Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ja! Hoe is het met de hype over het Friedman OD pedaal?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Daar was ik bijna in mee gegaan….

    Maar dit soort collectieve gekmakerij geldt denk ik voor ieder hobbyforum.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Eens met vorige sprekers. Nu ben je hip en zo ben je weer out. Strymon maakt mooie pedalen. In zijn 'rig rundown' haalde Leendert Haaksma een paar te gekke sounds uit zijn Timeline. Carl Verheyen gebruikt de Flint en ook dat klinkt echt niet verkeerd. Ook Spike heeft de Flint, dacht ik.
    Ik denk dat met name bediening van de Strymon-pedalen wennen is. De meeste gitaristen houden van simpel, mezelf inbegrepen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Lijkt me een terechte opmerking. Vanuit een totaal onervaren oogpunt kan ik me niet voorstellen dat een galmbakje 500 euro op moet brengen. Of een ander bakje. Ervaring met (erg goede) pedalen heb ik voldoende denk ik, maar dit gaat toch wel echt ver.. of niet soms?? Ga je dat zelfs in de studio, wetende dat de gemiddelde luisteraar in de auto of op z'n smartphone je hits hoort, terughoren? Live al helemaal de vraag.. (advocaat van de duivel speel ik, want ik houd wel van leuke geluidjes).
    You can't be a vet. You rock too much.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Waard of niet, het hangt ervan af wat je wilt. Is erg persoonlijk.
    Ik hou van een pure gitaar sound, met weinig tot geen fx. Qua delays zou een strymon voor mij overkill zijn omdat het zoveel mogelijkheden bevat. Ik gebruik 1 preset met een delaytijd van 325-330 ms en 1 preset met een delaytijd van 440ms, beide voor m'n leadsounds.
    Dan hoef je dus geen pedaal van 500 eu te hebben. Dat spendeer ik dan liever aan gitaren.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    De meeste gitaristen houden van simpel, mezelf inbegrepen.
    En dat is dus precies de reden waarom ik snel genoeg had van de Mobius (los van de soms tegenvallende effecten)...het ging weer heel snel richting menu-based deep-editing zoals een multi-fx unit.
    De dubbele functies bij de Flint, El Capistan, Ola etc is ms ff wennen maar het knopjes draaien ervaar ik toch als redelijk intuitief. Meer dan een display met cryptische omschrijvingen.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    een Source Audio Vertigo die net zo goed is, nee beter, en bovendien veel veelzijdiger.
    Ik ken die hele nieuwe lijn van Source Audio nog niet, maar dat klinkt erg veelbelovend! Als ik het zo lees heeft het een Toneprint-achtige constructie, alleen dan beter? Kun je idd met die tremolo de phaser settings erin proppen en vice versa? Ik ben er in ieder geval door geïntrigeerd, dank voor de tip!


    Strymon heeft me nooit echt aangetrokken. Ik vond die Flint tremolo wel erg goed klinken, maar die prijzen, en het design..

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    En dat is dus precies de reden waarom ik snel genoeg had van de Mobius (los van de soms tegenvallende effecten)...het ging weer heel snel richting menu-based deep-editing zoals een multi-fx unit.
    De dubbele functies bij de Flint, El Capistan, Ola etc is ms ff wennen maar het knopjes draaien ervaar ik toch als redelijk intuitief. Meer dan een display met cryptische omschrijvingen.
    Van de diverse Mobius effecten heeft Strymon de losse effect pedalen met meer functies onder de knoppen. De Mobius effecten zijn zeg maar een 'uitgeklede versie', net zoals de El Capistan tape delay meer functies heeft dan de tape delay in de Timeline. Sommigen vinden de losse pedalen beter klinken, misschien door die extra functies? Ik had voor de Mobius de TC Nova Modulator wat echt een rampzalig ding was, als je aan de knoppen draaide leek er eigelijk maar weinig te veranderen, met de Mobius kan één streepje meer- of minder al verschil maken. Ieder heeft zo zijn voorkeur maar als je de diverse modulatie effecten in de Strymon Mobius vind tegenvallen kun je de losse modulatie pedalen van Strymon imo ook wel laten liggen!
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 22 januari 2017 om 23:18

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ieder heeft zo zijn voorkeur maar als je de diverse modulatie effecten in de Strymon Mobius vind tegenvallen kun je de losse modulatie pedalen van Strymon imo ook wel laten liggen!
    En daarom ben ik weer terug op een losse phaser, flanger, chorus van andere merken, nadat ik ze eerst allemaal vervangen had door een Mobius.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    En daarom ben ik weer terug op een losse phaser, flanger, chorus van andere merken, nadat ik ze eerst allemaal vervangen had door een Mobius.
    Same here. Weer een aparte chorus en tremolo aangeschaft.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ook Spike heeft de Flint, dacht ik.
    Ik denk dat met name bediening van de Strymon-pedalen wennen is. De meeste gitaristen houden van simpel, mezelf inbegrepen.
    Het zal mij niet boeien wat Spike heeft (die is ook over rated ).

    Van de bediening daar heb je wel gelijk in. Voor live gebruik is het niet handig om die dubbele functies te hebben. Voor de rest is het maar net wat voor eisen je stelt aan een pedaal. Voor een simpel delay'tje of een eenvoudige chorus hoef je niet naar Strymon. Dan kun je inderdaad net zo goed een simpel pedaal van TC of Boss kopen. Maar wil je meer instelmogelijkheden en nog net iets betere kwaliteit dan kan Strymon een meerwaarde hebben. Ik zou het niet over rated willen noemen, eerder over priced...

    Verder ben ik wel eens met de opmerking dat het maar net is wat je zelf als gitarist uit zo'n pedaal haalt.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top