Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Strymon is overrated

    Guys, afgelopen week heb ik mijn beide Strymon pedalen (Flint & El Capistan) verkocht (waren wel heel snel weg). Ik durf het nu dus wel te zeggen: Strymon is overrated.

    Ja, ze zijn goed, zeker. Maar ik denk ook dat er alternatieven zijn die net zo goed zijn en goedkoper. Zo heb ik mijn El Capistan vervangen door een TC Alter Ego v2 en ik hoor geen verschil (en die TC is bovendien nog eens veel eenvoudiger te bedienen - ik werd gek van die Strymon). Mijn Flint heb ik vervangen door een Source Audio Vertigo die net zo goed is, nee beter, en bovendien veel veelzijdiger.

    Samenvattend, ik vind ze een beetje overschat. Mijn 2 centen....
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Geen idee eigenlijk.
    Ik speel al jaren met fx van tc en heb nooit de behoefte gehad dit te veranderen. Vaste presets die functioneren in de band en het genre wat we spelen. Eenvoud werkt vaak beter dan de meest dure en uitgebreide pedalen vind ik.

  3. #3

    Standaard

    De reden dat ik de Flint nog wil, is dat er verschillende reverbs inzitten die afzonderlijk van de tremolo ingeschakeld kunnen worden. De reverb in m'n AC15 is niet om naar huis te schrijven en die in de El Cap kun je niet zonder delay inschakelen. De 'vibrato' (of volksmond tremolo) in de VOX is nog niet zo slecht, maar die kan ik niet met een voetswitch bedienen. Kortom, het lijkt er toch op alsof de Flint het beste op de wens aansluit, of is er iemand met andere suggesties? Het board is al vol eigenlijk, dus heel veel ruimte moet het ook weer niet innemen...

  4. #4

    Standaard

    Of ze overrated zijn weet ik niet en interesseert mij eigelijk ook niet. Ik ben blij dat er veel aanbod is qua gitaareffecten en pedalen en voor ieder wat wils zeg ik dan maar. Ik heb de El Cap delay, OB1 boost/compressor (analoog) en de Mobius van Strymon naar grote tevredenheid. Het woord 'beter' wordt vaak genoemd maar uiteindelijk is de gitarist die maakt of een effect goed wordt toegepast of niet en dat laatste gebeurt imo maar weinig. Een beetje onder de noemer dat ieder pedaal die Pete Thorn aanraakt goed klinkt zeg maar ;-) Maar je mag er van vinden wat je wilt hoor!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Ik heb 2 Strymon effectbakken gehad, de TimeLine en de Mobius.

    De Timeline vond ik van zeer goede kwaliteit, maar als je geen freak dingen wilt is ie te veelzijdig.

    De Mobius vond ik op sommige klanken een tegenvaller. De tremolo klonk IMHO nergens naar. De phaser/flanger/chorus waren wel aardig, maar niet subliem.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Overpriced, dat wel. Maar dat moeten ze fijn zelf weten. Het verkoopt prima, dus ach.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Overpriced, dat wel. Maar dat moeten ze fijn zelf weten. Het verkoopt prima, dus ach.
    Dat wel ja maar dat vind ik helaas van meerdere effect pedaal merken :-/ Eerlijk gezegd zou Strymon zijn prijzen wel iets mogen laten zakken daar ik het gevoel heb dat de concurrentie groter voor ze gaat worden.

    Ik heb onlangs een nieuw analoog chorus pedaal aangeschaft met de vintage MN3007 BBD chip (NOS) die o.a. gebruikt is in de Boss CE-2 en andere jaren 80-tig chorus pedalen. Klinkt 'lush' en werkt erg goed met drive pedalen, geen rare pieken in bepaalde frequenties enzo. Nadeel is wat 'white noise' (hiss) bij gebruik voor je drive pedalen. Met de Strymon Mobius kan ik een nagenoeg 1 op 1 gelijkend geluid krijgen zonder de bijgeluiden, dus voor mij geeft dit wel aan dat de Strymon pedalen toch echt wel goed in elkaar steken mits je de tijd er voor neemt alle parameters goed in te stellen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Zo heb ik mijn El Capistan vervangen door een TC Alter Ego v2 en ik hoor geen verschil
    Ik heb een Alter Ego v2 gehad, zowel de gele met onleesbare witte tekst alsook de ProGuitarshop versie. Ik vond de ingebakken modulatie (zeker bij de laatste) way too much en ook niet terug te draaien, behalve door een TonePrint preset te gebruiken. En de Tap functie erg vervelend.

    Nu heb ik dus een El Capistan en die bevalt prima.
    Ik heb ook een Flint, prima ding, het zal best beter kunnen, maar het scheelt ook ruimte door de 2 effecten in 1, en een SupaTrem en een Neunaber kosten samen ook een leuk bedrag.
    Maar mijn Ola is vervangen door een Boss DC-2, en de Mobius ging al bijna rechtsomkeert de deur uit. (alleen de Destroyer Machine vond ik echt te gek, maar om hem puur daarvoor te houden…daar zou ik nog wel een standalone van willen hebben.)

    Overigens gelden hypes en een vermeende scheve prijs/kwaliteitsverhouding voor meer boetiekpedalen vind ik.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 21 januari 2017 om 23:56

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik ben nog steeds blij met mijn Bigsky hoewel ik moet toegeven dat de neunaber die er naast staat vaker gebruikt wordt
    life sucks and then you die

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ik heb een Alter Ego v2 gehad, zowel de gele met onleesbare witte tekst alsook de ProGuitarshop versie. Ik vond de ingebakken modulatie (zeker bij de laatste) way too much en ook niet terug te draaien, behalve door een TonePrint preset te gebruiken. En de Tap functie erg vervelend.

    Nu heb ik dus een El Capistan en die bevalt prima.
    Ik heb ook een Flint, prima ding, het zal best beter kunnen, maar het scheelt ook ruimte door de 2 effecten in 1, en een SupaTrem en een Neunaber kosten samen ook een leuk bedrag.
    Maar mijn Ola is vervangen door een Boss DC-2, en de Mobius ging al bijna rechtsomkeert de deur uit. (alleen de Destroyer Machine vond ik echt te gek, maar om hem puur daarvoor te houden…daar zou ik nog wel een standalone van willen hebben.)

    Overigens gelden hypes en een vermeende scheve prijs/kwaliteitsverhouding voor meer boetiekpedalen vind ik.
    Ja! Hoe is het met de hype over het Friedman OD pedaal?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top