus eens jezelf verdiepen in de nieuwe soundcrafts.
    Mijn broer heeft die; en veruit het grootste probleem daarmee is dat je geen inserts hebt bij de returnsignalen uit je DAW.

    Heel gaaf en compact dus, maar voor in de een echte studio niet bruikbaar.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Ow? Is dat zo ja?

    Dat zou idd een tekortkoming zijn. Heb de specs een aantal maanden geleden bestudeerd. Dit was me niet opgevallen.

  4. #14

    Standaard

    Room acoustics hebben we nog niet, maar dat komt goed, hebben we een plan voor en budget uitgetrokken.

    We hebben reeds twee behoorlijk goede grootmembraan microfoons en i.i.g. 1, misschien 2 kleinmembraan + een aantal sm57/58/rode m1

    Onze set-up voor opnemen vind je hieronder. Hiermee kunnen we de meeste bands opnemen. Bas re-ampen we, gitaar willen mensen vaak toch overdoen, maar kan dus ook gere-amped worden. We hebben al meerdere keren drums op deze manier opgenomen en klinkt echt heel vet (elke OH exact zelfde afstand t.o.v. midden v/d snare)! We willen voor ribbon mics gaan, omdat deze net wat warmer zijn dan een gewone condensator mic en vinden dat mooi, is uiteraard een smaakkwestie. Maar goed, de OH-mics moeten wel erg goed zijn, omdat dit toch de basis van de sound is

    1. Overhead 1 -> matched pair ribbons
    2. Overhead 2 -> matched pair ribbons
    3. Kick -> senh-Ego2
    4. snare -> sm57
    5. snare bttm -> sm57 / rode m1
    6. tom -> AKG kick mic
    7. Bass -> DI
    8. GTR -> DI
    9. GTR -> DI
    10. Keys. -> Stereo DI
    11. Keys. -> Stereo DI
    12. Vocals - > sm58 / rode m1

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou zeker eens naar Superlux kijken. Erg goede microfoons voor wèhnâg.
    Weet je zeker dat jullie gitaar met een DI willen doen?

  6. #16

    Standaard

    Dank voor de uitleg. Blijft een persoonlijke keuze en ik weet niet wat je voor grootmembraan mics hebt. Maar wat ik wel weet is dat vocals het belangrijkste is in de meeste muziekproducties op de drums na. En een sm58 of m1 dynamische mic kan werken, maar een betere/goede mic+preamp hiervoor zou wel mijn zou mijn voorkeur hebben.
    Anyway, met wat je voor ogen hebt kom je er ook!



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k1ngray Bekijk bericht
    Room acoustics hebben we nog niet, maar dat komt goed, hebben we een plan voor en budget uitgetrokken.

    We hebben reeds twee behoorlijk goede grootmembraan microfoons en i.i.g. 1, misschien 2 kleinmembraan + een aantal sm57/58/rode m1

    Onze set-up voor opnemen vind je hieronder. Hiermee kunnen we de meeste bands opnemen. Bas re-ampen we, gitaar willen mensen vaak toch overdoen, maar kan dus ook gere-amped worden. We hebben al meerdere keren drums op deze manier opgenomen en klinkt echt heel vet (elke OH exact zelfde afstand t.o.v. midden v/d snare)! We willen voor ribbon mics gaan, omdat deze net wat warmer zijn dan een gewone condensator mic en vinden dat mooi, is uiteraard een smaakkwestie. Maar goed, de OH-mics moeten wel erg goed zijn, omdat dit toch de basis van de sound is

    1. Overhead 1 -> matched pair ribbons
    2. Overhead 2 -> matched pair ribbons
    3. Kick -> senh-Ego2
    4. snare -> sm57
    5. snare bttm -> sm57 / rode m1
    6. tom -> AKG kick mic
    7. Bass -> DI
    8. GTR -> DI
    9. GTR -> DI
    10. Keys. -> Stereo DI
    11. Keys. -> Stereo DI
    12. Vocals - > sm58 / rode m1

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    ElectroVoice ND967 is een heel veelzijdige microfoon. Is uit het assortiment en hier een daar voor heel weinig te koop.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #18

    Standaard

    goeie live dynamic mic,zeker in een luide omgeving. Maar dit geen studio vocal microfoon. Dan liever een SM7 voor vocals.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    ElectroVoice ND967 is een heel veelzijdige microfoon. Is uit het assortiment en hier een daar voor heel weinig te koop.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    goeie live dynamic mic,zeker in een luide omgeving. Maar dit geen studio vocal microfoon. Dan liever een SM7 voor vocals.
    Hartstikke leuk ja, maar zo'n 300 EUR duurder. Op het huidige lijstje staat alleen de SM58 als dynamisch zangmic. en dat lijkt me nog minder wenselijk.

  10. #20

    Standaard

    Daar sluit ik me bij aan!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Hartstikke leuk ja, maar zo'n 300 EUR duurder. Op het huidige lijstje staat alleen de SM58 als dynamisch zangmic. en dat lijkt me nog minder wenselijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top