Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Humbucker met een mooie clean sound

    Ik ben van plan om de infinity pickups in mijn Ibanez S521-mol te vervangen.
    Mijn oor op de Seymour Duncan 59' voor nek en brug gevallen omdat ik ze mooi vind klinken (realiseer me dat ze in mijn gitaar heel anders zullen klinken als op youtube).

    Nu was ik op youtube aan het dwalen en kwam dit filmpje tegen (https://www.youtube.com/watch?v=H3AqnMsB_n0) en rond de 1 minuut vind ik een erg mooie toon.
    Is zoiets met (betaalbare) humbuckers te bereiken of moet ik daar echt singlecoils voor hebben en is er een combinatie tussen de 2?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Parallel humbucking? Dus in plaats van de spoelen in serie de spoelen parallel. Nog steeds hum-cancelling, maar single coil niveau output en wat helderder.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Het is toch een vrij kenmerkend Stratocaster geluid dat je daar hoort. Je komt denk ik halverwege met een gesplitte of parallel geschakelde humbucker. Je zult vooral merken dat je het geluid minder karaktervol zal zijn dan dat in het filmpje.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Ik heb laatst een set Dimarzio EJ custom pickups gekocht voor een mooi clean geluid.
    Was een gok maar deze pickups zijn clean echt heel goed. Heel mooi helder geluid met toch voldoende body in het laag.
    Zeker een aanrader!
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door episua Bekijk bericht
    Ik heb laatst een set Dimarzio EJ custom pickups gekocht voor een mooi clean geluid.
    Was een gok maar deze pickups zijn clean echt heel goed. Heel mooi helder geluid met toch voldoende body in het laag.
    Zeker een aanrader!
    En ik kan dat beamen! Wist niet eens dat er ook EJ humbuckers waren. Maar mijn Lieve Heer, wat klinken die zalig!

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de tip.
    Zal vanmiddag eens kijken of ik wat YouTube video's kan vinden.
    Is het dan nog aan te raden om ze voor de brug en de nek te gebruiken?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top