Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21

    Standaard

    Yes, weten zeker dat we gitaar DI willen doen. En dan later of re-ampen (hebben we een goed bakkie voor) of opnieuw opnemen.

    Ben even vergeten welke condensator mics we nou hebben (zijn niet van mij), vraag ik even na. Weet wel dat deze goed genoeg zijn voor zang. Maar niet ideaal voor om drums mee te doen, omdat het geen matched pair is. Daarnaast denken we dat Ribbons beter zijn.

    Maar goed, mijn eigenlijk vraag: Wat denken jullie dat verstandiger is, of meer geld uitgeven aan een interface, of meer geld uitgeven aan microfoons? Dus of of bijv. die Focusrite van +/- 600 eppies en Ribbons/condensator van 2200 of een dikker interface van rond de 2000 en ribbons/condensator van 600?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k1ngray Bekijk bericht
    Maar niet ideaal voor om drums mee te doen, omdat het geen matched pair is.
    Dat kan ik nooit horen. En ik denk 99.99% van de mensheid ook niet.

    Ik mis overigens nog room mics in je lijstje; drums gaan zo altijd heel erg "klein" klinken.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Mijn broer heeft die; en veruit het grootste probleem daarmee is dat je geen inserts hebt bij de returnsignalen uit je DAW.

    Heel gaaf en compact dus, maar voor in de een echte studio niet bruikbaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    Ow? Is dat zo ja?

    Dat zou idd een tekortkoming zijn. Heb de specs een aantal maanden geleden bestudeerd. Dit was me niet opgevallen.
    Volgens mij wordt de EQ ook gebypassed bij opnames.

  4. #24

    Standaard

    Heb via via een Focusrite Saffire Pro 24 voor een mooie prijs weten te vinden. Daar willen we dan een preamp met minstens 8 kanalen op aansluiten. Op markplaats zag ik de Focusrite Octopre LE staan voor een schappelijk bedrag. Iemand hier ervaring mee? Of is de huidige Focusrite Octopre (MkII) een stuk beter?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top