Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 101
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Prince, SRV, JLV, Billy Gibbons, Jimmy Nolen (James Brown), Nile Rodgers ... niet allemaal exclusief slag maar als ze het doen zeer strak

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk niet dat "strak" bepalend is. Maar goed, mijn bijdrage: David Hollestelle

  3. #13

    Standaard

    Paar goeie worden al genoemd.
    Nog een toevoeging:
    - Keith Richards.
    Richards offered these thoughts: “[Rhythm] has always fascinated me. Mainly because I realized after quite a few years that the thing that really intrigued me, that turned me on to playing, was suggested rhythms going on, or a certain tension. Especially in early rock and roll, there's a tension between the 4/4 beat and the eighths going on with the guitars.”

    - Chuck Berry. Wat een drive in zijn rhythm afdeling...
    Leuk tekstje gevonden daarover (hieronder).
    Berry’s innovative use of double-stops and his newfangled rhythm style comprised the backbone of rock and roll guitar. With an ES-355, or one of its cousins as his instrument of choice, Berry melded country and R&B into swinging, boogie-woogie rhythms that previously were thought to be the sole province of piano players.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Keith Richards is een enorme fan van Chuck Berry.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    ..........Ook die knakker van chic vind ik ook erg goed.

    Nile Rodgers is in mijn ogen één van de beste slaggitaristen. Zalig om hem te horen spelen!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Tommy T. Baron oftewel Tommy Vetterli van Coroner is ook dik. Uiteraard strak als de neten maar vooral ook een heel erg eigen stijl, en mooie riffs met veel variatie die een aanzienlijk deel van de songs dragen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Nile Rodgers is in mijn ogen één van de beste slaggitaristen. Zalig om hem te horen spelen!
    Zekers. Erg fijn inderdaad

  8. #18

    Standaard

    Ik noem er eentje uit de akoestische hoek:
    Tony Rice, onnavolgbare bluegrassdrive...(los van zijn solospel...)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Waar niemand aan denkt: Robben Ford, naast weergaloos solo spel, grooved hij ook als een gek en is het snaar strak als hij slag speelt.

  10. #20

    Standaard

    Het leuke van dit soort draadjes vind ik wel, dat we liever slag spelende lead gitaristen noemen dan echte.
    Ik kom mijn uiterst vage bijdrage leveren. Vaag, omdat de verbinding hier zo gammel is, dat ik niet even kan checken hoe of wat.

    Top 3 op 1
    Nick Drake
    Het zal weer het nodige aan dubbele opmerkingen opleveren, maar kijk/luister wat die met zijn rechterhand doet. Strakker dan 99% van de drummers.

    Op 2
    Een van de twee broertjes De Hond.
    De Maskers, Cargo meen ik kortom, heel fijn. Die broertjes worden heel vaak overgeslagen bij de betere gitaristen. Ten onrechte, mijn mening dus.

    Op 3
    René van B., van Urban dance Squad. Geniale gitarist en veeeeeeeels te bescheiden. Retestrak, geen noot teveel.

    Eigenlijk moet ik nog een GN'er noemen, maar die is gaan studeren en lesgeven in Utrecht. Heeft een giga bos met haar en ene makke als ik weet hoe die heet. Kwam die uit Leeuwarden?
    Moet ie maar vertellen hoe ie heet. Zal ik erbij zeggen dat dat van zijn naam een geintje is of snappen we dat zo ook wel.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 21 januari 2017 om 18:26 Reden: Hier tien voor half vijf: Allochthomas volgens mij........

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top