Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard Advies gevraagd over interface voor studio

    Ik ga samen met een vriend een opnamestudio oprichten. We hebben al behoorlijk wat materiaal bij elkaar, we moeten alleen nog een goede interface hebben. Nu zitten we enorm te twijfelen of we bijvoorbeeld voor de RME Fireface UFX gaan, of een goedkopere Focusrite Saffire of iets er tussenin... Hoe groot is het verschil tussen dergelijke interfaces? We willen wel echt professioneel opnemen, maar hebben uiteraard een budget.

    We willen in ieder geval iets met minstens 16 inputs en we draaien Cubase op een Windows pc

    Tips?

  2. #2

    Standaard

    Windows PC, ik neem aan dat deze firewire heeft? de twee interfaces daar zit zo'n 1000 euro verschil in. RME is wel goed spul.
    Heb je een budget bedrag in gedachte? de RME heeft maar 4 preamps en 8 line in.
    Willen jullie alles in the box gaan doen?
    Als 16 inputs met preamp nodig zijn (firewire) zou ik nu kiezen: Focusrite Saffire Pro 40 (380 eur) + Scarlett OctoPre Dynamic (515 eur)





    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k1ngray Bekijk bericht
    Ik ga samen met een vriend een opnamestudio oprichten. We hebben al behoorlijk wat materiaal bij elkaar, we moeten alleen nog een goede interface hebben. Nu zitten we enorm te twijfelen of we bijvoorbeeld voor de RME Fireface UFX gaan, of een goedkopere Focusrite Saffire of iets er tussenin... Hoe groot is het verschil tussen dergelijke interfaces? We willen wel echt professioneel opnemen, maar hebben uiteraard een budget.

    We willen in ieder geval iets met minstens 16 inputs en we draaien Cubase op een Windows pc

    Tips?

  3. #3

    Standaard

    Firewire = check.

    We hebben zo'n 3000 waarschijnlijk. Zitten te twijfelen om of twee goede ribbon mics (nemen we drums mee op, twee overheads) te kopen van 2000 en een kleine 1000 aan een interface, of andersom. Lastige keuze...

  4. #4

    Standaard

    dan zou ik de focusrite optie gaan, maar niet 2k betalen voor ribbons als overhead. Koop dan een mooie mic pre+grootmembraan voor vocals. Hebben jullie alles aan room acoustics e.d. ook al?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Wat je wil bereiken is 2 interfaces aan elkaar hangen d.m.v. b.v spdif.

    Het is niet stabiel (praktisch onmogelijk) twee verschillende interfaces (2x8 kanalen) onafhankelijk naar je daw te routen. Om de connectie tussen 2 interfaces te maken heb je ideaal gezien 2 dezelfde nodig (gedeelde dsp) en wel met word clock ondersteuning. De ene interface wordt master en andere slave naar de masters clock
    De pro40 valt daardoor al af. Die heeft geen clock.

    Check motu voor de hybribes( usb en fw) of als het wat goedkoper moet focusrite saffire pro 26I/0


    Als je nu serieus een studio wil opzetten en je hebt het geld...ga dan beter de route van losse preamps en een losse ad-da converter.

    Of check de nieuwe mixer range van soundcraft. Dit maakt alles overbodig.

    http://www.soundcraft.com/en/products/signature-22-mtk

  6. #6

    Standaard

    Hier antwoord over word clock voor de saffire pro, dit is embedded in SPDIF:
    https://support.focusrite.com/hc/en-...rdclock-input-

    Ik heb ervaring met deze combi en nooit sync issues gehad.
    Verder sluit ik me aan bij jouw verhaal :-)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    Wat je wil bereiken is 2 interfaces aan elkaar hangen d.m.v. b.v spdif.

    Het is niet stabiel (praktisch onmogelijk) twee verschillende interfaces (2x8 kanalen) onafhankelijk naar je daw te routen. Om de connectie tussen 2 interfaces te maken heb je ideaal gezien 2 dezelfde nodig (gedeelde dsp) en wel met word clock ondersteuning. De ene interface wordt master en andere slave naar de masters clock
    De pro40 valt daardoor al af. Die heeft geen clock.

    Check motu voor de hybribes( usb en fw) of als het wat goedkoper moet focusrite saffire pro 26I/0


    Als je nu serieus een studio wil opzetten en je hebt het geld...ga dan beter de route van losse preamps en een losse ad-da converter.

    Of check de nieuwe mixer range van soundcraft. Dit maakt alles overbodig.

    http://www.soundcraft.com/en/products/signature-22-mtk

  7. #7

    Standaard

    Hoezo 2 interfaces linken voor 16 kanalen? Neem gewoon een 8 kanaals interface (bijv de Saffire 40) die nog minimaal 8 kanalen ADAT in heeft + een losse preamp (bijv focusrite octopre) en je bent er (zonder wordclock, je kunt de interface als master instellen).

  8. #8

    Standaard

    precies, dat zei ik in post #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B~Rock Bekijk bericht
    Hoezo 2 interfaces linken voor 16 kanalen? Neem gewoon een 8 kanaals interface (bijv de Saffire 40) die nog minimaal 8 kanalen ADAT in heeft + een losse preamp (bijv focusrite octopre) en je bent er (zonder wordclock, je kunt de interface als master instellen).

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B~Rock Bekijk bericht
    Hoezo 2 interfaces linken voor 16 kanalen? Neem gewoon een 8 kanaals interface (bijv de Saffire 40) die nog minimaal 8 kanalen ADAT in heeft + een losse preamp (bijv focusrite octopre) en je bent er (zonder wordclock, je kunt de interface als master instellen).
    probleem is dat als je alle 8 kanalen van je adat interface wil gebruiken je vast zit aan 48 kzh
    (kan ik me vaag herinnerrrrrreeen)

  10. #10

    Standaard

    Ligt neem ik aan aan het aantal ingangen dat je totaal beschikbaar hebt. Bij 8 zou dit inderdaad opgaan, bij 16 zou je dus hoger moeten kunnen gaan. Daarbij is het de vraag of dit problematisch is (lees: of voor het menselijk gehoor sample rates boven de 48.000 waarneembaar zijn). Maar voor degene die er waarde aan hecht wel een aspect om aan te denken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top